Op naar 'De Ouwe Beek'...

Tijdens een struintochtje door Blogland las ik bij Mirjam (klik, leuk blog!) 
over een mooie wandeling langs de oude beek in Hillegom.


Hillegom is niet zo ver weg dus reden wij vanmorgen vanuit een
 bewolkt Den Haag de zonnige bollenstreek in.

  En heus...het aroma komt je tegemoet zodra je je autoportier opendoet!!

Eerst dacht ik dat ik het mijzelf verbeeldde maar nee..eenmaal
buiten rook ik de heerlijke zoete geur van hyacinten.


En dat klopt want die waren er!!


Een heerlijke wandeling werd het en...niet zo druk.

Want de file naar de Keukenhof loog er niet om ;) 


Er waren mensen die hier met hun hondje wandelden...
wat een heerlijkheid om dit moois zo dicht bij huis te hebben!


De natuur is echt losgebarsten met dit vroege mooie
 lenteweer, je komt ogen tekort om alles te zien.


Na een heerlijke lunch bij 'Het Alternatief' (klik)   in het centrum van Hillegom...


vervolgden wij onze weg tussen de bloembollen want oh..er zijn er zóveel!


Josee (klik) vertelde mij onlangs dat het zien van al dit moois 
voor haar een inspiratiebron is voor haar patchwork...

 

Ik snap het!!


Het voelt zó oerhollands om te wandelen langs die kleurenpracht...


waar een klein landje toch heel groot in kan zijn.

En jullie begrijpen het vast wel...er gingen natuurlijk ook nog wat tulpen mee naar huis.

Langs de weg vind je genoeg stalletjes waar je deze mooie
 lentebloeiers kunt kopen.


  Zó leuk vind ik dat!

Reacties

  1. Hoi Petra,
    Wat ontzettend leuk dat je 'mijn' wandeling langs de Oude Beek in Hillegom hebt gemaakt. Het is er zo ontzettend mooi, en dat heb je nu met eigen ogen gezien. Hillegom is trouwens het dorp waar ik het grootste deel van mijn leven heb gewoond, ik woon pas vijf jaar in Nieuw-Vennep en dat ligt er maar vijf km vandaan...
    Ik ben blij dat jullie zo genoten hebben van alles. Zelf liep ik gisteren ook een heel mooie wandeling door deze streek....
    Ik wens je een heerlijke zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi!!!! Ik heb echt zitten meegenieten.. jammer dat er geen geur op je blog zit ;)! Die onderste foto is trouwens ook helemaal geweldig! Fijne zondag en.. vandaag weer een mooie wandeling??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, práchtig! Petra. Ik kan me zo goed voorstellen dat je de lente in huis wil halen voor in je vaas thuis na zo'n tochtje en indrukwekkende wandeling... geniet nog maar lekker na...

    Warme groet,
    Margo

    P.S.: zijn die mooie pantoffels van jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beetje late reactie ;) maar ja..dat zijn idd mijn sloffen. Ze zitten heerlijk en ik vond ze zó leuk!

      Verwijderen
  4. Mooie foto's en dan te bedenken dat dit helemaal niet zo ver bij mij vandaan is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoiets hebben we hier in de buurt niet, dus ik geniet er even volop van mee. Je foto's geven het ook schitterend weer. Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je voor nog meer inspirerende plaatjes. Ik ga gauw weer iets maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie foto's en wat mooi om daar te wandelen heerlijk dagje weer zo .
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig zeg om daar te wandelen,lekker genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's! Heerlijk is de lente toch, en vooral als de zon schijnt en het er zo vrolijk uit ziet.
    Mooi daar bij jullie met al die bollenvelden, dat hebben we hier in Utrecht niet. Maar gelukkig wel tulpen in een vaas.
    Op je vorige blogje laat je prachtige schilderijen zien. Wat heerlijk om daar naar te kijken, helemaal mijn smaak.
    En die angsten..... ja die komen bij mij ook wel eens langs... jammer eigenlijk, want ze hebben weinig nut.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmmm..heerlijk!!! (oehh en dat broodje ziet er ook heerlijk uit, mmm)
    Bedankt voor de mooie foto's, leuk om even mee te genieten op deze manier!
    Prachtig, zulke bollenvelden hebben we hier niet! Maar heide is ook mooi... ;-)
    Warme groet

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...