Kerstgefreubel...

Ieder jaar vind ik het weer leuk om iets Kersterigs te maken. En oeff...er is zoveel te kiezen!
Borduren, breien...vilt.
 
En jullie weten het...als bewoonster van Blogland kom je veel, héél veel leuke en inspirerende Kerstfreubels tegen.


Natuurlijk maakte ik het Dennenbrood (klik)
en geloof mij..dat was snel..heel snel op.

Morgen nog maar één bakken.
 Het is een leuk werkje en het geeft veel voldoening als je ziet dat het zo smaakt.

Een paar weken geleden zag ik ergens op een blog een nieuw ontwerp van Septemberspring (klik).
 
 
Ooohh...een roodborstje..laat ik voor deze vogeltjes nou een zwak hebben.
 
Dus aan de slag dan maar met dit leuke, niet te moeilijke werkje.
 
Gisterenavond tijdens de finishing touch Lop een beetje plagen ;).
 
 
Zij vindt het zo heerlijk om snurkend op de bank te liggen als je aan het handwerken bent
 dat ze niet echt snapte waarom ik zo moest lachen...
 
 
Tja..blijft toch een vogeltje hé ;)
 
Weinig reactie maar dan ineens...
 springt madame op de leuning naast mij en valt aan...
 
 
en wat dacht je...écht haar tanden in het arme beestje!
 
 
Nou Pip laat zich niet gek maken hoor...die gelooft het allemaal wel.
 
 
Al met al hangt het roodborstje nu op een veilige plek, buiten kattenbereik (hoop ik).
 
Vandaag is het midwinter, Lupineke (klik) blogte daar al over.
 Ik vind haar idee wel mooi.
 

Dus vanavond zal ik ook die mooie, heerlijk ruikende bijenwas kaarsjes branden
als voorbode van het licht wat komen gaat. 
 
Ik wens jullie een fijne zaterdagavond toe.
 

Reacties

  1. ja Petra heerlijk nog iets kersterigs maken en dar roodborstje is echt een plaatje.
    Leuk ook bij jou de bijenwas kaarsjes die heb ik nou niet dus ik brand wel een ander kaarsje fijne dagen voor jou en je gezin.
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh... wat mooi dat roodborstje! En die gekke kat, zomaar denken dat dat wel een lekker hapje is ;)! Je onderste foto is echt een plaatje, wat een schattig borduurtje heb je gemaakt. Krijg meteen zin om ook te beginnen, ha ha, maar of het er nog van komt voor de kerst? Heel fijne zondag Petra!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, arm roodborstje!
    Fijne kerstdagen voor jullie, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat is die mooi geworden dat roodborstje. Fijne kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een sfeervol blogje vandaag! Heb je het recept van het dennenboombroodje? Het ziet er heerlijk uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief, je roodborstje! Fijne dagen! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een beeld van een roodborstje! Geen wonder dat poesje dacht dat ie echt was.
    Maar lekker smaken... nee dat dan weer niet. Maar wel leuk om uit elkaar te trekken, gelukkig hangt hij nu veilig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig roodborstje is het geworden. Hihi, die mooie rode Lop laat zich niet foppen. Mooi stelletje samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Petra,
    Ik werd door iemand gewezen op je leuke verhaal over het roodborstje!
    Prachtig om te lezen en te zien. Geweldig dat Lop in de aanval ging :-))

    Groetjes, Gera
    (Septemberspring)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...