donderdag 6 november 2014

Knusse kleine uurtjes...

Vinden jullie dat ook zo'n heerlijk moment van de dag?

Die late uurtjes waarin de stilte het overneemt van alle geluiden van de dag.


Kaarsje aan, een lekkere kop thee 
en mijmeren over de dag...over het leven...verder niets....


Ik vind het dan ook heerlijk om zo min mogelijk afleiding te hebben 
dus geen computer of tv en nee...zelfs geen muziekje.


Maar...een uitzondering maak ik voor mijn haakwerk. 
Tijdens de stilte steekje voor steekje van je haaknaald laten gaan. 
Voor mij een 'Zen'moment...
een haakmeditatie zou je het ook kunnen noemen ;)


Kiezen voor een extra groen randje...

 
 in de rust van de avond ontstaan de mooiste ideeën.


 En na héél wat kleine knusse uurtjes komt er dan een moment dat het garen bijna op is


  en de deken klaar!


Precies op tijd voor koude winteravonden, een behaaglijke deken is het geworden. 
Het linnen/katoen mengsel voelt echt heerlijk aan en is lekker warm. 
Dat valt mij reuze mee moet ik eerlijk bekennen.

 
En dan ben ik nu natuurlijk al op zoek naar een nieuw 'kleine knusseuurtjeswerkje'. 


Nou..dat ga ik vast vinden op het blog van Jeanet (klik)...
want daar heb ik het patroon van deze deken ook gevonden. 
Dank je wel lieve Jeanet! 

16 opmerkingen:

  1. Oh! Wat een prachtig exemplaar heb jij gemaakt, die kleuren! Eigenlijk vind ik 'm veel mooier dan de mijne :-)
    Dat subtiele blauwe randje maakt 'm helemaal af. Ik hoop dat je er veel fijne uurtjes onder mag doorbrengen met een volgend haakprojectje....
    Hartelijke groet,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow wat een mooie deken !!!! en wat er er veel moois om te maken !!
    Heerlijk zulke momentjes voor je zelf ( leuke koeienmok heb ik ook wat mee :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig tafereel heb je gemaakt voor Sint Maarten , mooi in zijn eenvoud.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Petra,
    Wat een prachtige deken is dat geworden zeg! Heel mooie kleuren zo bij elkaar. Ik heb dat eigenlijk juist veel meer met de vroege stille uurtjes van een nieuwe dag... Het kan mij niet vroeg genoeg zijn... Overal nog stil, in huis en buiten... Langzaam zie je het lichter worden buiten... En dan lekker even handwerken of blogjes bijlezen zoals nu... Heerlijk.
    Ik ben heel benieuwd naar wat je nu gaat maken...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige delen is het geworden Petra, mag ik vragen hoe je de Squares aan elkaar hebt gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke momenten en wat een mooie deken is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Petra, een heerlijke deken. Een haakwerk is zo fijn om mee bezig te zijn, ik mis het echt na 4 dekens. Warme groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig die deken,heerlijk hoor geniet van dit weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een knus hoekje , en de deken is prachtig ik zie je al lekker zitten haken met thee natuurlijk , liefs Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die is mooi geworden echt een werkje om bij te ontspannen. De foto van de deken op Jeanet haar blog is ook zo mooi.
    Als je wilt kun je zo verder want ze heeft nu een patroon voor een brei deken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje Petra, wat is je deken prachtig geworden! Hij doet me zelfs een beetje aan mijn CAL denken qua kleuren, maar dat geweldige aquarandje maakt hem helemaal af! Complimenten hoor, het zal denk ik gek zijn dat je er niet meer aan kan werken. Gelukkig breekt nu de tijd van Sint Maarten aan. Mooi om hier bij stil te staan.... het innerlijk verbeeld. Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig, ingetogen, sfeervol seizoenentafeltje heb je! Erg mooi! En je deken is ook prachtig geworden! Voor mij is handwerken ook mediteren. Ik zeg altijd: "Festonneren is mediteren ..." Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtige deken haakte je. Je seizoenstafel is ook al zo sfeervol ingericht. heerlijk he die zen momentjes, die kun je niet vaak genoeg nemen.
    warme groet,Noor

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!