Dierenhart...

 Sinds ik mij kan heugen ben ik een groot..zeer groot dierenliefhebster.
Hihi..lach mij maar uit maar ik kan zelfs geen mier vermorzelen.

 Nou dat is dan toch wel échte liefde hé..mijn dierenliefde.


Zo heb ik een zwak voor ezels

In het park waar ik graag en vaak kom staan twee ezels. 
Zij zijn helemaal gewend aan mensen en kinderen en dus grappig en brutaal. 

En stoffig...oei,oei na het aaien (en dan vinden ze heerlijk) heb je echt zwarte handen.


Ezels...ze zouden dom zijn..dat wordt weleens gezegd. Is dat zo?
Nee natuurlijk niet...wat is dom? wanneer is iemand dom?

Een ezel leert niet snel iets aan, dat kost veel tijd, vertrouwen en geduld. 
Dat zou een verklaring kunnen zijn voor zijn zogenaamde 'domheid'.

 Hihi, maar misschien is het wel gewoon eigenwijsheid!


Het gezegde: een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen is helemaal waar! 

Als een ezel zich in een rotsachtig gebied met zijn voorpoot aan een steen stoot dan zal hij niet ook zijn achterpoot aan de steen stoten. 
Bij veel andere viervoeters is dat wel het geval. Slim toch? ;)

 In de bijbel staat een ezel juist voor geduld en bescheidenheid

Foto afkomstig van internet

en in oude Chinese verhalen rijden 'onsterfelijken' op een ezel. 

De Chinezen zien een ezel als teken van betrouwbaarheid.

Isidore, onze 'franse' ezel

Het boekje van Mies Bouhuys over Rodie de ezel is hier favoriet. 

Een mooi en warm winterverhaal over een oude ezel die geholpen wordt door zijn 
dierenvriendjes zodat er ook voor hem een mooi Kerstfeest is.


En dit borduurtje staat hoog op mijn borduurverlanglijstje...




Hier (klik) staat het gratis patroon.


Hmmm...ik ga er maar eens mee aan de slag!

Reacties

  1. Ezels hebben zo'n vriendelijk gezicht, ik vind het mooie aandoenlijke dieren. Het is inderdaad heel slim van een ezel om niet ook de achterpoot te stoten.
    Veel plezier met borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het helemaal niet gek dat je zelfs geen mier kunt "vermorzelen" - dat vind ik juist bij je passen (het beeld dat ik van je heb). Ezels zijn prachtige, slimme dieren met een eigen karakter! Ik vind de tekening op de rug altijd zo mooi...
    Liefs - Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dierenliefde mooie eigenschap en je patroontje is ook erg leuk ,bij ons staan ook twee lieve ezels op de kinderboerderij ook zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi en lief logje Petra, en weet je, hier in huis staat ook diverse ezeltjes! Mijn man is er fan van en ik doe gezellig mee ;) Tijdens een wandeling in Frankrijk kwam ik ook twee ezeltjes tegen, zo maar ergens in een verlaten weiland. Ik heb een poos met ze staan praten, het was een bijzonder moment ;)! Dank je voor dit lieve logje, en een heel fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat er geen een dier dom is. Leuk patroontje van die ezel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief ezellogje. Ik vind ze ook leuk en kan er nooit langsgaan zonder even met ze te praten. Soms fiets ik er even extra voor om. Leuk boekje en patroontje. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ezeltje ezeltje wat een leuk bericht Petra.
    En ja dat patroontje vind ik ook heel erg leuk maar het borduren is toch niet zo mijn ding ben nu met de sleutelhanger bezig en het bevalt mer niet, jij veek plezier met borduren en ik zie jou ezeltje wel eens langskomen
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben ook een echte dierenvriend,hier staan gen ezels in de buurt maar ze echt leuk die beesten,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel ezelplezier! Ik zie ze ook graag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk stukje!
    Als we ooit toch nog eens op een boerderijtje gaan wonen, dan wil ik naast schapen ook een ezel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ezeltjes zijn leuk ja, de kinderboerderij hier om de hoek heeft er ook een paar staan. Zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ezels zijn zeker leuke dieren, maar ik val toch meer op een paard, vooral als ze vrij in galop door de wei lopen.
    Maar eigenlijk zijn alle dieren wel leuk, hoewel.... we willen graag knuffelen hè, dus het liefst wel zachte dieren.
    Maar voor het evenwicht in de natuur zijn ze toch allemaal nodig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...