Groos op Den Haag...


Een week of wat geleden schreef Elly (klik) een blogje over 'Groos' ofwel apetrots!
Kennen jullie Elly al? Van het inspirerende blog 'Happy Earl Grey' (klik).

De torentjes van Den Haag ;)

 Ik vind haar blogjes elke week weer een feest om te lezen...ik betrap 
mij er zelfs op dat ik zondags weleens denk...o ja, vanavond Happy Earl Grey! 
Want zij schrijft elke week op zondag een blogje.

Huizen gebouwd rond 1900...een sieraad voor de stad!
 
Zij is groos op haar stad...Rotterdam...en dat is zeker te merken. 
Prachtige foto's en zelfs een stadswandeling kun je op haar blog vinden.

En zo stelde zij de vraag....ben jij apetrots op jouw stad, plaats of streek...jouw roots?

Ik moest daar even over nadenken. 

  
Den Haag...die mooie stad achter de duinen.

Scheveningen, heel nauw verwant aan het Haagse.
Ik ben er geboren en getogen en in Den Haag woon ik nog steeds. 
Met veel plezier overigens!


Maar...alles is zó vertrouwd en ook wel zó 'gewoon'. 
Zie ik 'mijn' stad eigenlijk nog wel echt??


Het onderwerp boeide mij en ik besloot om mee te doen en 
een logje te schrijven over die mooie Hofstad. 
En dan natuurlijk óók nog een blogje over Scheveningen!


Al wandelend en fietsend door de straten van Den Haag 
merkte ik al heel snel....dat gaat 'm niet worden...een blogje over Den Haag.


Een luxe probleem...dat zeker, een beetje verwaand misschien ook (Haagse kak??) ;)
 Want...ik zie, als ik goed om mij heen kijk, zoveel moois...zoveel plaatjes 
waar ik groos op ben...dat past helemaal niet in één blogje! Tssss......


Dus ontstond er weer een nieuw idee...
ik maak gewoon zo nu een dan een 'Groos op Den Haag' blogje. 


En dan komt er vast ook nog een serie over dat heerlijke vissersdorp Scheveningen.

Het bijzondere is, dat ik merk, dat ik heel anders ga kijken naar alles om mij heen.


Ineens het leuke en mooie weer zie van mijn dagelijkse straatbeeld.


En dan stel ik natuurlijk aan jullie weer de vraag...
zijn júllie groos op jullie stad, plaats of streek?

 
Nou...tot de volgende 'Den Haag' shoot dan maar weer!



Reacties

  1. Ik vind Den Haag ook echt mooi en dat Gemeentemuseum is zo fijn. Sinds mijn kleinzoon is geboren (in Duindorp) en we een dag per week oppassen leren we de stad steeds wat beter kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon om de hoek van het gemeentemuseum en bij Duindorp ga ik graag de duinen in. Het westduinpark is zo heerlijk wandelen!

      Verwijderen
  2. Petra, wat een leuk stukje, ik genoot als geboren en getogen Hagenees. Door jouw foto's loop ik door de straten waar ik ben grootgebracht. Je hebt het pracht vastgelegd.
    Leuk als je hier een vast item van maakt. Ik kijk daar naar uit.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Manon! Wat leuk...jij ook een Haagse :). Woonde je in het statenkwartier?

      Verwijderen
  3. Wat is dit een leuk blogje. Wat je zegt is zo waar. Je hoort vaak dat de mensen die ergens dichtbij wonen nog nooit naar bijvoorbeeld, dat museum, geweest zijn, terwijl andere mensen van heinde en verre komen om het te zien. Alles wordt snel gewoon. Mijn DH en ik hebben het met Breda. We hebben er 30 jaar met veel plezier gewoond en veel wandelingen gemaakt en ook wij keken dan naar de architektuur en de opschriften etc. Nu we er 7 jaar niet meer wonen, missen we dat toch wel. Maar jouw idee en blogje zijn erg leuk. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad...zo gaat dat Wilma. Leuk om weer eens met frisse ogen rond te kijken ;)

