zondag 13 december 2015

Ons dagelijks brood...


 Al jaren volg ik heel trouw haar blog...geniet ik van haar humor, 
bewonder ik haar wilskracht en haar eigenheid. 

En nu ging ik haar ontmoeten! 


Ik heb het over Teunie van het blog 'Eenvoudig leven' (klik).

Teunie bakt al jaren haar eigen brood. Daar schrijft ze soms over en dan zit 
ik alleen maar met een oh...en ah...naar mijn scherm te turen...denkend 
aan de keren dat ik zelf brood bakte. 


Ach..dat was best te eten hoor...als je er snel bij was. 
Want meestal was het 's avonds al aardig droog geworden en bleven de liefhebbers uit. 

Op haar blog schrijft Teunie ook als ze weer broodbakworkshops geeft en oeff...daar moet je écht snel bij zijn want die zijn zeer geliefd!! 

De vorige sessie ging aan mijn neus voorbij omdat ik eerst even wilde 
kijken hoe ik dat hier thuis kon regelen. 
Ehhh...'eerst even kijken' was niet echt handig want toen waren de sessies allemaal al volgeboekt!

Maar..een mens leert van zijn fouten ;) dus een paar weken geleden draaide ik de zaken om. 
Ik boekte de sessie en ging daarna aan het regelen. 
Janmijneman moest even wat toeren uithalen op zijn werk maar...het lukte!

Dus op naar Alblasserdam...want daar woont Teunie.


Omdat ik iemand ben die graag op tijd is...zei de TomTom natuurlijk
 vééél te vroeg 'bestemming bereikt'...
dat was mij trouwens door het thuisfront al voorspeld ;). 


Maar...dat was helemaal niet erg. Want kijk eens naar het uitzicht wat Teunie heeft! 
Verwelkomd door het heerlijke gegak van talloze overvliegende ganzen...


Zo'n ochtendwandelingetje wil ik elke dag wel.

En toen was het tijd...tijd voor de workshop.


Het kennismaken met Teunie voelt vertrouwd..alsof ik haar al eerder heb ontmoet.

Tot in de puntjes is alles verzorgd. 
De broden staan al klaar en we beginnen met koffie of thee 
met amandeltaart..uiteraard ook door Teunie zelf gebakken.


Hoeveel uren kun je in een dag hebben??

Nou..het lijkt erop dat Teunie er toch echt meer heeft dan ik. Maar al snel hoor ik 
dat zij rustig tot in de kleine uurtjes doorgaat om ons van lekker vers brood te voorzien. 
Diverse soorten wat we mogen eten (besmeerd met homemade jam) en 
ook nog mee naar huis mogen nemen.


De workshop is heel inspirerend en leerzaam. Ik wil thuis meteen aan de slag!!! 


Ook dat kan...want tijdens de workshop kun je alles kopen wat nodig is om al dit lekkers te maken.


Heel voldaan rijd ik weer terug naar de Hofstad, wel met een beetje zorg om Teunie.


Geeft zij wel op tijd haar grens aan?  Kan zij ook eens alleen voor zichzelf kiezen? 

Want na deze workshop ben ik een nóg grotere fan van haar geworden. 
Heb ik gezien en ervaren dat zij een heel groot en gul hart heeft...
dat zij gewoon een enorme lieverd is!


7 opmerkingen:

  1. Tja.. ook ik heb haar al eens mogen ontmoeten. Op een andere manier, maar ook bij haar thuis. Zoals je ook aan geeft: je voelt je thuis, het is en warm en hartelijk persoon.

    Hoe ze al die uurtjes zo vol krijgt met maar zo weinig slaap? Ik zou daar bij haar wel eens een workshop over willen volgen. Respect!

    Succes met je hernieuwde broodrecepten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mjammm... Water in mijn mond van alleen al de foto's!
    Een mooie dag bij een mooie vrouw!
    En je brood ziet er veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees haar blog ook regelmatig en denk ook altijd "hoe doet ze dat dat toch allemaal"?
    Leuk dat je haar ontmoet hebt, je foto's zijn weer schitterend. En van het brood zou je zo een hap willen nemen.
    Dat wordt smullen bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Petra, wat geweldig dat je geweest bent.
    Ik was dus te laat! Heel graag wilde ik deelnemen aan haar workshop maar al helemaal volgeboekt, en te laat realiseerde ik me dat ze nog een paar extra dagen had toegevoegd. Toen ik dat las waren die ook al volgeboekt.
    Ik volg Teunie's blog ook al jaren en ben telkens weer onder de indruk van wat zij allemaal kan en doet.
    Nu bak ik weleens een broodje hoor, want ik zag op tv de kook en baksessies van een mevrouw bij 24kitchen en zij legde uit hoe je een heerlijk focaccia brood kunt bakken. En echt waar dat lukt mij nog ook, telkens weer.
    Maar zo'n workshop bij Teunie... jeetje...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk en lekker leerzaam en dat warme gevoel maakt het helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig en leerzaam tegelijk zo'n dagje! Een fijn moment om te koesteren en zo te lezen heb je een oude hobby weer opgepakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om te lezen zeg, ik volg haar ook al een tijd. Ze lijkt mij ook een zeer warme en hartelijke persoonlijkheid met veel energie :-)!
    En wat heerlijk versgebakken brood, dat wordt genieten!! De lucht alleen al.... Hmmmmmm...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Stap uit je stad...

Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd om eens in hun achtertuin te gaan relaxen. 'Stap uit je stad'...