zaterdag 29 maart 2014

Schaapjes tellen...

Dat deden mijn vriendin en ik gisteren in het prachtige duingebied Meijendel (klik).

Over mijn vriendin zal ik binnenkort eens wat meer vertellen...zij is met zóveel leuke dingen bezig!

De zon en de blauwe hemel nodigden ons uit voor een lekkere fietstocht.


Door het duinbos gingen wij op weg naar de schaapherder en zijn kudde.


 Nu weten wij inmiddels wel dat áls dit soort leuke dingen in of rond een grote stad worden georganiseerd...
 het vaak een miniversie is van wat je bijvoorbeeld in Drenthe kan verwachten.


 Een kudde van zo'n kleine veertig schapen kwamen met hun enthousiaste herder onze kant 
 opgelopen.

 De herder, Wil Prins uit Monster, vertelde dat dit niet zijn kudde is maar van Dunea, het drinkwaterbedrijf van onze regio.


Hijzelf heeft een kudde van zo'n tweehonderd schapen (klik) die met name de duinen bij Hoek van Holland begrazen.

 Deze kleine kudde bestaat uit Drentse Heideschapen.


Mooie beestjes!!


En wat is het leuk om te zien hoe de honden op de kudde reageren en vooral andersom ;)
En dat de kudde ook een schaap heeft die de leider is...dat wist ik niet.

We hadden eigenlijk nog wel úren kunnen lopen..daar met de herder, zijn honden en de schapen
struinend door het mooie duinlandschap.

Maar als we dát willen..dan zullen we toch moeten afreizen naar bijvoorbeeld het mooie Drenthe.

Mijn vriendin vertelde dat zoiets bijvoorbeeld in de buurt van Grolloo wel kan.

Hmmmm...toch eens over nadenken ;)


Uiteindelijk hebben wij daar samen nog heerlijk gewandeld en dachten we de schapen er gewoon bij!


De buitenkant is voor mij iets te modern maar de binnenkant maakt veel goed


Hoe dan ook..na onze wandeling was het heerlijk toeven op het terras.


Lekker rozig van het buiten zijn keerden wij terug naar huis.


Het was een dag met een Gouden randje!

9 opmerkingen:

  1. Wat zijn schapen leuk, hè!! Ze hebben van die onschuldige smoeltjes en daarbij te bedenken dat mijn dekbed gevuld is met schapenwol van Texel. Ik ben ze erg dankbaar.
    Voorlopig nog mooi weer. Groet, Rya, Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie schapen en jullie hebben lekker genoten als ik dat zo lees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's van mooie Drentse heidescapen, mijn dochter woont in drente daar gaan we ook vaak naar deschapen en op d Veluwe zijn we vaak te vinden bij de twee schaapkudes van Ede

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te lezen hebben jullie een heerlijke dag gehad. Lijkt me een bijzondere ervaring om zo met de schapen mee te lopen. Erg mooi hoe die honden alles in het gereel houden he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie genoten! Het weer maakt ook al veel goed natuurlijk, maar zo leuk met die schapen in de prachtige natuur.
    Hier in ons park loopt iemand met 5 van die honden. Daar zijn natuurlijk geen schapen, maar ze trainen wel met schapen, en dat doen ze met elkaar na in het park, want ze kunnen het niet laten. Zo leuk is dat.
    Vandaag ook weer genieten, dus misschien gaan jullie wel weer op de fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klinkt zeker als een dag met een gouden randje. Zo fijn om te kunnen genieten van eenvoudige dingen. Die zijn vaak zóveel meer waard dan alle luxe. En als dat genieten dan ook nog eens redelijk dicht bij huis kan, wat wil een mens dan nog meer :-)
    Fijne zondag.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk Petra. Prachtige foto's heb je gemaakt van jullie dagje uit. Geniet nog even na van deze dag. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh wat heerlijk, ik word helemaal blij van je foto's en blogje, genieten zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!