Nuttige eieren...

Al die-da-doedelend kreeg ik het idee om ook iets Pasigs te tekenen...
zomaar...voor de leuk! 


Gewoon tekenen zonder enig doel...ik blijf het heerlijk vinden.


Het 'Paasidee' kreeg al snel vorm toen ik bij de Action witte knutseleieren ontdekte. 
Eigenlijk een soort ping-pongballetjes maar dan in eivorm. 
Yep...hier kan ik wel iets mee.


Nou..uiteraard eerst een poezeninspectie...je kan nooit weten wat er uit zo'n eitje komt toch? ;)


Het eerste ei werd mijn probeerei...werd het potlood of stift...en dan welke maat stift.
Dat heb je nou eenmaal als 'Doodlelaar'...dan heb je alle soorten en maten in huis.


Op mijn gevoel pakte ik wat kleuren en ik besloot om een iets dikkere stift te gebruiken, dat vond ik het mooist.


Nou ja...en dan maar doodlen hé...beetje wennen want dat werkt toch wel iets anders dan zo'n lekker strak en glad tekenvel.


Maar al snel kregen de witte eieren een 'doodlebehangetje' en vroeg mijn dochter aan mij...

Mam...vertel mij eens...wat is het nut hier van??? 

Eh...nou...ehhh...niet eigenlijk....en dát is nou juist zo fijn...dat iets volstrekt geen nut heeft ;)


Gewoon er blij van worden....is eigenlijk héél nuttig toch?!



Reacties

  1. Wat is het nut daarvan? ja dat is een vraag die ik mijzelf ook wel eens stel maar het is toch heerlijk om zo ongedwongen bezig te kunnen zijn ook al heeft niet alles nut

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen nut maar wel errug leuk! Knap ook.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel nuttig hoor! Je wordt er blij van en je was heerlijk ontspannen bezig met superleuk resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zéér nuttig! Zelfs openbaar nut; ook ons maak je er vrolijk mee! :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er erg leuk uit,leuk zo voor pasen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is om heel blij van te worden . Wat zijn ze leuk geworden
    En nut? Het nut is dat je er bij het maken zelf blij van bent geworden. En ik met jou!
    Met warme groet
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk om zo te doodlen..het resultaat mag er zijn, maar daar gaat het uiteindelijk niet echt om natuurlijk, wat een kleurrijke Pasen wordt dat bij jou aan tafel.
    Warme groet,Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En het nut ervan is dat je nu zelf heel originele paaseieren in huis hebt die niemand anders heeft. Je kunt er gewoon lekker van genieten.
    En het heeft je ook ontspanning opgeleverd. Ik vind het heel knap gemaakt. Ik zou het niet nadoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat mooi en knap gedaan Petra en dat geeft ff een lekker gevoel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Onwijs nuttig, want daar wordt iederéén vrolijk van! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha........ Maar leuk zijn ze wel! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat gaaf, Petra! En ze zijn zo mooi gedecoreerd. Ik zie dat je ook met kleurpotlood werkt, dat heb ik zelf nog nooit gedaan met doedelen. Ook maar eens proberen ...
    En de poes... oh zo herkenbaar. Ze zijn er als de kippen bij om te snuffelen aan alles wat nieuw of anders is.
    Nuttig en creatief matcht niet altijd. Maar ik weet één ding; onnuttig bezig zijn geeft vaak wel ruimte aan creativiteit!

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat doedel je MOOOII!!! Het ziet er echt heel gaaf uit. En het op die pingpongeitjes te doen vind ik een vondst!!! Wat een leuk origineel idee en heel nuttig!! Home decoration for Easter :-). Want zeg nou zelf, dit staat toch oneindig veel leuker dan zo'n wit ei!!! De meerkleurige doedel is mijn favoriet: errug moooooiii!!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sommige hobby's hoeven ook geen nut te hebben, als ze maar ontspannend zijn ;) Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank jullie wel voor jullie enthousiaste reacties :) En kijk...wij creatievelingen begrijpen elkaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee, en wat heb je die eieren mooi versierd!
    Natuurlijk nu wel jammer om op te eten :-)
    Trouwens die papieren tekening vind ik ook heel erg mooi gemaakt, knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha nut of geen nut, ik vind ze super leuk en heel vrolijk! Mooie foto's heb je er ook van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geen nut is juist geweldig!! Heerlijk om 'los' te gaan op die eitjes :) Ik vind ze prachtig Petra, echt heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...