Diefstal of ehh....

eerlijk ontvangen??



Tsja..daar verschillen de meningen hier in huize 'Het lieve leven...' nogal over.

Wat is er dan precies aan de hand?

 Nou...het volgende ;)



Bekend is dat ik héél dol ben op wandelen. Heerlijk...ik kan er geen genoeg van krijgen.

En dan vooral wandelen in de natuur...daar kom ik tot rust, daar maak ik mijn hoofd leeg.


Oók bekend is dat ik sinds jaar en dag graag mooie takken, dennenappels sprokkel 
en nog meer van al het moois wat de natuur ons schenkt.

Schenkt....en ik zeg dan ook graag 'dank u wel!'

 
Maar zoals bij veel dingen...waar ligt de grens? 
Wanneer mag je iets zomaar meenemen en wanneer niet?

Wanneer is het van iedereen.....en wanneer is iets van het bos....de duinen?

 
En daar ontstond hier een paar weken geleden een discussie over met Janmijneman.

Tijdens het wandelen zag ik daar...zomaar....volgens mij op mij te wachten....een boomstam.


En waar het voor Janmijneman een duidelijke grens was...
zag ik alleen maar enthousiasme en leuke ideetjes!

'Ik draag 'm niet!'...sputterde mijn schat nog tegen. 

'Is goed hoor' zei ik...ik ben sterk!
 

Maar...ai...dat viel toch een beetje tegen...oefffffff

Want het eerste stuk denk je nog...ach, makkie! 
Maar al snel beginnen spieren te protesteren en vraag je 
met je liefste stem om hulp aan...juist, Janmijneman!

Gelukkig kent hij mij al ruim 25 jaar en wat zong Herman van Veen ook alweer?

'Als liefde zoveel jaar kan duren...dan moet het echt wel liefde zijn...'


Nou dat bleek dan ook wel want met toch wel enige schaamte
 (hihi, het werd ineens druk in het bos!) verloste hij mij van mijn karrevracht 
en klaarden wij de klus samen.

Eenmaal thuis zette hij óók nog eens de wieltjes eraan die ik voor mijn tafeltje had uitgezocht!

 
En ik....blij en dankbaar in het kwadraat!!

Reacties

  1. Tssss, nou ik ben het helemaal met je eens hoor; hij lag op jou te wachten! Prachtig is ie! De boomstam kan beter door jou gekoesterd worden dan dat ie ligt te verrotten in het bos en niemand hem meer mooi vindt!
    Toch lief van Jannemanjouwman. En wat een mooie koeienfoto's!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om er een tafeltje van te maken! En die arme man van je: wat zal dat zwaar geweest zijn!

    Ik las laatst wel ergens dat we niet zomaar van alles uit de natuur mee mogen nemen. Maar ja, waar ligt die grens? Ik weet het niet! En of je het nou echt diefstal kunt noemen...? Zo hebben wij in de tuin grote stenen liggen die we uit Frankrijk meegenomen hebben en daar hebben we ons ook suf aan gesjouwd, maar ik ben er nog altijd erg blij mee. We zullen nooit in Frankrijk gaan wonen, maar we hebben wel een stukje Frankrijk in onze tuin liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, geweldig deze gift uit de natuur! Ik denk zelfs dat de natuur hiervoor bedoeld is.. En als dat bulletje eenmaal ´versleten´ is en geen tafeltje meer kan zijn, dan mag/ie in de kachel! Zo hoort het..!
    Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zeg! Zolang iets al er ligt, afgebroken is of moeder natuur zelf niet meer gebruikt vind ik dat je het wel mee kan nemen. Je hebt er in ieder geval een mooi tafeltje erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach ja ik ken het gevoel ,maar mooi stammetje doe je niemand kwaad mee
    Dus geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieverd is jouw man want dat is toch een behoorlijk vrachtje en je houtbloktafeltje is superleuk, een mooi geschenk van Moeder Natuur-;)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ha ha mooi tafeltje zo ach en 1 zo'n stammetje als ze je maar niet snappen :) nou lekker genieten van je gave tafeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi tafeltje. Het valt wel onder stropen en daar hangt een boete aan van 800 euro. Misschien toch iets om de volgende keer over na te denken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's! En bij het lezen van jouw verhaal daarbij verscheen een brede glimlach bij mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Petra,
    Wat heb je prachtige foto's gemaakt zeg, tijdens het wandelen... wat super mooi. Waar ben je geweest??
    En wat betreft dat stammetje... dan moet-ie daar maar niet vallen hoor... Zolang je niets sloopt in zo'n bos, is het absoluut niet erg dat je eens een keer wat meeneemt.. ik zou hetzelfde gedaan hebben.
    En moet je kijken wat een leuk tafeltje op wieltjes het is geworden... Echt super.
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk dat ik het ook niet zou laten liggen als ik er iets in zou zien. En het is tenslotte ook niet iets wat zeldzaam is. Jij hebt in elk geval een mooi meubelstuk erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! En... eerlijk gevonden toch, dit stukje natuur? Hulde voor Jan hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaaf tafeltje en mijn man zou precies hetzelfde reageren. Ik denk dat mannen zich een beetje schamen om dit soort dingen te doen, wij vrouwen zijn daar wat makkelijker in.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige beesten he die koeien, geweldig..................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echte liefde inderdaad, zo zag F hier een man met een brilletje en een baard voor de bio winkel. Hij had moeite met de boodschappen mee te nemen op de fiets. Thuis zij hij direct dat hij zo nooit zou worden, maar een dag later stond hij het zelfde, met een bril en baard moeilijk te doen met de boodschappen.

    Echte liefde :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...