zaterdag 9 januari 2016

Da's boffen!

Hoe heerlijk is het dat onze zoon dol is op koeien!


En zó fijn dat een lieve vriendin een zoon heeft die....boer is! 
Niet zomaar een boer....juist...een 'koeienboer';)!

En zo kregen wij de kans om op bezoek te gaan...bij de boer en zijn koeien.


Dus nog net voordat het nieuwe jaar begon reden vriendin, zoon en ik in
de vroege morgen naar Warmonderhof in Dronten (klik) ...want daar is de boerderij.


Na een warm welkom en een lekkere kop koffie was het dan echt zover...
op naar die lieve viervoeters.


Het zonnetje scheen en het was heerlijk friskoud.


Ik heb weleens vaker koeienstallen gezien dus wat mij meteen opviel
is dat deze koeien heerlijk de ruimte hebben.
Fijn hé...dat het ook zo kan!


Zoon genoot van minuut tot minuut en ik kreeg 'koeienles' van de twee zoons van de boer.


Wat een voorrecht om zo op te groeien!
Daar...zo midden tussen de dieren...

Nieuwsgierigaagje ;)
 
's Morgens als eerste het paard gedag zeggen...


even je lievelingskoe knuffelen


Hoe heerlijk is dat!


Verwend met lekkere boerenmelk en kaas zat ons bezoek er weer op en
reden we moe maar heel voldaan terug naar de reurigheid van de Hofstad.



Ik realiseer mij dat het hard werken is daar op de boerderij en voel bewondering
voor de liefdevolle manier waarop er met de dieren omgegaan wordt.

Een heel mooie manier om 2015 af te sluiten!



Ik wens jullie een heel gezellig weekend toe!


12 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's! Ik hou ook zo van koeien.-) Dus een heerlijk blogje!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook gek op koeien en heel af en toe kan ik bij de overbuurman van mijn broer in Klarenbeek even bij zijn koeien een kijkje komen nemen. Ik vind het fantastische dieren. Zo heerlijk ook dat het huis van mijn broer wordt omringd met weilanden waar de koeien van de overboer regelmatig te vinden zijn. Dan zit je bij mijn broer in de tuin temidden van die prachtige dames... dubbeldik genieten vind ik dat dan...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tja Warmonderhof! Mooie boerderij. Die ken ik wel. Het is een biologisch opleidsinstituut met een super gaaf winkeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhh wat mooi...
    Zo hoort het te zijn hè, al die ruimte voor de beesten.
    Leuk dat we even met je mee konden lopen!
    (Ik wou vroegah ook bioboerin worden! ;-) )
    (Of kunstenaar...dus nu schilder ik de beesten, ook leuk).
    Fijn blogje!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is inderdaad een fijne stal voor de koeien.Zoveel ruimte en het kalfje gewoon bij de moeder!!! Leuk dat we even kunnen meelopen. Je mooie foto's brengen het goed in beeld!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk voor de koeien zoveel ruimte. Dat zou je ze allemaal gunnen.
    En die eerste foto, smelt! Zo lief. Alle foto's zijn trouwens prachtig. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi om te zien! Heel veel stallen zijn inderdaad kleiner en daar hebben de dieren het niet zo goed. Mooie foto's van de koeien, zulke lieve en nieuwsgierige dieren zijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke post en wat fijn dat die koeien zo de ruimte hebben en ook niet onbelangrijk, ze staan hier nog lekker in het stro. Ik ben zelf opgegroeid tussen de koeien en ben er nog altijd dol op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke foto's en wat fijn dat je zulke vrienden hebt. Ik krijg van zulke foto's altijd een lentegevoel en ik wordt er blij van als dieren het goed hebben.
    Bedankt voor het delen. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze hebben zeker een mooie stal. Dat is meestal anders. Wat een mooie foto's. zo mooi met die kalfjes erbij.
    Zo fijn dat je zoon zo genieten kan van de 'gewone dingen'.
    Dan geniet je vanzelf ook mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat ziet er super uit,ik ben ook dol op koeien,vooral de koeien in oostenrijk met van die bellen om en daar lopen ze gewoon los in de beren hoe mooi is dat.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!