woensdag 30 december 2015

Achteruitkijkspiegel...


Zo zijn we zoetjesaan weer aan het einde van het jaar aanbeland.

Wat betekende 2015 voor mij?

  Mijn gedachten kraken en kreunen om de maanden een beetje op
 een rolletje te krijgen.


Was het nou dit jaar dat we tijdens die zomerse wandeling zó aan het genieten 
waren dat we de tijd (en dus een afspraak ;) ) helemaal vergaten? 
Of was dat toch al langer geleden?

En dat gezellige onverwachte etentje?? Yep..dat was zeker dit jaar!

"De tijd gaat snel...gebruik haar wel"


En...wat zal het nieuwe jaar ons brengen?

Achteruitkijkend bracht 2015 mij een paar héél moeilijke, pijnlijke ervaringen...
lastig om mee om te gaan...nog steeds.

Maar...elke hobbel brengt mij ook iets.
Het zijn mijn dierbare leermomenten, kansen voor mijn innerlijke groei.


En gelukkig...er waren ook heel veel mooie en pure momenten en
 als ik ze ga tellen dan winnen zij het in aantal absoluut van de tranentijd!

Dus...

Dank je wel 2015...
ik verheug mij op 2016.

Vorige week kreeg ik een Kerstverwennerij van een enorme lieverd.
Op de kaart die erbij zat stond het volgende:

 
Al heb je niet alles waar je van houdt...hou van alles wat je hebt.


 
Een mooie gedachte voor het nieuwe jaar toch? 

Dank jullie wel voor alle lieve woorden als reactie op mijn blogjes en natuurlijk 
alle stille lezers van mijn blog...het wordt zeer gewaardeerd!

 Ik wens jullie een gezellige en liefdevolle jaarwisseling toe.

5 opmerkingen:

  1. Lieve Petra, wat heb je het mooi verwoord! En fijn dat de mooie momenten overheersen! Ik wens jou en de jouwen een fijn nieuw jaar toe enne, soms mogen die groeikansen echt wel wat minder hoor (sprak ze uit ervaring, haha!) Dus is dat mijn hoofdwens voor jou voor 2016! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Petra, wat een mooie woorden. En wat fijn dat de mooie momenten het winnen van de minder mooie, of verdrietige momenten.
    Ik wens jou en je familie een heerlijke jaarwisseling en een fantastisch, gelukkig, gezond en heel creatief 2016. Tot volgend jaar,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie woorden, die neem ik zeker mee het nieuwe jaar in. Lieve petra ik wens jouw een fantastische jaar toe. Dat je maar veel geluk, gezondheid en liefde mag vinden in 2016.

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gesproken! Ik wens je een sprankelend, liefdevol en vooral gezond 2016 toe!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi! moge in 2016 al je dromen uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!