zaterdag 7 maart 2015

Geen puf en dus aan de slag!

Oh oh..wat kan ik soms toch een tekort aan energie hebben...zomaar...ineens!


Herkenbaar?

Hoort het misschien gewoon bij de fase van 50 jaar? 
Mwah...dat is zij nog lang niet en toch.....;)


Uit ervaring (dat heb je met deze leeftijd..hihi) weet ik dat ik er het beste 
even lekker aan toe kan geven om vervolgens flink actie te ondernemen. 

Zin of geen zin, puf of geen puf...aan de slag!


 Bij Kaneeltje (klik) en bij Anny (klik) las ik al iets over tekenen en 
dus dacht ik deze week...waar zijn mijn potloden?

Eigenlijk veel te lang geleden dat ik getekend heb..soms gaat dat zo. 
Eenmaal weer bezig ben niet te stoppen...ideeën te over.



Die eerste potloodstreep op zo'n wit gapend papier...het blijft voor mij nog steeds een uitdaging.

Want dan wil ik het strak...precies...kaarsrecht of mooi rond. 
Ofwel mijn hoofd zit nog een tikkie in de weg.



 Maar al gaandeweg komen de lijnen bijna als vanzelf..gewoon zoals ze zijn. 
Een tikkeltje scheef, een bibbertje hier en daar. 

Dan begint het vanuit mijzelf te stromen en krijgt het tekenplezier mij weer te pakken.


Hmmm...de geur van vers slijpsel en het kleurenpaletje wat er dan ontstaat.

Mijn energietekort wordt in een rap tempo bijgevuld 
en ik heb het gevoel dat ik weer bergen kan verzetten.



Komt dat even mooi uit...
 er liggen namelijk nog wel wat klusjes op mij te wachten ;)

17 opmerkingen:

  1. Hoi Petra,
    Wat heerlijk dat je van het maken van zo'n tekening weer zoveel energie krijgt. Ik had de tekeningen van Annie ook al gezien, wat zijn die ontzettend leuk, ze spreken me heel erg aan... Maar zo'n mooie mandala is ook niet mis... en lekker spelen met kleuren... heerlijk...
    Fijn weekend, geniet ervan...
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor!

    En inderdaad: iets gaan doen helpt beter tegen de moeheid dan op de bank gaan zitten en niets doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O jee, ja...die moeheid die je zomaar kan overvallen. Dat had ik vroeger nooit.....
    Ik word op afstand zelfs blij van je tekening. Heb zin om ook te gaan beginnen..

    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie tekening, krijg er echt het lente gevoel van! Soms is het inderdaad fijner om gewoon iets te gaan doen. Niet iets wat heel veel energie kost, maar gewoon lekker je handen bezig houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. voorjaars moeheid daar hebben wij ook wat last van maar vandaag schijnt de zon en dat geeft ook kracht en energie mooi dat je zo prachtig kan tekenen.
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellig post met een prachtige tekening, die je dit zo uit het hoofd? ik zi je blog niet meer op Facebook verschijnen. Ben je daar mee gestopt?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige tekening heb je gemaakt, het mooie weer geeft je wellicht wat meer energie en anders gewoon aan toegeven.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een leuke kleurige energietherapie. Ik ga het zeker eens uitproberen, eerst maar eens de potloden tevoorschijn halen. Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie mandala!
    Pffff ja...wat kan moeheid je soms overvallen hé? Goed naar jezelf luisteren- en energie halen uit het maken mooie mandala's! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoooo herkenbaar ;) En wat een prachtige mandala heb je gemaakt, ik word er spontaan blij van!! Als er iets is wat je energie-lek stopt dan moet het dit wel zijn!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi, zowel jouw kleurige tekening als de energie dat je er weer van krijgt...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Herkenbaar hoor. Soms moet je jezelf gewoon een zetje geven en als je dan eenmaal aan de gang gaat, komt de energie meestal vanzelf weer terug.
    Je tekening is heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zoo herkenbaar,maar ik ben geen 50,maar 10 jaar jonger,dus ligt vast niet aan de 50,maar wat goed dat je zo je energie weer hebt opgebouwd,heel mooi getekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, even zonder energie zit ik regelmatig maar ik wijd het aan mijn hersenbloeding dus het zij zo helaas. Maar opladen doe ik ook met tekenen en kleuren en doodlen en gewoon lekker krabbelen met potloden, stiften of kwasten. Ik vind je mandala erg mooi geworden en dat hij je weer energie geeft is mooi meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige mandala heb je getekend. Fijn dat je daar weer energie van krijgt.
    Zie dat je andere Karisma's hebt dan die houtkleurige. Zijn die blauwe een nieuwe uitvoering en zijn ze nu weer in Nederland te koop? Vond het zo jammer dat ze hier niet meer te koop zijn. Heb een ander merk gekocht, maar dat is het toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Petra wat een prachtige Mandela en zoek maar niet verder , je potloden zitten nog nieuw in de doos , kom ze maar terug halen , ik doe er niets mee , liefs Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh whauw teken je z'n mandela echt zo uit de losse hand werkelijk prachtig. Ik zie ze wel eens kant en klaar liggen hoef je ze alleen in te kleuren, maar echt ik vind dit zo kunstig kan haast niet geloven dat je dat zo uit de losse hand kan maken tikkie jaloers misschien echt m'n complimenten hoor. En als je er dan ook nog energie van krijg helemaal goed toch. Kom via via op je blog, en dat minimaliseren sprak me wel aan maar nu nog er aan beginnen, zo geen zin in maar moet wel. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!