dinsdag 23 februari 2016

Een dagje aan het strand...


Nou nee...geen dagje hoor...daarvoor was het echt veel te koud.


Maar lekker uitwaaien deden wij wel op deze voorjaarsvakantiedag.

Want terwijl onze wijk volstroomt met auto's en 
museumbezoekers (altijd in een schoolvakantie), nemen wij 
de 'kuierlatten' en begeven ons naar zee.


Tussen de buien door dan want niks is zo veranderlijk als het weer de laatste dagen.
We boften want we hielden het droog...zoonlief en ik.


Een straffe koude wind en zo nu en dan een waterig zonnetje maakte het 
wel tot een mooi plaatje daar aan de Scheveningse kust.


Mijn wiegje stond dáár...vlakbij die vuurtoren!


Het leek bijna een privéstrand...tot op een bepaald moment!

Als kattenbutler heb ik niet echt verstand van hondenuitlaattijden 
maar ik denk zomaar dat het zover was vanmorgen!


Tegenwoordig is hier in Den Haag namelijk een nieuw fenomeen gaande...
hondenuitlaatdiensten
En nee...niet alleen een blokje rond met die lieve hond maar echt er op uit.
We komen ze vaak tegen in het bos en nu dus ook op het strand.


  Er rijden busjes rond met de namen: 'de Hondencreche' of 'De Uitlaterette' (klik).
Zodra de achterklep opengaat kijken heel wat lieve hondenogen vanuit stevige kooien je enthousiast aan...
yes...we mogen er uit!!


En kijk eens hoeveel dat er zijn...op één begeleidster! 
Tsjonge...knap...ik doe het haar niet na.
Maar het gaat goed...de beestjes genieten volop en raken haar echt niet uit het oog.

Wat een goed idee...zou dit nu iets typisch 'grote stads' zijn?

Ooh wat een leukerds allemaal!!

Ik stel mij dan voor dat er werkende mensen zijn of oudere mensen die graag 
een hond willen hebben maar niet elke dag erop uit kunnen met het beestje.

En zo is dit dan prachtig opgelost...gat in de markt!


 Fijn..dat meedenken met elkaar.
Jullie zien het vast wel...mijn hondenwens is er nog steeds ;)

14 opmerkingen:

  1. Zelfs hier in dit Drentse dorp is er een hondenuitlaatdienst. Ik hoor van het baasje dat de hond echt voor het raam staat te wachten tot de mevrouw in kwestie komt, naar buiten scheurt en bij de auto gaat staan.....Maar het ziet er wel, nou ja.....wonderlijk uit. Wat een fijne dat was het daar aan het strand!! Dag, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja je hoort er steeds meer over. Mijn dochter haar hond gaat ook naar de hondenoppas. Wat een fijn plekje voor jou wiegje! Enne hadden jullie natte voeten? ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn voeten waren lekker warm en droog, het zijn heeeeel stevige schoenen ;)

      Verwijderen
  3. Prachtige foto's weer! Ik heb er weer van genoten.
    Ik hoop dat de schoenen van je zoon waterdicht zijn :-)
    Wat de honden betreft: ook hier in de kop van NH zijn uitlaatcentra. Handig voor de hondeneigenaars die (even) geen tijd hebben, maar niet altijd even fijn voor de wandelaars die soms schrikken van de aanstormende (en niet altijd luisterende) meute...
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Marjan, vooral in het bos kijk ik het altijd goed aan..ze zijn soms ietwat enthousiast ;) en mijn zoon vindt dat niet altijd fijn. Op het strand is het natuurlijk veel ruimer. Mijn zoon heeft orthopedische schoenen...daar kan hij mee in het water staan want er komt niks doorheen. Gelukkig maar want laarzen is voor hem geen optie dus zo kan hij toch gewoon genieten.

      Verwijderen
  4. Het is altijd genieten van jouw mooie foto's, nu zeker van het strand en de zee. Prachtig zoals dat water over de schoen van je zoon spoelt!! En dan die enthousiaste honden die over het strand rennen. Heerlijk uitwaaien zo!!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk foto's van het strand. Altijd mooi om te kijken. En als oosterling van dit kleine landje en liefhebber van de zee is dat genieten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zullen jullie daar genoten hebben. Super die schoenen, die doen goed dienst. Wat een mooie wolkenluchten zeg.
    En ook hier op ons (grote) dorp zie ik die busjes wel eens rijden.
    Ik zou er niet aan moeten denken om met zo'n stel op stap te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was genieten, zo te zien. Wat heb je weer mooie foto's gemaakt. Het gaat je goed af met je camera. Ik vind persoonlijk die van die meeuw prachtig.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie foto,s hoor,dat zijn wel erg veel honden zeg,ik zou helemaal gek worden in mijn eentje zoveel honden .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Petra, wat een prachtplaatjes weer... Heerlijke vergezichten, ik voelde de wind bijna tegen mijn wangen blazen en aan mijn haren trekken...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij gaat het goed met de fotocursus door Jan :) Wat een prachtige beelden laat je ons zien, echt supermooi!! Die foto van de voetjes in het water is wel mijn favoriet, zo lief..!! Dank je dat we even mee mochten wandelen over jouw strand Petra, het was genieten!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow mooi om zo dicht bij het strand te wonen en ja de honden uitlaat service kennen we hier ook ,maar ik loop liever zelf

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier in de stad zijn er ook veel hondenuitlaat servicen, maar die gaan natuurlijk (helaas) niet naar het strand met de hondjes. Ik ben niet zo van uitlaatservice, ik heb er teveel akelige verhalen van gehoord in de dierenartspraktijk. Wij zijn zo gek om speciaal 2.5 uur voor ons hondje te rijden zodat hij lekker op het strand kan rennen ;) Oh en wij vinden het ook heerlijk hoor hihi.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!