En route...

Zoals ik al eerder (klik) schreef ging ik op een vroege woensdagmorgen richting het Zeeuwse land.
 
Naar Arnemuiden om precies te zijn...naar de tentoonstelling 'Truien bij de vleet' (klik).
 


De zon scheen..het beloofde een mooie dag te worden.


 Het eerste wat mij zo, al wandelend naar de Werf, opviel waren al die volle waslijnen! 
Niet één huis met wapperend wasgoed maar gewoon als een soort vast straatbeeld. 
En het was niet eens maandag, wasdag....hihi.

Leuk..dat had ik al te pakken! Waar een mens al niet blij van kan worden toch?

 


Op naar de scheepswerf....een vriendelijke meneer op een fiets vraagt waar ik heen ga. 
En of ik toch zeker niet van 'hier' kwam?? Nee, u heeft gelijk...ik kom uit Den Haag..eh Scheveningen om visserstruien te bekijken.
Oh??? De werf is toch gesloten? zei hij zichzelf afvragend. En meteen daarachteraan...'nou hoor...veul plezier!'
Dank u wel...gaat vast lukken.

Leuk...van zo'n gesprekje word ik ook weer blij.


De werf binnenlopend hoorde ik meteen al mijn naam...dat was Stefanie (klik) die mij warm ontving met een lekkere kop thee en een Zeeuwse bolus...yammie! 

Ja...weer blij ;)


Zo leuk om weer even lekker bij te kletsen (tijd tekort uiteraard!) en 
zo ontmoette ik ook Mirjam (klik) en over 'klik' gesproken...
dat klikte heel leuk naar mijn gevoel.


De tentoonstelling is heel bijzonder...prachtige truien (wat een werk!) 
en zo mooi vormgegeven in die oude scheepswerf. 


Ambacht viert hier hoogtij!


Een 'kijk en voel' deken is aanwezig. Zo kun je de truien 
toch voelen en van heel dichtbij bekijken...wat een goed idee.


Voordat ik weer huiswaarts ging natuurlijk eerst nog 
even gedag zeggen bij Jeanet (klik) in haar leuke winkel. 

Jullie kennen Jeanet toch wel? 
Van die honderduizend tips, trucs en patronen op haar blog.
Wat heb ik daar al veel inspiratie vandaan gehaald!


 Zou dit 'm nu zijn? 
De klok van Arnemuiden (klik)?

Voor wie nog twijfelt om te gaan...naar de werf in Arnemuiden. 
Een dagje heerlijk genieten in het Zeeuwse...je verwonderen over de verhalen achter zoveel visserstruien...

Ik zeg...dóen! 

Je wordt er beslist een blij mens van.

Reacties

  1. Wat een heerlijk en vooral herkenbaar blogje. Alsof we samen geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een leuke dag gehad. Prachtig die visserstruien in het museum. Ik zou ze ook wel eens willen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke dag, en dat straalt ook van je bericht af..
    Ik krijg echt zin om ook te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het laten meegenieten van je mooie dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt wel een nationale visserstruien week :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Hans, nog 2-en-een-halve visserstruienweek zelfs, dan is de tentoonstelling weer voorbij :)

      Verwijderen
  6. Als ik je verhaal lees krijg ik meteen zin om er weer heen te gaan ;)
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om mee te lezen Petra! Als gastvrouw sta je aan de 'andere kant' van het verhaal en daarom is het zo ontzettend leuk om dit te lezen!! Ik vond het weer een feestje om je te zien en spreken, natuuuurlijk altijd te kort, hihi.. maar dat komt zeker binnenkort goed :) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd leuk om die oude ambachten en winkeltjes nog te mogen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om de truien te zien en al die gevulde waslijnen, ja dat zie je niet meer zo vaak. Ja, weer mooie foto's. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Petra,
    Wat was het er leuk hè? Bij de tentoonstelling. Zoveel moois te zien... en jou en Stefanie ontmoet. Ik voelde de klik ook hoor, zit helemaal goed... Ik, en Ben ook, heb genoten die middag... Wij gingen ook nog even naar Jeanet, om mijn bestelde breipakket op te halen... ik ga een vissertrui-vest maken... voor mezelf... Hopelijk tot nog eens...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk verslag! Het is zo verwarmend om al die lieve, leuke reacties te lezen, fijn dat je zo genoten hebt in ons Arnemuiden.
    Hartelijke groet,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie dag had je Petra en wat een hartverwarmende contacten had je! Daar kan een mens nog even van na-genieten!
    Dag Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Petra het is zeker een werk om deze truien te maken en te zien en ook nog een leuke dag , heerlijk die zeeuwse bolus , liefs Cobie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...