dinsdag 16 februari 2016

Nieuwe wereld...


Onder streng toeziend oog van mamma...


hihi...daar ga je geen grapjes mee uithalen toch? ;)


mochten wij genieten van de kleuter en babykoe.


 En oooh wat is dat toch leuk...ik vind het net kleine beertjes!


Ze huppelen en dartelen achter elkaar aan..iets wat ze later, als de zwaarte de overhand krijgt,  eigenlijk niet echt meer goed kunnen.


Ik vind het steeds weer leuk...het verveelt eigenlijk nooit daar in het mooie duingebied.

Maar dit keer vind ik het nóg leuker! 


Want...ik heb de stoute schoenen maar eens stevig aangedaan en ben mij voorzichtig aan het begeven in de wereld van de spiegelreflexcamera.


Niet alleen hoor...neuhhhh

Veilig aan de hand van Janmijneman want hij is daar al
 aardig thuis (voor hem weer een training in geduld, hihihi) .

 
En weten jullie...ik begin het zowaar een beetje te snappen!
Nu ben ik nog helemaal een beginneling natuurlijk...steeds moet ik weer nadenken over hoe het ook alweer zat met die sluitertijd en het diafragma...de belichting...

Want het is natuurlijk extra leuk om niet alleen de veilige 'automatische' stand te gebruiken
en daarom oefen ik maar lekker veel.

Gelukkig kwamen we ook de paarden nog tegen...jippie fotomodellen gezocht!!


Nou...tot gauw lieverdjes!



16 opmerkingen:

  1. Wat zijn dit een schattige foto's, jullie troffen het goed dat je die kleintjes zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk die kleine beertjes, je zou ze eigenlijk wilen knuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn het toch mooie beesten! En jouw foto's ook!
    Ik wens je veel succes en plezier met fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's! Daaraan is niet te zien dat je het zelf instellen van de camera nog moet leren. Wel handig natuurlijk dat je een wandelende gebruiksaanwijzing mee had, dat van het geduld oefenen herken ik :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. teddy koeien schattig zo heb je fotomodellen genoeg bij de hand. Kijk om je heen en geniet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's heb je gemaakt. Niet te zien dat je met de instellingen van je camera aan het experimenteren bent.
    Vooral die van die paarden vind ik persoonlijk prachtig.
    Met warme groet, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige beesten! Daar zou je zomaar mee gaan knuffelen.
    En jij hebt er hele mooie foto's van gemaakt zeg! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooohhh... Die wolliebollies! Wat snoezig!
    Veel fotoplezier met de spiegelreflex, gaat helemaal goed komen. Sterker nog; het ís al goed.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige dieren vind ik het. Gelukkig is hier in de buurt ook een weide waar er een paar staan, vorig jaar ook met kalfjes en hopelijk dit jaar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke wollige beestjes...
    En ik vind je foto's geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zeker mooie dieren. En je hebt ze goed weten vast te leggen.
    Zo ook de paarden. Ze wilden vast graag poseren voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De paarden mogen dan mooie fotomodellen zijn, maar die snoeperige kalfjes ....... wat heb je die mooi voor ons op de foto gezet!!!
    Nu heerlijk verder oefenen samen; jij met de sluitertijden en belichting en manlief met geduld ;-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Petra, wat een geweldig mooie foto's. Wat zijn dat toch indrukwekkende dieren hé. En zo mooi ook, zowel de runderen als de paarden.
    Zelf heb ik mijn digitale camera nog veel beter leren kennen door vorig jaar een cursus te doen bij mijn eigen dochter. Daar heb ik echt flink wat van opgestoken en sindsdien fotografeer ik niet meer op de automatische stand.
    Ik wens je een heerlijke dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed zeg, die foto's. Wat een prachtige dieren. Weer genoten van je blog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank jullie wel voor jullie enthousiaste reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lieve bolletjes wol! Hele mooie foto's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!