zondag 6 maart 2016

Elsje Fiederelsje...


Tsja...een naam verzinnen was dit keer niet moeilijk.
Op het moment dat de koop gesloten was begon ik spontaan dit kinderliedje te zingen.


Kijk...het zit zo...via Instagram 'ontmoette' ik Else.
Ik ken Else ook van haar blog 'Besjes' maar eigenlijk kende ik haar al langer.
Lang lang geleden...in de kleutertijd van onze meidjes...was Else kleuterjuffie op onze school.
Maar kleine meisjes worden groot en Else vertrok uit de hofstad dus een tijd later was het een leuk weerzien in Blogland. 


Het werden heel roerige tijden voor Else, een moedige dappere vrouw!
Ondanks wat er op haar pad kwam...zij bleef creatief, putte daar waarschijnlijk kracht uit.


 Zo heel soms kom ik iemand tegen met werkelijk Gouden handen...Else dus!
Zij maakt, naar mijn mening, werkelijk prachtige poppen met zó'n mooie, zachte uitstraling.


En de kleertjes...helemaal de juiste toon. 

Ook bedjes, mooie dekentjes, geurzakjes en kleine knuffelpopjes in een koffertje...
je zou willen dat je nog kleutermamma was!! 


Maar ook als mamma van jong volwassen dochters kun je gewoon genieten 
van zo'n mooi en lief popje.

Ik wel in ieder geval!! ;)


 Else maakte voor mij zo'n mooi en lief popje. 

Ik was dit dametje al eens op een foto op instagram tegengekomen en de vonk 
sloeg helemaal over!


Niet kunnen denken dat zij nu hier bij mij in de kamer zit...
gezellig keuvelend terwijl ik aan het haken ben ;).

Als jullie meer moois uit de handen van Else willen zien dan kunnen jullie hier (klik) 
eens een kijkje nemen.
Else heeft ook een Etsywinkeltje (klik) waar je dit moois kunt kopen.


Dank je wel lieve Else!

19 opmerkingen:

  1. Ooh zo mooi en fijntjes gemaakt... Ik ben het totaal met je eens dat je daar geen bepaalde leeftijd voor hoeft te hebben om er van te genieten! Wat maakte je er heerlijke, gezellige foto's van zeg. Mooi uitzicht heb je!
    Fijn weekend verder, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo lief!! Deed me ook meteen aan vroeger denken hihi. En de kleuren passen mooi bij het haakwerk, prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie pop! Een zo'n mooie sfeer er om heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat je hier blij van wordt.
    Het is een schatje.
    De kleuren van de kleertjes zijn prachtig gekozen.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje een echte troetel. Dat leidje zong mijn moeder vreger altijd voor mij en het roept mooie herinneringen op bij mij. Ik heb in haar Etsy shop gekeken echt heel lief allemaal. Bedankt voor de tip!
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattige Elsje Fiedrelsje is dit!! Geen wonder dat ze je hart heeft gestolen.
    En zulke lieve kleertjes!! Die foto op je haakwerk ziet er prachtig uit met die mooie kleuren bij elkaar. Elke keer als je haar ziet wordt je vast weer een beetje blij :-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat is nog een droomwens van mij poppen maken dit is echt een hele mooierd

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig popje !!
    Echt een Elsje
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw... wat een staaltje vakmanschap is dit...
    Ze is prachtig, zo lief en fijntjes.
    Fijn dat ze zo'n goed thuis bij jou heeft gevonden!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik volg Else ook al een hele poos. En ben stiekem ook verliefd op haar popjes.
    Zo mooi en lief. En jij hebt er nu eentje. Wat fijn voor je! Veel plezier ermee. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lieve uitstraling heeft dit popje van Else. Ik ga snel eens kijken bij haar andere creaties. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje, Else is een schat en maakt de popjes met liefde, er staat hier ook z'n mooi meisje op de schouw te pronken en ze wacht op een klein lief meisje die met haar mag spelen :) lieve groet Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. aahh die is ook super schattig,erg leuk gemaakt,kanp gedaan ook

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is zeker een lief popje. Ik vind de kleurtjes die ze aan heeft ook zo schattig. Geniet er maar van. Ik ga zo even gluren bij Else.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lief popje. Soms zijn dit soort dingen zo vertederend! Ongeacht je leeftijd hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. BLOOS!! Dankjewel lieve Petra heel veel plezier met jou Elsje😉

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie en lieve pop...ik snap de klik! ;-)
    Maakt niet uit hoe oud je bent toch!? Vind ik ook hoor, heerlijk genieten van deze lieverd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zou zomaar spontaan weer aan het poppenmaken willen beginnen bij het zien van deze prachtige lieve pop! Wat een schatje is dit, ja, dat is liefde op het eerste gezicht ;o) Het roept ook wel wat weemoed op hoor, hoeveel poppen hebben we niet gemaakt toen onze kinderen nog klein waren.. Geniet van Elsje en... wat goed dat je haar voor jezelf gekocht hebt!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!