      Verwijderen
  4. Leuk! Ik ben ooit eens in Den Haag geweest. Dus ik vind het heel erg leuk om zo eens door de stad te gaan met jou. Het ziet er super uit ik moet zeker eens terug! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Petra,
    Wat een ontzettend leuk blogje is dit zo geworden. Wat is dat toch leuk hè, dat 'gewone' dingen dan ineens weer zo heel bijzonder kunnen worden als je er eventjes met heel andere ogen naar kijkt. Ik ken Den Haag niet zo goed, maar wat ik er van ken vind ik heel erg mooi. De Gevangenpoort bijvoorbeeld, vind ik prachtig en ook het Binnenhof. Of het Panorama van Mesdag, al is dat laatste geen gebouw maar een schilderij... Ik ben dus heel erg benieuwd naar jouw blik op Den Haag, waar je zo groos op bent. En dan ook nog Scheveningen, een dorp dus, met een lief oud centrum waar ik heel graag eens een wandeling zou willen maken.
    Kom maar op met die Groos-posten.
    Zelf ben ik ook wel een beetje Groos op Hillegom, het dorp waar ik het grootste deel van mijn leven heb gewoond en waar mijn kinderen ook groot geworden zijn.
    Ik zal eens kijken of ik een keer met mijn camera door Hillegom kan wandelen en dan ook die 'gewone' dingen weer bijzonder kan maken... leuke uitdaging.
    Ik ga hem aan hoor...
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, en het blog van Elly ken ik hoor, heerlijk om telkens te lezen...
      liefs,
      Mirjam

      Verwijderen
    2. Leuk Mirjam...ik ben heel benieuwd!

      Verwijderen
  6. Oh ja.. ik ken haar zeker al. Schrijft mooie blogberichten!

    En owee.. wat een mooie foto's weer..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt je stad wel heel mooi op de foto gezet. Zo mooi met de bomen/struiken op de voorgrond.
    Ik heb al even op het blog van Elly gekeken, maar ga dat zo nog eens beter doen. En haar volgen natuurlijk.

    Zoals je zelf zegt, zie je vaak niet meer de schoonheid om je heen omdat het zo gewend is. Heb ik ook met ons dorp. Daar zie ik nu niet zoveel schoons. Maar ik zal toch eens beter om me heen kijken, wie weet.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh Petra, ik ben apetrots dat je mijn blog hebt genoemd en er groos op dat ik je heb kunnen inspireren. Gek toch dat je anders gaat kijken naar je stad. We zijn ons vaak te weinig bewust van de dingen om ons heen. Doordat ik elke week schrijf over alles vanuit mijn hart ben ik ook anders naar mijn leven gaan kijken. Leef bewust, dat maakt alles mooier.
    Ik vind je blog prachtig geworden ook ik bezoek heel graag Den Haag, maar ben erg benieuwd naar wat je ons nog meer laat zien. Prachtige foto's ook.
    Hartelijke groeten El

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooie foto,s ,ja als je echt goed om je heen kijkt dan ,dan zie je zo opeens weer wat moois,ik merk dat ik ouder word en dat ik kan genieten van de eendje en de mooie zwanen bij ons in de sloot,je kijkt gewoon door andere ogen heen als je ouder word merk ik hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh wat een leuk item! Ik vind Den Haag een heerlijke stad voor zover ik het ken ;-). Idd gemeentemuseum, Escher huis, van die mooie lanen met gras en een trambaan erdoor ;-)! Ik heb dat gevoel wel met Arnhem, al woon ik er niet, het is wel 'onze' stad.
    Ik woon in de Betuwe en daar ben ik een soort van groos op :-)! Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh wat leuk!! Soms zie je inderdaad in je eigen omgeving de mooooiste huisjes, pandjes, geveltjes, terwijl je er al wel 100x onder door of bij langs bent gelopen... Mooi om met een 'toeristen oog' te kijken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ga eens een kijkje nemen bij Elly :-))
    Leuk om te lezen én te zien hoe 'groos' jij bent! :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie stad is Den Haag ook, ik woon er vlakbij en toch kom ik er weinig. Fijn dat jij de mooie plaatjes laat zien. Lieve groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...