maandag 1 februari 2016

Haken op gevoel...


Het is en blijft toch zo'n heerlijke hobby...dat haken! Toch?


 Spelen met kleurtjes, patronen en steeds ontstaat er weer iets nieuws. 
En dát vind ik zo leuk...je eigen draai aan iets bestaands geven.


Nou die draai gaf ik aan een klein maar fijn kussentje. 
Van tevoren wist ik nog niet hoe en wat het ging worden...go with the flow...we zullen zien!


Langzaamaan ontstond het idee om te gaan borduren op het haakwerk. 
Maar oef...dat zag er niet echt uit...hihi. Dus haakte ik nog even vrolijk door ;)


Uiteindelijk nog wel of geen extra randje....maar al hakende 
voelde ik...nee...te veel...het is wat het is...zo is hij af!


En dat is hij dus...hij siert onze slaapkamer...
ik word wel vrolijk van dat kleine ding eigenlijk!

Kussens...je hebt er nooit teveel...

Zo sta ik nu voor een nieuwe uitdaging...tunisch haken.
Ik vind het resultaat wat je ermee krijgt zo mooi én...
daar kun je goed op borduren omdat het een zeer regelmatig effect geeft. 

Aan de slag dus maar weer maar eerst eens zo'n lange haaknaald opsnorren!


Fijne week allemaal.




17 opmerkingen:

  1. Nou, je gevoel heeft het goed gehad. Het is een mooi kussen geworden.
    Die bloem geeft het net wat extra's.
    Tunisch haken heb ik ook nog nooit gedaan. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt met een gerust hart je (haak-) gevoel volgen- wat is hij mooi geworden!
    Je kattebeest ziet er ook superlief uit! ;-)
    Haakse!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijk en lenteachtig kussen, echt gezellig! Ik ben benieuwd naar je volgende project :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een erg mooi kussen geworden! Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleuren heb je gebruikt! En? Herken ik de bloem van ergens ;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Petra
    Je kussentje is helemaal geweldig en wat een mooie kleuren.
    En een mooie rand.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi strak haakwerk met frisse kleurtjes dat kun je nu wel gebruiken met dat grijze weer.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is inderdaad leuk aan het haken. Steeds weer iets anders. Je maakt iets uit een boekje in je eigen kleuren en dan heb je je eigen iets. Ik vind je kussentje heel erg leuk geworden. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed gelukt! Ik ben benieuwd naar je 'tunesische experiment'.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een heel lief kussentje geworden. Maar die zwart/witte kat steelt toch echt de show.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow wat een goed gevoel krijg ik hier bij heel erg leuk gedaan !! TOP
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een lief kussentje,ja daar zal ik ook vrolijk van worden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Altijd leuk om je huis te versieren met eigengemaakte (of in dit geval eigen gehaakte) items! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Petra, just found your lovely blog :-). You make pretty things! I'm really in love with this cushion, what a treasure! ♥ Super combination of grannies, mandala and stripes, and I like the color combination too. Have a wonderful day! Your new follower Nata

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you very much for your kind words en welcome on my blog! :)

      Verwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Stap uit je stad...

Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd om eens in hun achtertuin te gaan relaxen. 'Stap uit je stad'...