Het regent, het zegent...

Aan het begin van deze herfstvakantie wierp ik een blik op weeronline.nl. 
Nou..lekker onstuimig herfstweer maar vrijdag verwachtten ze een droge dag.
 Komt dat even mooi uit! 


 Janmijneman had namelijk een leuke wandeling opgesnord en 
dus werd de vrijdag als wandeldag ingepland.


 Omdat wij voor ons jongste kuiken toch wel het één en ander moeten regelen
 als wij er niet zijn is vrijdag dan ook vrijdag...


óók als je vrijdagmorgen je ogen opendoet 
en de regen tikt gezellig maar toch wel luid op het dakraam.


Ach joh...in Elspeet is het vast droog grapten wij tegen elkaar! 
Want daar ging de reis naartoe.


Maar....nee, het was daar op die mooie Veluwe helemaal niet droog. 
Het was er eigenlijk kledder kletsnat.


Laatst vroeg iemand aan mij...hoe is dat nou....als je een kindje met Down krijgt? 
Wat doet dat met je?
Ik antwoordde...afgezien dat elk kind (met of zonder Down) mijn leven enorm heeft verrijkt...
heb ik van hem geleerd om op een andere manier naar het leven te kijken. 
Hij heeft namelijk een enorme kwaliteit in zich om van elke situatie in zijn leven 
een waar feestje te maken. 

Het is wat het is...en daar maakt hij gewoon iets leuks van. 
De kleinste dingen zorgen voor groot plezier en 
in niet-leuke dingen (bloedprikken bijvoorbeeld) valt altijd 
nog wel iets heel aardigs te ontdekken (een grapje met de dokter, dikke pret!). 


En zo kon ik vandaag dus het geleerde in praktijk brengen...

het is wat het is
...het regent pijpestelen....
én we gaan genieten van dat mooie stukje Nederland!


En dat hebben we gedaan.

Na een lekkere kop koffie onderweg gingen we lekker warm aangekleed op pad.


Alles ziet er toch weer heel anders uit dan bij zonneschijn.
Een mooie reden om nog een keer terug te gaan;).


En juist door die regen rook het zó heerlijk kruidig.


Moe, inmiddels aardig doorweekt (oké een volgende keer iets betere regenkleding meenemen)
liepen wij weer richting de bewoonde wereld.


 En kregen wij van een aardige 'Elspeetse' mevrouw 
een leuke tip (klik) voor een hapje en een drankje midden in het bos.


Nou daar waren wij inmiddels wel aan toe.


En die Hollandse knusheid is natuurlijk 
alléén maar zo heerlijk op een 'regen met pijpestelendag'! ;)


 

Reacties

  1. Dapper om toch te wandelen in de regen. Het heeft wel prachtige plaatjes opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blog, maar wel een eind rijden om ter plekke in de regen te gaan wandelen.
    Gelukkig heeft de Veluwe dan van die Hollandse gezelligheid, dat vaasje met 'bloemen' ook.
    Dit weekend zal het mooier weer zijn geloof ik, vooral zondag...
    Dag, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, wat we niet van onze kinderen leren hé. Een feest maken van het leven en je gewoon . nat laten regenen. Prachtige 'natte' foto's!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt weer mooie foto's kunnen nemen, ondanks of misschien wel dankzij het slechte weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje Petra, wat sneu dat het zo regende gisteren. Hier ook hoor trouwens...
    Maar wat goed dat jullie er gewoon een prachtige dag van hebben gemaakt. En zo met die regen ziet het er eigenlijk ook fantastisch uit op de Veluwe. Dat zien we nooit, want we gaan nooit in de regen de Veluwe op, maar eigenlijk zou iedereen het een keer moeten doen, want ik zie alleen maar mooie plaatjes...
    En dan die knusse gezelligheid, dat mag van mij op elke dag hoor...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer of geen weer het is het gevoel van vrijheid ,en wat een mooie tegels hangen dar tegen die kant zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Petra, dit logje over een feestje maken van het leven! En dank je wel voor de prachtige 'natte' foto's van de Veluwe en je mooie woorden! Elk nieuw mensenkind is een verrijking, maar sommigen verrijken je met hun gift en gave net iets meer dan dan anderen... ook al zou je dan in eerste instantie niet verwacht hebben.
    En hihi, na de koffie ga ik gewoon naar de tuin! Regen.. of geen regen ;)!! Thnx voor de tip!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijk als je van zo'n dag een feestje kan maken, regen is niet alles maar soms is het lekker om te stampen in de plassen en toch te genieten van die mooie wandeling.
    dikke pluim voor jullie !!
    Lieve groet albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Al met al hebben jullie toch van de dag kunnen genieten. Ik sluit me helemaal bij je aan dat juist onze kinderen met een beperking je een andere kijk op de wereld geeft. En dat een dagje uit niet zomaar gaat, maar dat het dan juist wel iets extra's geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Petra ondanks de regen hebben jij en Jan er er een heerlijke dag van kunnen maken , de foto,s zijn prachtig , wat is de natuur toch mooi , liefs Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig! Ook je kijk op de dingen: wijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig om ondanks de regen toch te gaan wandelen en te genieten.
    Ja ook met regen is de natuur mooi.
    Haha en lekker eten of koffie drinken in Boshuis Drie. Ik herkende het meteen, kwam er vorige week nog langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Petje af om zo in de regen te wandelen. Ik wandel zelfs al niet graag na de regen, dat is omdat ik nog wel eens val en onder de modder dan verder moet (dat is echt al 2 x gebeurd). Achteraf moet ik er altijd wel om lachen, maar op dat moment dus even niet. Ik geniet nu wel van jouw verslag, heerlijk! Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat was een frisse wandeling,wat goed dat je toch bent gegaan,en wat heb ik genoten van je foto,s

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...