zaterdag 23 augustus 2014

Frans haakwerkje...

La douce France...


wat had ik daar heerlijk veel tijd om te haken! 


Dit jaar heb ik het overzichtelijk gehouden voor mijzelf...had ik gewoon even nodig ;).


Slechts één haakwerkje...gewoon elke dag aan hetzelfde werken. 
En...dat beviel heel goed.


 Even geen keuze hoeven maken, alleen dát is al een feest!


En...dat schiet ook lekker op. 

  Nu had ik ook nog de uitdaging dat ik wilde haken met garen wat ik in mijn voorraad heb. 
En dat is genoeg ;).


Een paar zomers geleden bestelde ik van Drops een prachtig garen in beige en grijze natureltinten. Een mooi linnen/katoenmengsel.

Van het beige garen heb ik een mooi hes gebreid. Mooi...alleen draag ik het nooit! 
Het probleem met dit garen is dat het enorm uitzakt tijdens het dragen. Aan het eind van de dag heb je bijna een avondjurk aan...
Niet voor herhaling vatbaar dus maar...het grijze broertje ligt maar te liggen. 
En dat terwijl ik weet dat een tweede hes er nooit meer gaat komen!


 Ok..het grijs, een 'tisje' (Schevenings voor restje) beige, een bolletje blauw en nog wat bolletjes ecru van mijn Pippitrui (klik) mochten mee op vakantie.
 
Bij Jeanet van Blij dat ik brei (klik) was ik al verliefd geworden op een deken die zij heeft gehaakt dus ook die keuze was makkelijk.


En dan gewoon maar beginnen...ik zie wel wanneer een garen op dreigt te raken en dan gewoon maar verder gaan met de overige kleuren. 

Het garen bepaalt hoe de deken gaat worden, het garen bepaalt hoe groot het gaat worden..
Ik ben heel benieuwd ;)

12 opmerkingen:

  1. Hoi Petra,
    Wat wordt dit een mooie deken zeg. En net wat je zegt, lekker rustig om telkens dezelfde figuurtjes te maken. Ik ben heel benieuwed naar het eindresultaat maar dat het prachtig gaat worden, dat weet ik zeker...
    Fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie vierkantjes en de kleurstelling vind ik super! Ik wil wel geloven dat het zeer rustgevend was. Zelfs je blogberichtje straalt dit uit met die prachtige zonnige foto's van m'n geliefde Frankrijk....
    Dankjewel, dat had in nèt even nodig!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook benieuwd maar jouw kennede wordt het heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig huis heb je daar in Frankrijk! Als je er naar kijkt word je er al rustig van.
    Lekker verstand op nul en haken....
    Hopelijk heb je genoeg voor een deken, anders gewoon een paar bolletjes extra kopen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke rustgevende foto's en prachtige zachte kleurtjes voor je deken, ben benieuwd naar het eindresultaat, succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtig haakwerkn een nog prachtige omgeving! Kom lekker tot rust en geniet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo je hebt al heel wat lapjes! En het ziet er prachtig uit, ben benieuwd naar het resultaat, maar dat gaat vast heel mooi worden. Haakse! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt een prachtige plaid met heerlijke herinneringen aan Frankrijk.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het wordt wel een heel mooi dekentje !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi!! Niet alleen de kleuren van je haakwerk, maar ook de prachtige Franse tinten in combinatie hiermee! Ik zou haast heimwee krijgen als ik jouw foto's zie, ben nu wel nieuwsgierig waar je geweest bent ;) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lieve kleurtjes en mooi !

    groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Stap uit je stad...

Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd om eens in hun achtertuin te gaan relaxen. 'Stap uit je stad'...