Zomerse overdenking...

 Lieve Allemaal,

Na een zonnige en luie vakantie in Frankrijk is hier alles weer volop aan de gang.

 Zo gaat dat!


En daarom begin ik ook zo rustigjes aan (dat wel ;) ) weer met het schrijven van blogjes.

Dank jullie wel voor al jullie lieve wensen en woorden op mijn energiedip.

Helemaal bijgetankt ben ik nog niet maar dat heeft meer te maken met een aantal dingen die de afgelopen maanden op ons pad zijn gekomen. 

Zo gaat dat! 

Dat is het leven..Het lieve leven....


 Want ondanks dat de zorgen toch soms wel groot zijn...gelukkig blijf ik het leven liefhebben en genieten van al het goeds wat het leven ons ook biedt.


In Frankrijk dacht ik wel na over mijn blog. Heb ik veel blogjes teruggelezen...
En wat mij opviel is dat ik graag de leuke en mooie dingen noem die ik tegenkom.
Maar al lezend kreeg ik wel een beetje het gevoel dat het net zo lijkt alsof hier altijd de zon schijnt...alsof zorgen en tranen in 'Het lieve leven...' niet bestaan.


Maar... hoe fijn vind ik het als een medeblogster iets moeilijks deelt over haar leven waar ik mij in herken....oh ja...ik snap het. ik voel dat ook zo!
Dát is juist waarom ik ook graag jullie blogs lees...de leuke dingen maar ook die herkenning.

Het maakt het contact menselijker, warmer...


 Dit is iets wat ik mee wil nemen bij mijn terugkomst in Blogland....want hier ben ik zo graag!


Wat ook nieuw is, is dat 'Het lieve leven...' nu ook een Facebookpagina heeft.
Ik heb een gemengd gevoel naar Facebook toe maar toch denk ik dat ik op deze manier de leuke vruchten er van kan plukken.

 

Bij Blogspot vind ik namelijk het terugreageren nogal omslachtig. En...Blogspot verstuurt geen mailtjes als ik bv reageer op een reactie waardoor het kan zijn dat een reactie gemist wordt.
Ik heb dat zelf ook weleens...dan lees ik een tijd later een blog nog eens door en dan ontdek ik dat de blogster nog iets tegen mij heeft gezegd.  
Bij Facebook werkt dat veel makkelijker, daar zie je meteen wie er reageert. 

 

Mijn blog blijft mijn basis, Facebook (klik) kan een leuke aanvulling worden. 
Ik heet jullie ook daar van harte welkom!


De foto's in dit bericht zijn natuurlijk allemaal gemaakt in La douce France.


Reacties

  1. Fijn dat je er weer bent petra ,lieve gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn dat je er weer bent Petra komt dat ff mooi uit op ddd.
    En ik zeg altijd doe wat je denkt dat goed is, deel wat je met ons wilt delen. Ga verder waar je je lekker bij voelt en ik weet zeker dat het goed komt.
    Terug reageren op een reactie op een blog doe ik altijd per email dan weet ik zeker dat ze het lezen.
    fb vind ik ook leuk maar toch vind ik mijn blog aantrekkelijker en blijf ik de berichten daar veel uitgebreider beschrijven.
    wens je nu nog veel succes
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn weer wat van je te horen en te zien! Even was ik bang dat je ging melden dat je ging stoppen, maar gelukkig, je blijft! En ja ik hou ook erg van de persoonlijke verhalen. Daar wordt het voor mij menselijk en daardoor aantrekkelijk van!
    Lieve groet
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, daar ben je weer.
    Wat fijn dat je het bloggen weer oppakt. Ik ben benieuwd naar je Facebook, ik merk dat ik dat op dit moment vrij moeilijk vind.....maar ook daar zal ik je 'bekijken'.
    Ik geloof dat we allemaal van elkaar weten dat de zon niet altijd schijnt. Ik wens je kracht en nieuwe energie toe. En ben dus blij dat je 'er weer bent';-)
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zouden we het allemaal graag willen: een leven zonder zorgen. Helaas is dat voor niemand weggelegd... We kunnen alleen maar proberen om zoveel mogelijk te genieten van de goede en mooie dingen.

    Mooie foto's heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je er weer bent Petra!! Ik heb je blogjes gemist... En ja, we zouden liefst allemaal alleen maar genietend, dansend en lachend door de wereld gaan. Maar het leven bestaat uit zwart en wit, en zo komt het dat we van allebei onze portie krijgen! (Ook al zitten we er nooit op te wachten ;) Mooi dat jij ons laat genieten van het lieve leven, op jouw manier. Doe wat je goed voelt, dan is het goed!!! Enne, FB is bij mij een zeer ondergeschoven kindje.. ;)
    Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hej Petra, fijn dat je er weer bent. Ik heb geen FB dus blijf hier gewoon lezen. Ja ieder bloghuis heeft ook zijn kruisje. Heerlijke foto's van jullie vakantie. Fijne zomer nog, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Petra,
    Fijn dat je weer terug bent en dat je het bloggen weer oppakt... Ook heel fijn dat je zo'n heerlijke vakantie gehad hebt. Wat een mooie foto's...
    We zullen zien wat je voor verhalen zult plaatsen in de toekomst, maar ik kan je nu vast zeggen, mij maakt het niet uit hoor, ik lees alles graag bij je...
    Ik wens je een fijne avond en rest van de week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Petra,
    Ook ik ben heel lang niet op blogland geweest, in verband met mijn druke werkzaamheden op mijn werk (verhuizing van kantoorpand regelen) moest ook ik een pasje terug doen. Zelfs het lezen van blogs deed ik niet. Nu komt de tijd en de energie weer terug.

    In 2009 heb ik ook een nare periode gehad met een kort maar heftig ziektebed en het overlijden van beide ouders binnen 6 weken. Ik heb wel een jaar nodig gehad voordat ik me weer de oude voelde. Doe rustig aan en geniet van de mooie natuur. Voor mij is het ook heel belangrijk om veel in de natuur te zijn, dat is voor mij helend. liefs Annemiek
    ps ik ga je facebookpagina bekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Welkom terug! :)
    Zo te zien hebben jullie een prachtige vakantie gehad, wat een mooie foto's zeg. En blog, het is en blijft een leuke hobby. Zeker het contact, zo heb ik ook een aantal vriendschappen mogen opbouwen.
    Ik ben benieuwd waar je de komende tijd over gaat bloggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi lieve Petra,
    Eerst je blogje over de gehaakte deken en nu je mooie blogje met Franse foto's... Ik herken je twijfel heel erg. Heb ook weleens het gevoel dat mensen de indruk krijgen dat mijn leven alleen uit leuke dingen bestaat, niets is minder waar. Toch vind ik het moeilijk om over persoonlijke dingen te schrijven, omdat iedereen mee kan lezen... Gelukkig is er ook een achter de schermen, waardoor je ook persoonlijk contact kunt hebben. Ik waardeer het altijd erg als mensen hun zorgen en twijfels delen op het blog, het maakt het contact warmer en menselijker...
    Je ziet het, ik vind het ook een dilemma!
    Ik hoop weer te genieten van je verhalen, overdenkingen en foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...