zondag 23 februari 2014

Boerenleven...

Hoe heerlijk is het....
of eigenlijk hoe superheerlijk vind ik het...

om zo af en toe de levendigheid van het mooie Den Haag


in te ruilen voor rust, ruimte en genieten!


En genieten...dat doe ik het liefst met dieren om mij heen.


Als kind eigenlijk al, elk jaar kampeerden wij in Maarn en de weilanden om de camping heen waren mijn domein.

Daar voerde ik hele gesprekken met de paarden, de schapen en de koeien!

Vandaag genoot ik van de dieren op (kaas)boerderij 'Nellesteijn' in Wassenaar (klik).


Via een mooie wandeling is dit een heerlijke plek om als stadse het boerenleven op te snuiven.


De familie Nell is zéér gastvrij, je mag lekker rondstruinen in de stallen en op het erf en ze vertellen graag en met liefde over hun dierenkroost.


Nog even en dan zullen er weer volop lammetjes en kalfjes zijn... 


en maken de koeien weer een dansje in de wei!


Natuurlijk vertrekken wij niet zonder tas met heerlijke boerenkaas, eieren en verse zuivel
die je in de boerderijwinkel kunt kopen.


Tsja...daar kan écht geen Albert Heijn tegenop hoor!


Dáág lieve Gijs, tot gauw!!

11 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke plek om af en toe te mogen genieten van het boerenleven! De rust straalt er van af :) En als je dan ook nog met allerlei lekkers weer naar huis kunt, dan heb je een prima dag gehad!! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke foto's! Hoewel ik er telkens weer aan moet wennen om van die gele flappen in zulke lieve kalfjesoren te zien...
    Fijne zondag, Petra!
    Twentse groet - Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is veel leuker boodschappen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja heerlijk. Grappig hé die honden. Ik kende ooit zo'n soort hond die het erf van een manege bewaakte. Hij ( of zij) kon er precies zó bij liggen, bovenop de laarzen met een blik van "wat boeit het ".
    Ah kan daar niet tegenop..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oohhh heerlijk plekje zeg,ja daar kun je zeker genieten.

    fijn dag nog
    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke foto's, lijkt me leuk om eens een kijkje in zo'n stal te nemen. Voor stage heb ik toen wel enkele weken op een boerderij gelopen, maar dat is toch anders he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto van de krocussen bovenaan je blog.
    En natuurlijk van de mooie boerderij. Heerlijk al die kazen, ben ik ook zo gek op.
    Geen dag zonder kaas, lekker vers van de kaasboer. Hier in Utrecht hebben we geen boerderij bij de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige plaatjes, dat was een fijne dag!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!