Een Frans vriendje...



Lang, lang geleden...zo'n ruime 22 jaar terug
liep ik met ons, nog kleine gezinnetje, in een supermarché in Frankrijk.
 
 
Daar...op die zomerse vakantiedag hoorde ik (klik) door de luidsprekers iemand zingen.
Eigenlijk houd ik helemaal niet van muziek tijdens het boodschappen doen maar nu... 


nu werd ik geraakt...alsof Cupido een pijltje afschoot!

Dat ik op verliefd kon worden op het eerste gezicht wist ik al...

Janmijneman een tijdje terug ;)

dat was jaren daarvoor al eens gebeurd toen ik Janmijneman ontmoette.
Maar kun je ook op slag verliefd worden op een stem?
Ja dus..ik wel ;)


Het was een andere tijd...geen internet om even op te zoeken wie dat zou kunnen zijn.
Geen youtube om het liedje op te sporen.


Maar...wél een tv in onze gite, waar we eigenlijk niet vaak naar keken,
maar toch...hij stond er achteraf niet voor niets!


Op een avond keken wij een programma waar de Franse taal toen nog nét iets te snel ging.
Maar...er trad iemand op...en Qui...jullie raden het al...
daar was Cupido weer...dat was 'm!!!


Via zijn uiterlijk hebben we later in de supermarché zijn cd kunnen vinden
die ik natuurlijk pas thuis kon luisteren...hihi, écht een andere tijd hé!!


En dat was het begin van een lange muziekrelatie die nog steeds heel stevig in het zadel zit.


Florent Pagny

wat hoor (en ja..hihi.. wat zie) ik 'm graag!!!

Hij houdt van afwisseling...van pop (klik) tot een wat meer klassiek genre (klik)
en sinds een aantal jaar zingt hij ook vaak Spaanstalig (klik).
En hij zingt zelfs een nummer over zichzelf (klik)....voor als je 'm eigenlijk niet zo leuk vindt!


Vier maal bezocht ik een concert van hem.
Altijd weer een happening want Nederland staat natuurlijk niet op zijn concertagenda ;)

Yep...even handjes schudden ;)

Gisteren kwam zijn zoveelste cd (klik) uit...
ik hoef niet meer te wachten totdat ik weer in Frankrijk ben.
Gewoon...'s morgensvroeg..online kopen...druk op de knop en de luisterpret kan beginnen!



Zo makkelijk gaat dat in deze tijd!


Hebben jullie ook een muziekliefde?

Ik wens jullie een gezellig en muzikaal weekend toe!

 

Behalve de persoonlijke foto's zijn alle foto's geleend van internet.

Reacties

  1. Wat leuk en wat bijzonder dat je bij een concert bent geweest. Ik heb ook zo'n Franse held, Serge Reggiani , helaas komen daar geen nieuwe CD's meer van . Maar nu is er een Franse dame waar ik helemaal weg van ben , ZAZ . Overal uitverkochte zalen maar Nederland slaat ze steeds over.
    Fijn weekend Martine.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Martine, Serge Reggiani is idd een held! Florent Pagny vindt dat ook ;) en hij zingt ook een paar nummers van hem. Net als Jacques Brel...tijdloos hé...blijft mooi! Ik ga eens naar ZAZ luisteren.

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijke muziek, al moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit van hem gehoord had. Ik ga er zeker meer van luisteren.
    Of ik echten muziek liefde heb? Nee, ik luister vaak naar Ierse, Schotse en klassieke muziek, maar mijn smaak daarin verschuift regelmatig.
    Ik ga van jouw muziek dit weekend genieten
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ierse en schotse muziek vind ik ook heerlijk om naar te luisteren Manon :)

      Verwijderen
  3. Hahahahaaa, gewéldig!!
    En nee, ik heb niet echt een muziekliefde. Alhoewel Peter Gabriel misschien het dichtst in de buurt komt :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Janmijneman houdt ook van Peter Gabriel dus die is hier ook regelmatig te horen ;)

      Verwijderen
  4. Wat een verhaal en ja het zal wel iets met 1964 te maken hebben, ook ik kan enorm geraakt zijn door muziek. Heb wel eens de auto langs de kant vd weg moeten zetten omdat ik niets meer zag door de tranen.
    Fijne zondag, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi nou van deze zanger heb ik geloof ik nog niks gehoord ;-) Maar ik heb geen muziekliefde, wel een favoriet, Alanis Morissette!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk verhaal en wat leuk dat je hem ontmoet hebt en wat super dat je nog fan van hem bent! En wat leuk dat ik dit in Frankrijk lees en dat ik het ook gelijk kan gaan luisteren vanwege internet! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is dus zowel Eye-candy als Ear-candy. Ik ga hem even opzoeken op youtube op mijn Ipad, want ik kan op de pc geen muziek luisteren (er zit ergens een breukje volgens mij haha). Ik ben benieuwd wat ik ervan vind.
    Zelf ben ik nog steeds weg van Eros Ramazzotti en Andrea Bocelli. Ben er zelfs een paar jaar geleden op Italiaanse les door gegaan. Maar wegens gebrek aan talenknobbel niet mee door gegaan.
    Maar er kan nu zomaar een nieuwe held bijkomen natuurlijk...
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...