De verkeerde kant op fantaseren...

ofwel...zorgen maken!


 Ik spaar graag spreuken, quotes of wijze teksten die mij aanspreken. Aanspreken op dingen die bij mij spelen, soms bijna ongewild een deel van mij zijn.

Het steunt mij...al die rake woorden en zinnen.


Ze beroeren mij en geven mij het gevoel dat ik heus niet de enige ben die 
altijd wel ergens een aap of een beer op haar levenspad ziet.



Nu is het in deze tijd een makkie om aan wijze woorden te komen, tik maar in op google en de 'Quotewereld' ligt aan je voeten!

Op Facebook volg ik sites die elke dag wel iets leerzaams plaatsen, leuk voor bij de koffie ;)



Maar soms komt er uit een geheel onverwachte hoek iets op je pad...zomaar 
terwijl je nergens naar zocht.


Via via via...en nog eens via leerde ik heel wijze woorden van een jong meiske. 
Een meiske wat kort na deze woorden het leven hier op aarde heeft verlaten.

Worrying is like walking around with an umbrella 
waiting for it to rain.

"Meet today's problems with today's strengh
Don't start tackling tomorrow's problems until tomorrow.
You do not have tomorrow's strength yet. 
You simply have enough for today"


Dank je wel lieve Sarah, Namaste
 



Reacties

  1. Dat is er zeker eentje om over na te denken. Mooi verwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie woorden.
    Die raken zeker.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, die hakt er in!!!
    Want zorgen maken, daarin ben ik een kei ;)
    Dank je wel voor het delen Petra, hier komen ze groot op de muur!
    Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh prachtig....en zo waar!!
    Al loop ik ook wel eens met een paraplu rond hoor, terwijl de zon schijnt.. hihi!
    En ja, ook jouw blog is een inspiratie! ;-) Dank je wel!
    Mooie foto's!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De verkeerde kant op fantaseren, helaas, daar ben ik ook nogal goed in. De woorden van dat meiske, zo mooi......en zo waar.
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Petra, toen we de boekenverzameling van een vriendin erfden vond ik ik daarin een aantal spreukenboeken, hele dikke ook en die heb ik zo vaak gebruikt.
    Nu verzamel ik spreuken op Pinterest en net als jij dalen sommige ervan diep in mijn hart en leven.
    "Een spreuk is wijsheid in een notendop" is er ook zo een. Liefs van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...