woensdag 12 augustus 2015

De blogdraad weer oppakken...

Dat lijkt mij een goed plan! 

Nadat Stefanie (klik) ons weer trakteert op haar mooie verhalen en ook Josee (klik) ons weer laat meegenieten van haar gezellige schrijfsels begon het bij mij tóch ook weer te kriebelen. 
Zo werkt dat blijkbaar in Blogland ;). 

Maar.....ik kan de draad niet eerder oppakken zonder even stil te staan 
bij onze blogvriendin Balsemien (klik)


wat ben ik..net als vele anderen...ontzettend geschrokken van het bericht dat haar tijd hier op aarde blijkbaar klaar was. 
Zomaar....ineens...zó onverwachts...zó verdrietig...

Naast een gezellige en trouwe blogster heb ik haar leren kennen als een warme vrouw
 die oog en oor had voor de wereld om haar heen.
Ze reageerde graag op mijn blogjes en als ze vond dat het misschien
 iets te persoonlijk was dan mailde zij mij. 
Onze trouwdag was ook haar trouwdag...als eerste feliciteerde zij 
mij dit jaar in de vroege morgen van 17 mei.

Zó attent...zó warm...

Ze heeft een mooi plekje in mijn hart achtergelaten en daar ben ik dankbaar voor.

 Ik wens haar man en haar zoon en uiteraard al haar dierbaren
 héél veel sterkte toe om dit grote verlies te kunnen verwerken.
 

Te vaak onderschatten we de kracht
van een aanraking, een lach,
een vriendelijk woord, een luisterend oor,
een eerlijk compliment
of het kleinste gebaar van zorgen voor.



Alles heeft de potentie om een leven
om te draaien.


Leo Buscaglia


16 opmerkingen:

  1. Fijn dat je er weer bent Petra in dat bijzondere blogland en wat schrijf je meteen mooi!
    Balsemien, ja ook ik was geschokt, zonder haar te kennen. Het kan zomaar ineens voorbij zijn dat lieve leven en wat is het dan toch belangrijk dat je het leven iedere dag geniet!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je er weer bent, ik miste je mooie foto's al! Ik heb Balsemien niet gekend en ook ken ik haar blog niet maar het is altijd hard als zoiets gebeurd, zo plotseling. Het is moeilijk te bevatten.. Des te meer reden om iedere dag van tenminste één ding intens te genieten..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je er weer bent Petra, ja het kan zomaar ineens ook anders gaan in het leven, we zullen haar missen in blogland.
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een geweldige verrassing om je weer terug te zien :) Ik heb jou en Josee echt gemist!! Wat schrijf je lief over Mienke, en om eerlijk te zijn schieten de tranen me in de ogen bij jouw mooie woorden...
    't Is waar hoor, we realiseren ons meestal niet hoe kwetsbaar we zijn en hoe belangrijk het is elke dag van het leven en alles wat er bij komt kijken te genieten! Fijn dat je er weer bent Petra, superleuk :) Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve mens, fijn dat je terug bent! En verschrikkelijk om te lezen over Balsemien....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ken haar niet,ik ken haar blog niet,maar wat een verschrikkelijk nieuws,echt heel erg.

    maar fijn dat jij weer terug bent in blogland

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh Petra, heel fijn dat jij weer terug bent, maar nu hoor ik gelijk van het nieuws van Mienke.
    Dat wist ik niet, toen dat gebeurde zaten wij in Engeland en ik heb niet gelijk daarna alle blogjes teruggelezen. Dat is niet te doen natuurlijk. Fijn dat je hier dan even bij stil staat, zodat ik ook een berichtje kon achterlaten om de familie heel veel sterkte toe te wensen.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Welkom terug, ik heb je gemist.
    Al ken ik haar niet, ik ben erg geschrokken van het nieuws over Balsemien.
    Je beseft dan weer hoe kort een mensenleven is/kan zijn.
    Laten we van het leven genieten, genieten van de kleine dingen, elke dag weer...
    Warme groet,
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi dat je nog bij Mienke stil staat. Ik ben nog stil van het bericht.
    Gezellig dat je er weer bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je er weer bent !
    Gisteren kon ik niet bij je reageren en nu met t mooie meewen platje boven je blog lukt t wel :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb je gemist fijn dat je er weer bent, en mooie dat je dit zo intens benoemd

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een mooie ode aan Balsemien ! Het is verschrikkelijk ja....en ik mis haar blogjes. Dan ga ik naar haar blog en herlees iets, hoop dat de blog nog blijft....
    Fijn dat jij weer gaat schrijven, kom ik weer eens vaker kijken !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk blogje, ik zag u via andere blogsters, zo gaat het op blogland, bedankt voor het delen, ik volg meestal blogjes dat te maken hebben met huishouden, haken, en koken...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel voor je lieve reactie op m'n blog, ga jou ook graag volgen......
    Wat schrijf je mooi voor Mienke en wat missen we haar ....
    Ze is nog zo dichtbij, er is geen dag dat ik niet aan haar denk.....
    Zomerse groetjes van huis tot huis, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik lees net deze blogpost en over Balsemien. Dat verschrikkelijke nieuws was mij volledig ontgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kwam deze blogpost toevallig vanmorgen tegen en schrok over het nieuws van Balsemien. Ik volgde haar blog al een tijdje vanwege een aantal Zweden blogs die ze schreef. De laatste blogpost van 25 juli gemist doordat we op dat moment op vakantie waren. 54 jaar. Dat zet je wel aan het denken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!