zondag 7 februari 2016

Zachte winter??


Nouuuuu...dit weekend was ik toch heel blij met mijn winddichte warme jas 
die ik dit jaar bij de ANWB kocht. 


Toen nog hopend op bergen sneeuw en pittige vriestemperaturen...
 tóch heb ik deze winter mijn behaaglijk warme jas al vele malen geprezen. 


Wind..harde wind met een lage gevoelstemperatuur raasde stevig over de Reeuwijkse plassen.
Zo'n 35 kilometer vanaf  Den Haag...je bent er eigenlijk zo!


 Zo nu en dan kregen wij een zonnegroet vanuit het mooie wolkendek...en dat was genieten!


En wat zo extra fijn is met dit weer...
het is zo lekker rustig buiten.


Want straks...als de jassen aan de kapstok kunnen blijven hangen...
en het zonnetje verwarmt mens en dier...


dan is het hier een drukte van belang! 
Vooral het fietsende volk...dit is echt een heerlijk fietsgebied.


Zoevend langs de plassen, de wind in je haren...genietend van het fraaie polderlandschap.


Zó oer Hollands...


Maar voordat het zover is was het vandaag gewoon lekker onstuimig winters.


Verlaten weggetjes met alleen wat dieren als aangenaam gezelschap.

 
Deze zilverreiger wilde wel speciaal voor Josee (klik) op de foto...


ik weet dat zij deze fraaie vogel graag ziet.

Extra leuk om dit blogje te schrijven...een soort van herkauwen van een mooie dag.


En dan nu tijd voor bankhangen met een lekkere kop warme thee!

Knusse avond allemaal.

19 opmerkingen:

  1. Wauw... Wat een prachtige foto's heb je gemaakt.
    Ik krijg spontaan zin om naar de Reeuwijkse plassen te komen :-)
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's maak je toch.
    Ik heb genoten wonder schoon.
    Grts Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende foto's!!! Wat heb je de sfeer goed weten te vangen! De kou van het winterse weer met de zon en de wolken om het tot een mooi geheel te maken! Prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende foto's heb je geplaatst, echt prachtig met die wolken.Bedankt voor het delen.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook mee genoten. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je een prachtige foto's gemaakt en wat is ons landje toch mooi als je de drukte en het asfalt ontvlucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie natuur foto's. Ook al zijn de bomen nog kaal het ziet er geweldig uit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie foto's! Vooral het zonnetje wat af en toe tussen de wolken doorbreekt is dan zo fijn op zo'n koude dag. Ergens ben ik wel erg blij dat er geen streng winters weer meer komen gaat, ik wacht rustig op de lente..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke oer-Hollandse foto's. Prachtig.
    Ik vind het ook regelmatig erg koud en ben blij met mijn winterjas.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het mooi daar zeg, ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me geweldig om daar te wandelen. En met zulk zonnig weer is het echt dik genieten, zeker met een warme winddichte jas aan. Want de wind kan heel koud zijn, daar kwam ik vandaag weer achter toen ik meeging met mijn dochter, naar de eerste puppy-training, buiten op het veld... we waaiden zowat weg.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt hoor. Ik geniet lekker mee zo...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Petra, wat een prachtige foto's, vooral dit wolkenluchten zijn schitterend
    goet, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohh.. wat een prachtig stuk natuur en wat heb je dat weer mooi vastgelegd! Ik zit helemaal te genieten Petra, wat een rust, ruimte en stilte! Ik hoop dat jij en je dikke winterjas nog vaak van deze wandelingen gaan maken, dan kunnen wij heerlijk meegenieten :) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je alles schitterend op de foto gezet. Zo helder en zoveel kleuren en dan maar denken dat alles in de winter grauw is.
    Ik heb er van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Via Nelleke kwam ik op je blog en ik genoot! Wat een prachtige foto's maak je, ik ben onder de indruk. Sinds kort heb ik weer een 'echt' fototoestel en er valt nog genoeg te oefenen, te ontdekken en te leren. Heel graag kom ik daarom bij je terug, je hebt er een volgster bij :-) Dank alvast voor de inspiratie!
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een prchtig blogje weer,ik heb er van genoten,dank je wel

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!