donderdag 13 februari 2014

Doodle..doedeliedoe...

Zentangle, doodlen, zendala...
geef het beestje maar een naam maar hoe het ook genoemd wordt
ik geniet er erg van!


Nu valt het mij wel op dat veel doedelaars of tangelaars in het zwart tekenen.

Ai...dat is voor mij even een hobbel op de weg want ik heb helemaal niks met zwart.
Natuurlijk ben ik niet meteen eigenwijs en ging ik ervan uit dat ik met zwart juist iets te overwinnen had...

maar nee, na twee zwart/witte tekeningen werd het voor ons beiden duidelijk
dat gaat nooit iets worden tussen zwart en mij!


Eigenlijk ben ik ook geen 'tekenpen'mens. Ik hou van de zachte doorschijnende kleuren van het kleurpotlood.

Een tekenpen zet een lijn...en die lijn die is er...geen weg terug.
 Kleurpotlood is zachter...kan er heel nadrukkelijk zijn maar ook twijfel of bescheidenheid laten zien door er heel licht of slechts een beetje te zijn.

Hihi...nou daar herken ik mijzelf helemaal in dus die echte liefde tussen ons zit wel goed ;)
En natuurlijk niet te vergeten...kleurpotlood heeft...kleur!


Dus na veel probeersels en alle, door mijzelf, opgelegde regels los te hebben gelaten rolde er een leuke combinatie uit mijn handen waar ik blij mee ben.

 

Het duidelijke van een fineliner (heerlijk al die kleuren!!) samen met het wollige van het kleurpotlood.

En oh oh...dit is verslavend.

Je pakt het makkelijk even op...al heb je maar vijf minuten tijd.
 Een paar lijntjes heb je zo getekend.

En beetje bij beetje ..doedelidoe...onstaat er een leuk geheel.


Jullie zien het vast wel...ik koos bewust ijzige kleuren. De kleuren van kou, spiegelglad ijs en een witte wereld.

ik blijf maar hopen....;)

Maar behalve de olympische winterspelen op de tv valt er hier nog maar weinig winters te bekennen...

Eerlijk is eerlijk...het vroege voorjaar doet steeds een stapje dichterbij.


tsja...kom dan maar op met die vrolijke zonnige kleuren


Doedeldoedeldoedelie doedelidoe.....

15 opmerkingen:

  1. Heel mooi , en volgens mij kan het op alle manieren dus lekker verder doedelen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie doodles heb je getekend, ik heb ook niets met zwart , gewoon kleuren gebruiken die jij mooi vindt. Ik vind je seizoentafel hoekje heel erg mooi, dat lijstje............ prachtig.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ga maar lekker verder met dit gedoedel knap hoor ik ben zelf geen tekenaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap werk deze lijntjes op papier zetten. Ik kleur graag in maar met tekenen daar bak ik niets van. Veel plezier.
    Groetjes,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Petra, het lijkt me verslavend ;))! Zomaar lekker weg tekenen, en die kleuren zijn inderdaad prachtig. Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze prachtig Petra en ik ga juist weer terug naar zwart afgewisseld met kleur. Mag ik vragen wat voor mooie stiften je gebruikt, want ik word wel heel hebberig van die ene foto😉 veel doodle-plezier, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk hè, zentangles tekenen. Eigenlijk pak ik altijd automatisch zwart, maar nu ik jouw kleuren zie, denk ik dat ik dat ook eens moet gaan proberen. Ze zien er prachtig uit.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je doodles zijn prachtig en waarom zouden zie in zwart moeten zijn.
    Veel plezier nog. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi. Ik doedel vaak tijdens een telefoongesprek en tijdens een vergadering en gooi het dan vaak weg. Het lijkt me leuk om er eens echt voor te gaan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke 'doodles' Ik vind die in het blauw ook erg mooi geworden =)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk geschreven! En ik vind de kleurige doodles ook inderdaad een stuk mooier en vrolijker dan de zwarte tekeningen! Leuk! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Petra! Ik doodle ook altijd als ik aan de telefoon zit, maar jij maakt er een kunstwerk van.
    En zwart daar kan ik ook maar weinig mee;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooohh wat is dat mooi Petra! Vooral die oranje/rode vind ik erg mooi.
    Je hebt helemaal gelijk voor wat betreft de kleurpotloden. Vind ik zelf ook zo'n fijn materiaal.... tenminste als je goede hebt. Ik heb jarenlang manda's getekend en altijd met kleurpotloden.
    Vroeger kocht ik altijd Karisma, maar die zijn niet meer te koop in Nederland.
    Die hebben de beste kleurafgifte.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat is dat mooi,ik ken het helemaal niet,ik ga het ook eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Doodle..doedeliedoe... haha, van zo'n titel alleen al word je vrolijk...en dan ook nog van die prachtige kunstwerkjes! Mooi, in deze kleuren, en wat heerlijk om te doen lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!