dinsdag 18 februari 2014

Borduren met Mr. Bates...

Ja, ja...we kachelen er een beetje achteraan.


Nadat Nederland al een paar seizoenen in de ban is van Downton Abbey hebben de hoofrolspelers eindelijk ook 'Het lieve leven...' weten te veroveren.

En hoe!
 

Eigenlijk hebben wij al deze uren kijkplezier te danken aan dochterlief. 
Zij kwam namelijk met het idee om een abonnement te nemen op Netflix (klik).


Op wat?? vroeg ik nieuwsgierig

 Netflix! Ken je dat niet??

Nee meis, nooit van gehoord. 

Onze eerste reactie was...nou...nee...dat is niet echt iets voor ons.
 Maar ach...voor die 8 euro per maand kunnen we het natuurlijk best eens uitproberen.
Tsja...en zo is het begonnen.

En ooh...er zijn zoveel series te bekijken én films. 
Van Dicte (klik) (aanrader!!) tot Arne Dahl (klik) (ook al een aanrader) en dus zo naar Downton Abbey!


Ontdekken dat het qua mens niet uitmaakt of je héél rijk of arm bent. 
Natuurlijk ziet je leven er heel anders uit maar uiteindelijk verschillen we allemaal niet zoveel van elkaar. 
Dat zie je duidelijk in de serie.....ieder mens tobt om z'n lief, z'n kinderen of zichzelf ;)

Snik! ;)

Nou ja, ik hoef er waarschijnlijk geen reclame meer voor te maken maar deze serie is...leuk!

Verslavend leuk...


En dus kijk ik elke avond uit naar een uurtje met Mr. Bates ;)


Want naast een aantal andere prachtige rollen heeft hij voor mij toch wel de meeste charmes!

en hoezo dan borduren?


Ach..ik heb de rare gewoonte dat ik nooit alléén maar een film kijk...
ik kijk én film én ik handwerk.

Voor mij de ideale combinatie!


En sinds een aantal avonden is dat dus borduren.
Natuurlijk een niet te moeilijk patroontje in mooie zachte kleurtjes.

Alles bij elkaar prima ingrediënten voor een gezellige avond!


Behalve de 'borduurfoto's' zijn alle afbeeldingen afkomstig van het internet.

14 opmerkingen:

  1. Altijd leuk; ring Carson for tea en borduurspullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vind ik ook top borduren bij de tv. De serie ken ik niet maar klinkt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij de tv handwerken doe ik ook altijd, maar borduren.... nee, dat lukt me daar niet (te kippig, hihi). Dus bij mij is het meestal een breiwerkje.
    Je maakt me wel nieuwsgierig naar je borduurwerkje hoor, zo zorgvuldig gefotografeerd zodat we niet niks zien, alleen de kleurtjes, haha.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Petra,
    Als ik naar de link van Netflix ga kom ik niet veel verder dan om meteen aan te melden. Ik wil graag zien wellke films en series er voor die 8 euro te zien zijn. Is dat elders mogelijk? weet je wat ik zal eens googelen op Netflix.....

    En wat een prachtige borduurzijde heb je klaar liggen, vertel eens wat ga je maken? Ik borduur mijn randje per week echt alleen maar overdag, want in de avonduren kan ik het niet goed zien. groetjes,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, wat leuk, nog een fan erbij ;)!!
    Hier nog een verslaafde hoor Petra, ik kan niet wachten op DVD 4. De andere delen heb ik verslonden! Enne, dat borduurtje? Je maakt ons wel nieuwsgierig :) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk,en ja dat borderen is heel erg leuk en mooi als het af is maar ik heb het geduld er niet voor.
    succes verder

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach en dan ben ik waarschijnlijk de enige in Nederland die de serie nog niet kent;-)) Maar je maakt me wel nieuwsgierig, want Arne Dahl ken ik wel en vind ik ook genieten..... Ik zal eens op zoek.... uitzending gemist?
    Veel plezier ermee!
    Dag, Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh heeeerlijk, beetje fröbelen/breien en een Engelse serie kijken...
    Ik kijk hem in etappes (ik vergeet het -aiaia- heel vaak-kijk amper tv) dus ben soms compleet de draad kwijt (van het verhaal dan). Maar ik snap je verslaving! ;-)
    Kopje thee erbij...hmmm...
    Lekker van genieten!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De series ken ik van horen ,maar nee niet gezien misschien ooit een stukje ,maar wat wordt er geborduurd!!,, daar ben ik wel een beetje nieuwsgierig naar ,,,,,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ook helemaal verknocht aan de serie Dowton Abbey, ik heb die serie op Ned.2 gevolgd.
    En ondertussen ook nog handwerken, dat zal heerlijk geweest zijn! Ik zou het niet tegelijk kunnen.
    Warme groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er leuk uit,mooie kleurtjes! Ik kijk ook vaak serie bij het handwerken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hee, nu ineens een nieuwe header? Mooi!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja..die sneeuw gaat vast niet meer komen dus dan maar wat vroeg voorjaar.

      Verwijderen
  13. Wow, wat een prachtige header heb je.
    In onze vakantie hebben we enkele afleveringen gezien. Het lijkt me leuk om alle afleveringen eens te bekijken, dus misschien is dit een goede manier.
    Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Stap uit je stad...

Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd om eens in hun achtertuin te gaan relaxen. 'Stap uit je stad'...