Wat eten we vandaag?

 
Lang lang geleden was er 's morgens op de radio een rubriek die zo heette...in de tijd dat ik nog naar de radio luisterde ;)

Maar de vraag is er nog steeds...elke dag! 

En oefff....vinden jullie het soms ook zo'n uitdaging om én iets gezonds én iets lekkers op tafel te toveren waar iedereen dan nog een beetje blij mee is ook!




Zoveel mensen, zoveel smaken dus dat geeft hier nog weleens een punt van discussie ;)

Nu ben ik redelijk eigenwijs en volgens mijn gezinsleden ook zeker niet de makkelijkste als het om eten gaat want...ik vind eigenlijk dat wat ik zelf maak veel lekkerder is dan dat van de Appie Heijn kant en klaar, de Dominopizza en ja...zelfs van menig restaurant.

 Als ik buiten de deur eet denk ik tóch heel vaak...hmmm..dat kan ik beter!

Och..ik ben niet de enige hoor...Madelief (klik) vindt dat ook!

Nu ben ik al sinds jaar en dag vegetarisch en daar is de restaurantwereld in Nederland
 nog niet zo op ingesteld...met alle respect...ze maken zich er meestal maar makkelijk van af!




Een tijd geleden kwam zoonlief thuis met een recept..dat had hij op school gemaakt én gegeten. 
En wat was dat lekker of ik dat ook wilde maken!

 Nou...dat laat ik mij geen twee keer zeggen...dat begrijpen jullie vast wel.

Groentewraps...een makkelijke én gezonde maaltijd. 

 Ideaal voor restjes rauwe groenten...het smaakt heerlijk.
Ik kijk gewoon wat er in huis is, wat sla en wat geraspte kaas en dan smullen maar.
Het groentemengsel maak ik aan met bijvoorbeeld boursin maar als ik dat niet heb dan maak ik van yoghurt een lekkere dikke dressing...kan allemaal.


  

En voor de vleeseters onder ons maak ik een gehaktmengsel met tomaat en wat Mexicaanse kruiden.

Waar niet iedereen van houdt zet je gewoon apart op tafel...bedien uzelf!




En die wraps...die kun je ook zelf maken...mijn volgende uitdaging alhoewel de maaltijd dan misschien iets minder makkelijk wordt.


 
 
Als je ze slim opvouwt kun je ze bijna zonder knoeien eten.
 
 Voor de niet-wrapliefhebbers.....jaja, komt ook voor.... zijn tacoschelpen een welkome aanvulling.




Hier staat het minstens 1 keer per week op het menu want 
omdat je zo kunt afwisselen wordt het ook niet zo snel saai.

Fruitje toe....krijgen jullie al trek? 




Eet smakelijk.

Met dank aan juf Ineke die onze zoon zo heerlijk laat smullen met gezond eten! 


Reacties

  1. Da's alweer een tijdje geleden, maar de kinderen genieten ervan hun eigen wrap te vullen....
    Het is donderdag en ik denk: 'Wat zal ik dan toch na de vergadering nog eens koken'.
    Ik geloof dat ik het weet! Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Wij eten dit eigenlijk nooit moet ik eerlijk bekennen ;) Geen idee waarom niet, maar het zit gewoon niet in mijn systeem... Je geeft me nieuwe inspiratie, heerlijk Petra, ik zet plan dit voor komend weekend dan geven ze weer 's zomers weer af:))) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn eten is ook lekkerder dan in restaurants. Sinds ik af en toe vis eet weet ik dat ook die gerechten thuis zeker veel smakelijker zijn. Ik was altijd jaloers op de niet vegetariër, meer keuze, maar nu niet meer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er goed uit en ik hou wel van simpel en lekker !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er smakelijk uit en zo klinkt het ook.
    In het verleden maakte ik wel zelf mijn wraps, maar op den duur vond ik dat toch een lastige combinatie als ik dat met geroerbakte groenten deed. Het is dan lastig om alles tegelijk te doen, maar met koude, rauwe groenten kan dat zeker makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik maak zelf de warps en vries die dan in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmmmmmmmmmm............ en voor elk wat wils, ze boffen maar met jou.
    Enne... die mooie lepel in de blauwe schaal herken ik... van Dille en Kamille. Ik heb daar ook bestek van. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nomnomnom...nou ik heb net mijn buikje rond maar dit ziet er ook erg smakelijk uit! ;-)
    Ideaal hè, wraps! We eten ze ook regelmatig!
    Smulse! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...