vrijdag 20 februari 2015

Wat doe je op een regenvakantiedagje?

Vanmorgen heel vroeg tikte de regen al op ons dakraam en nog steeds is het kletsnat buiten.
Vandaag is voor ons jongste kuiken al de voorjaarsvakantie begonnen dus voor mij ook.


 Pfff....voorjaar...niks daarvan! 
Voor mij is het nog gewoon winter hoor en blijf ik hopen op nog een winters toetje met sneeuw en ijs.
 

Gisteren las ik bij Hanneke van 'De Gulle Aarde' (klik) een recept wat ik een paar jaar geleden al op haar blog las. En het ook meteen maakte!


Met veel succes...heerlijk was het. 
Maar....eerlijk gezegd was ik het al weer helemaal vergeten.


Dat krijg je natuurlijk met het zéér receptrijke internet.  
Dan raken sommige recepten toch weer een beetje op de achtergrond of zelfs in de vergetelheid.


Verstandig dus van Hanneke om soms een 'gouwe ouwe' op haar Facebooksite (klik) te plaatsen.


Want daardoor was ik vanmorgen al vroeg in de weer en ruikt het huis hier nu záálig naar warme winterse appeltjes met kaneel.

Zó...en nu ga ik het recept meteen overschrijven in mijn receptenboekje (lekker ouderwets maar werkt voor mij het beste ;) ) zodat deze heerlijke lekkernij op ons menu blijft staan.

Ik wens jullie een mooi en rustig weekend toe. 

ps: behalve hier in Blogland kunnen jullie ook foto's van mij (hetlievelevenpetra) zien op Instagram (klik)
Net even anders maar heel leuk!

13 opmerkingen:

  1. Ziet er inderdaad lekker uit Petra, en wat dacht je van de creatie van Anne-Marie (zie haar foto bij de reacties op facebook), óók het proberen waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat zal zeker lekker ruiken,jammer dat er geen reuk pc is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooo dat ziet er heerlijk uit! Morgenvroeg ga ik dat ook maken. Nu eerst niks....;-)
    Wij hebben nu ook vakantie. Heerlijk! Geniet ze, en laten we hopen op een paar mooie dagen!!
    Dag.
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat ziet dat er lekker uit! Ik herken het recept wel maar heb het toen niet opgeslagen.. Gelukkig dat jij het teruggepakt hebt Petra :) Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmmmmm, had het al zien staan bij Hanneke een poos geleden, maar nu word ik er door jou weer aan herinnerd. Lijkt me lekker, misschien van 't weekeinde maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nomnomnom...geweldig, regenachtige dagen en binnen blijven met heerlijke baksels en kaarsjes aan!! Een mooi begin van de vakantie! :-) fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zulke appeltjes met kaneel horen toch ook nog bij de winter. Het ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou zo koffie gaan zetten, heerlijk! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk recept. Ga ik zeker een keer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er heerlijk uit! Ik ben ook maar weer begonnen om recepten te verzamelen voor in de ringband want ik raak ze ook allemaal kwijt.. Deze ga ik ook maar eens proberen,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er heerlijk uit Petra.
    Fijne vakantie saampjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt me een heerlijk recept. Dat wil ik ook eens gaan proberen.
    Bedankt voor het doorgeven.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!