Aangename eenzaamheid...


Druk, drukker...drukst is het hier op de 'laan' (klik)


Een groepje mensen maakt Kerstmuziek, de Kerstman rijdt met een 'soort van' arrenslee 
rondjes (en als je zin hebt mag je mee! ;) ) en de winkels hebben 
geen minuutje pauze want de vraag naar heerlijkheden is groot. 


Gezellig vind ik het..ik hou van die sfeer. 

Een sfeer van 'tezamen'...

 
We gaan Kerst vieren..ieder op zijn of haar eigen
 manier en veel mensen doen hun best om er iets gezelligs van te maken.


 Tegenover drukte staat natuurlijk rust...da's duidelijk ;)

 
Tezamen versus eenzaam


Ik las een tijdje gelden iets over eenzaamheid...weet niet meer waar of van wie 
maar het bleef bij mij...daar gaat het om!

 
Kijk eens naar het woord 'Eenzaam'.... 

'Eén...zaam of eigenlijk: één...samen, verbonden met elkaar...nooit alleen.


Vandaag liep ik al struinend door de duinen, lopend aan zee...

Het uitgestrekte gebied waar de wind, de zee en de vogels geen last 
hadden van Kerststress of Kerstdrukte. 


Het was stil, stiller...stilst daar op het strand.

En ik voelde mij 'één samen' met de natuur, 
verbonden met alles om mij heen, verbonden met al wat leeft.

 
Ik wens jullie allemaal warme en liefdevolle Kerstdagen toe 
en liefde en licht voor een ieder die zich 
alleen voelt, verdrietig is...misschien wel tegen de komende dagen opziet.

 
Verbonden met elkaar...

Namasté 

 


Reacties

  1. Prachtig mooi verteld..

    Namasté!

    Liefdevolle dagen toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi verwoord. Ik wens jou en je geliefden fijne kerstdagen en een goed 2016 en dank voor de blogjes die ik mocht lezen. Lieve groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Petra, niemand had het mooier kunnen verwoorden! Jij en je gezin heel fijne Kerstdagen gewenst, vol liefde en licht! En voor het nieuwe jaar alle gezondheid, geluk en creativiteit... en vooral veel bliss! Namasté xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat mooi verwoord en ook de foto's zijn schitterend.
    Jij ook goede en gezegende dagen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi en origineel!
    Heb genoten van de rust op jouw foto's :-)....
    Jij ook hele fijne dagen gewenst, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi fotoreportage en mooie woorden. Eenzamen en eenzaam heel mooi om het op deze wijze uit te leggen. Ik hou ook van eenzaam wandelen in de natuur, het een worden met de natuur is eigenlijk ook niet eenzaam want je bent met de natuur samen een. Fijne feestdagen met je naasten Petra. Tot blogs in 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig... Dankjewel voor het delen!
    Gezellige kerstdagen en een fantastisch 2016 gewenst!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Petra,
    Wat heb je dit mooi verwoord en voorzien van prachtige foto's. Het is echt super mooi daar in de duinen en aan het strand.
    Ik wens jou, je man en je gezin ook heel fijne Kerstdagen toe en een heel erg mooi, gelukkig en vooral gezond Nieuw Jaar.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je mooi gezegd, en begeleid met prachtige foto's. Ik wens jou en de jouwe ook een heerlijke kerst toe. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's, de rust en sfeer straalt er van af. Hopelijk heb je hele fijne kerstdagen gehad!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...