Donkere dagen voor Kerst...

Oh oh..dat wakker worden terwijl de aarde nog in diepe rust lijkt te zijn...
ik geloof dat ik er nóóit aan wen!

Het genadeloze getril van mijn mobiel...
tijd om uit je lekkere warme bedje te gaan...
terwijl je zelf het gevoel hebt dat het nog midden in de nacht is.

Het hoort bij deze tijd!

 

Wij mensen brengen juist in deze tijd graag wat licht in de wereld.
Op allerlei vlakken...

We denken eens extra aan onze naasten, kijken eens wat meer en anders naar onszelf...
 

 en maken het thuis knus en gezellig.


Zo'n avondwandeling door de wijk vind ik altijd leuk 
maar nu geniet ik extra van wat de mensen allemaal 
in en om hun huis hebben hangen.


De één lekker uitgebreid...


de ander wat eenvoudiger 
maar beiden met aandacht en enthousiasme opgehangen.


Ook 'de laan' ofwel 'de Fred' (klik) is als vanouds versierd en als kind genoot ik daar al van!
 Dan maakten wij een rondje door diverse straten in Den Haag
 onder alle lichtjes door. 
Genieten was dat!!

En eerlijk gezegd had ik vanavond nog steeds dat gevoel toen ik over de laan fietste ;).


 Wat ook elk jaar weer van de partij is is de Kerstboomverkoop. 
Op een aantal plekken kun je een mooie boom kopen. 
Tegenwoordig is het wel veel groter dan vroeger maar 
de eigenaren slapen nog wel steeds bij hun bomen in een caravan.

 Dát idee vond ik als kind zó leuk!
 

Ja..ik hou wel van de Kerstverlichting 
en ik doe er zelf graag aan mee.







Reacties

  1. Wat een leuk idee die avond foto s geeft echt de sfeer weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Petra,
    Wat een mooi stukje heb je geschreven over de versieringen in de straat en de buitenkanten van huizen... Dat zorgt toch wel voor een heerlijk sfeertje. Hier in de buurt ook wel natuurlijk, je ziet van alles, van fel gekleurd tot het meer ingetogen... Het geeft een beetje het gevoel van 'samen' met iedereen kerst te vieren...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En je kerst-header vind ikmook al zo mooi...
      Liefs...

      Verwijderen
  3. Leuk zo' n rondje door de buurt :-)! Doe ik zelf ook graag....
    Al die lichtjes maken het veel gezelliger hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat laat je ons gezellige plaatjes zien. echt genieten. groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi versierd! Hier in de wijk besteden mensen er toch minder aandacht aan, niet erg natuurlijk maar als ik dit soort foto's dan zie, wat gaaf toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo'n rondje, wat leuk dat we even mee mochten lopen :) Hier zijn de lichtjes in mijn mini-boompje na een week weer gesneuveld. Geen idee waarom ;) Ik stel het vervangen steeds uit, hopelijk komt het er dit weekend van. Morgenavond naar het Kerstspel, heerlijk!! Bedankt voor je berichtje op mijn blog, alles heel goed maar.. wel heel druk ;) Veel liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. woh mooie foto's Petra, ja ik vind dat ook altijd erg leuk om te zien al hoeft het niet al te uitbundig zo Amerikaans zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee om zo'n sfeervol avondrondje in beeld te brengen! Gezellig dat we mee mochten lopen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja gezellig he al die lichtjes,en inderdaad kijk ik ook vaak bij de mensen naar binnen met zo,n wandeling s,avonds.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...