vrijdag 27 november 2015

Haakgeluk...


Afgelopen zaterdag hadden ons oudste meidje en ik iets leuks..iets heel leuks!

Al vroeg gingen wij op pad naar Alphen aan de Rijn, om precies te zijn naar Echtstudio (klik).


Nou lieve wol, katoen, brei- en haakliefhebbers...als jullie daar nog nooit geweest zijn 
dan raad ik jullie met stip aan om dit smulpaleis een keer een bezoekje te brengen. 
Extra tip...neem genoeg tassen mee ;)


Wij gingen niet alleen voor een bezoekje maar we hadden ons aangemeld
 voor een Kleurenworkshop (klik) van Claire Boeter. 

Ik vertelde hier (klik) al eens over haar en nu gingen we dan voor het 'echie'.


Grappig..want je hebt door foto's, blogs en filmpjes een bepaald beeld van iemand.
 En ondanks dat ik wist hoe zij eruit zag was het toch een verrassing om haar te zien...
een heel leuke verrassing!! 

Wat een warme en enthousiaste vrouw...we voelden ons meteen helemaal 
thuis daar in het Alphense wolparadijs.


'Is het goed als ik wat foto's maak Claire?' 
'Tuurlijk..maak er wat moois van!'

Kijk...duidelijk ook een blogster! (klik)



Claire vertelde ons hoe je anders naar kleuren kan kijken.
Tips, trucs en vooral veel voorbeelden die ons regelmatig 
een 'ooh ja!!' en 'inderdaad!!' deden uitroepen.


We hadden een heerlijke ochtend, vol met kleur en talloze ideeën vulden onze gedachten!


Op zich is dat voor mij heel bijzonder want ik ben juist 'van de weinig kleur'. 
En áls het kleuren zijn dan altijd dezelfde..gedempte blauwen en groenen. 


Maar...daar zou nu best weleens verandering in kunnen komen...inspiratie genoeg!




Ik wens jullie een gezellig en kleurrijk weekend toe!

15 opmerkingen:

  1. Super leuk zulke cursussen
    Daar heb je dan ook wat aan
    Ben benieuwd wat je gaat toepassen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet een héérlijke zaterdagochtend zijn geweest! Ik ben benieuwd wat daaruit gaat voortvloeien... nog veel haakgeluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De gezelligheid straalt ervan af. Ik ben benieuwd naar alle kleurige projecten die je nu gaat maken.
    Ik ben zelf ook niet zo van de kleurtjes, meer van ecru met zacht roze en zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat veel mooie dingen en dat in 1 winkel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat ziet er super uit zeg,heerlijk zo,n ochtendje,ik ben benieuwd wat jou project word,ik ben juist wel van de kleurtjes,geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk uitje. Alphen....ik werd daar ooit geboren!! En kom maar op met kleur. Die inspiratie brengt Claire zeker!!
    Dag, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik word al vrolijk van dit bericht en de foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat heerlijk!! Ik zou daar ook superblij van worden, al die kleuren en bolletjes wol en aardige mensen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een feest! wat een heerlijke dag hebben jullie gehad. Dat had ik ook zeker wel gewild. Jij ook een heel fijn weekend.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke sfeer foto's! En dat vind ik juist het leukste aan bestellingen haken, je haakt dan eens wat anders. Vaak met hele andere kleuren die je zelf zou uitkiezen. Fijn dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad =)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Petra, als ik had geweten dat deze workshop daar werd gehouden, en zeker als ik had geweten dat jullie er waren, dan was ik er ook naar toe gegaan. Ik had jullie er graag gezien. Die keer in Arnemuiden is al weer ruim een jaar geleden. En Alphen a/d Rijn is hier vlakbij. In een kwartiertje ben ik er. Ik kom zo nu en dan wel bij Echtstudio. Heerlijke winkel....
    Fijn dat jullie het er zo naar je zin hebben gehad.
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om te lezen!
    Ik was ook op de workshop aanwezig. Vond het ook leuk en gezellig!
    En wanneer ik jou foto bovenaan bekijk, meen ik me jou en je dochter te herinneren.
    Groetjes van één van de Belgische deelneemsters.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wat heerlijk deze inspiratie Petra! Ik snap dat je helemaal weer vol zit met nieuwe ideeën, heerlijk!! En ben natuurlijk reuze benieuwd naar of je nu ook anders gaat kiezen qua kleuren ;) Kom maar op met je nieuwe haakwerkje...!! Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor een kleurencursus heb je ook wel de meest kleurrijke winkel uitgekozen. Vorig jaar hier voor het eerst geweest en toen o.a. sokkenwol gekocht. Mijn moeder vraagt al weken wanneer ik er weer eens naar toe ga om die wol bij te kopen zodat ze verder kan....binnenkort een weekje vrij, dus wie weet !
    Binnenkort kom ik weer eens langs om te kijken met welke kleur jij uit je bol gaat !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!