vrijdag 3 januari 2014

Autopret in Wassenaar...

Nu eens een blogje over iets wat eerlijk gezegd...helemaal niet 'mijn ding' is!
 
Auto's!
 
Nou ja...dan wil ik daar wel meteen aan toevoegen dat ik ons karretje niet graag zou willen missen hoor.
 
 
Al vele uitjes hebben wij kunnen maken met onze blauwe Zafira en dankzij hem of haar ;) kan ik onze kleine man elke dag zelf naar school brengen en halen.
 
Dus dankbaarheid alom voor onze trouwe vierwieler!
 
 
Maar gisteren maakten wij een uitje naar het Louwman museum in Wassenaar.
 
Een werkelijk prachtig, heel sfeervol ingericht museum over...auto's!!
 
 
Vanaf de eerste Hollandse boerenkar uit 1884...
 
tot prachtig roodblinkende bolides.
 

Puur genieten voor de ware autoliefhebber of hebster...


alhoewel het mij toch wel opviel dat het merendeel van de bezoekers mannen waren ;).

 
Zoals ik op een handwerkbeurs helemaal kan opgaan in mooie wolletjes...
 

zo zag ik hier mensen gevangen worden door al het moois op vier wielen!


 
En er valt zóveel te zien, een museum met een zeer rijke en unieke collectie aldus één van de bezoekers die elke acht weken wel een bezoekje brengt met zijn twee zoons.
 
 
En inderdaad...ook als niet echte autoliefhebster kom je er tóch iets tegen wat je hart raakt.
 
 Sfeervol plaatje hé!


En wat dachten jullie van de auto die James Bond in een film heeft gebruikt?


of de auto van Elvis Presley!
 
Deze foto is voor mijn broer...misschien leest hij mijn blog wel ;)


Ook in de 'overloop' heeft alles met auto's te maken.
 
En dan...na alles te hebben gezien (en geloof mij..een tweede keer valt er weer van alles te zien!)
 
op naar het 'museumplein'!
 


Een héél sfeervol plein met originele gevels van veelal oude Haagse woningen en winkels waardoor je jezelf echt in de jaren twinig waant!


en op dat plein is het goed toeven...
 
Je kunt daar genieten van een lekkere kop koffie of een heerlijke lunch. De sfeer is knus en gezellig, heel vriendelijke bediening...hihi, daar ben ik altijd erg gevoelig voor ;).
 
Dus al met al...het Louwman museum (klik) is absoluut een aanrader voor een gezellig én leerzaam dagje uit!

13 opmerkingen:

  1. Als het je raakt kan een mens van alles in vervoering raken. Het belangrijkste is dat een mens in vervoering kán raken en dat een ander daar ook weer van kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om plaatjes van het museum te zien.
    Ben er zo vaak langsgereden en heb me altijd afgevraagd wat daar te zien was.
    Ga er zeker heen als onze kleinzoon wat groter is.
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks for the great photos, Petra. My husband has been planning to visit that museum for a while now. Maybe the next time we are in The Netherlands? It is a shame that the museum was built after we moved away from our home in Zoeterwoude :( . Groetjes, Linda@Wetcreek Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, vroeger hadden we Autotron in Rosmalen geloof ik. Dit lijkt er veel op. Ik ga het onthouden, dat is een leuk uitstapje met onze zoon. Mooie foto's heb je gemaakt en zo is er voor ons vrouwen toch ook nog wat te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik moet ook meteen aan het Autotron denken ;) Wat leuk en wat bijzonder dat deze collectie er is! Al denk ik niet, dat wij hier meteen heen zullen gaan, mijn Stuurman houdt namelijk meer van... motoren, hi hi! Leuk dat je ons mee liet genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel erg leuk Petra en jij hebt genoten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een museum wat ook niet zo snel op mijn lijstje zal staan, maar nu ik de foto's van jou zie ga ik daar verandering in brengen. Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt. Ik ben weleens langs dat museum gewandeld, had geen idee dat het daar binnen zo mooi is.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn man ging erheen met zijn vriend en genoot van zowel de auto's als het gebouw. Hij vindt het schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja he is een heel sfeervol museum voor auto frieken en zelfs ik vond het er mooi..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige auto's zijn dat!!! Zo eentje zou ik wel willen hebben.... maar welke zal ik dan kiezen.... misschien dan een stuk of drie, moet kunnen toch?
    Ruil ik mijn kleine Alto-tje wel in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er erg mooi uit. Wat een prachtige auto's zijn daar te bewonderen.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!