donderdag 22 oktober 2015

Wol met wat extra's...

Soms kom je iets tegen wat meteen je hart raakt...daar op de juiste plek!

Zo liepen wij deze zomer te wandelen in ons favoriete heempark 
en ving een vuilnisbak mijn aandacht.

 

Ohhh...riep ik uit naar Janmijneman...als iemand dit nou voor je opschrijft....hoe romantisch is dat!!

Een vage blik van mijn wederhelft kwam mijn kant op....zucht...romantisch????

Ja...riep ik nog hoopvol uit...dit is toch zó lief! 

Afijn...we grinnikten wat en vervolgden onze wandeling op die mooie zaterdagmiddag. 

Janmijneman en ik...we delen al ruim 26 jaar heel veel lief...en nou ja...ook wel wat leed met elkaar.
 Nu vind ik 'leed' zo naar klinken...ik noem het liever pittige uitdagingen.


Een paar weken later zat ik niet heel lekker in mijn vel...dat heb je zo weleens. 
Er was een wolmarkt in het Zeeuwse Zierikzee.
 Het regende...


Kom op! zei de altijd nuchtere Janmijneman...we gaan gewoon. De lieverd!

Wol kopen doe ik niet...voorlopig niet...mijn huidige voorraad voorziet mij 
nog in heel wat uurtjes brei- en haakplezier.


Maar ja...eigenlijk moet je dan ook niet naar regenachtig Zeeland gaan...
waar een kraam van Yarnz (klik) staat met práchtige wol en 
een lieve man aan je zijde die desnoods de wol zelf gaat kopen als ik het niet zou doen!


Hihi...zou hij er dan ook iets van gaan breien??? Ik vraag het mij zomaar af ;)

Dus...maakte ik een uitzondering op de door mij zelf bedachte strenge regel om 
geen wol meer te kopen...en genoot vanaf het moment dat ik de wolletjes in handen had.


Je hebt wol en wol hé...dit is zo zacht, breit heerlijk en het resultaat maakt mij een blij mens.

En eigenlijk wil ik de volgende keer op een vuilisbak in het heempark schrijven:

Als ik aan Janmijneman denk...breit mijn wolletje het allerfijnst!! 





15 opmerkingen:

  1. Wat is de sjaal leuk geworden! Ben blij dat het zo goed is bevallen.
    En wat een inspirerende tekst, zomaar ergens op zomaar een prullebak. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een liefdevol bericht en wat sta jij er mooi bij !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief berichtje Petra en de sjaal staat je heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is Janjouweman een lieverd. Om toch helemaal naar Zeeland te gaan in die regen. Niet echt marktweer. Maar goed ook dat je jouw regel hebt gebroken, voor deze keer, want het is echt heel mooi garen waarmee je deze prachtige sjaal hebt gebreid.
    Enne die tekst, die vond ik ook heel leuk, je zult het maar treffen op je vuilnisbakje...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel erg lief blogje. Geniet nog maar heel lang van jou lieve man. Ik wens je nog heel veel warme en gezellige brei uurtjes toe.
    groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat origineel, zo'n romantische tekst op een vuilnisbak. Het lijkt me heerlijk zachte wol voor een warme sjaal. Ik zou die tekst van jou maar snel op je eigen vuilnisbak schrijven, wie weet ziet Janjouweman het wel als hij hem 's morgens aan de weg zet.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuk blogje en dat begint dan met een vuinisbak :) mooie sjaal heb je gebreid fijn dat dat Zo goed uitpakt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijn verhaaltje vertel je ons. Het laat zien dat soms maar kleine dingen nodig zijn om je een goed gevoel te geven, zoals een tekst op een prullenbak. En grote dingen, zoals je man laat zien in de manier waarop hij zijn gevoel voor jou tot uiting brengt: geen romantische spreuken maar wel je opbeuren als je het nodig hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aaahh wat lief,een lief blogje ,geniet van je lieve man en als ik jou was,schrijf het gewoon op een prullebak ,hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk logje Petra. Je beleeft het helemaal mee. Wat zal je toch blij zijn met jouw Janmijneman!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij hebt een lieve Janmijnman! (En een mooie sjaal.) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat klinkt dat lekker ,nou de volgende sjaal maar breien voor janneman dan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieve tekst! Wat een fijne sfeer foto's! Heerlijk om met dit mistige weer zo lekker weg te kruipen onder en breiwerkje bij de open haard..

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!