zondag 10 april 2016

Laatste ronde...


Afgelopen vrijdag kocht ik ze weer...goudreinetten!  
Ik ben niet zo'n appelmens maar voor deze ruwe jongens maak ik graag een uitzondering...
ik vind ze héérlijk! 


Eigenlijk heb ik ze altijd wel in huis...als ze er zijn natuurlijk. 
Want na deze laatste koop zou het zomaar weleens de laatste ronde kunnen zijn. 


Dus kwam het mooi uit dat ik op het blog van Rutger een lekker recept tegenkwam.

Rutger?? Yep...Rutger...de beste thuisbakker van het eerste seizoen van Heel Holland bakt! 

Hihi...en eigenlijk vind ik hem de beste (en leukste ;)) thuisbakker tot nu toe maar dat zeg ik alleen hier hoor, anders is het voor de rest misschien een beetje onaardig ;).


Rutger heeft, naast zijn boeken, een héél leuk en inspirerend blog (klik) en je kunt hem ook volgen op Instagram (klik).
Nou dat doe ik natuurlijk want net als hij word ik ook heel blij van bakken...en koken!


Zet mij in de keuken en ik begin spontaan te zingen...het liefst maak ik van wat basisingrediënten iets lekkers...yammie!

En zo werd het vandaag dus de Bretoense appeltaart (klik), net weer even anders.

Volgende keer zoek ik een iets meer passende vorm want nu ziet hij er wel een beetje erg ambachtelijk uit ;).
Maar inmiddels kan ik zeggen...heel goed gelukt...smullen!!


En dan is het vanaf nu héél geduldig wachten op de nieuwe oogst.


Bloesemtijd...het begin is er!


16 opmerkingen:

  1. Lekker!
    Ik vind ambachtelijk een heel goeie term, die ga ik ook gebruiken wanneer het uiterlijk te wensen over laat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ik niet hoor, wij wonen in een bovenhuis ;). Maar de benedenbuurvrouw wel..kan ik er toch van genieten.Heerlijk hè..die bloesemtijd.

      Verwijderen
  3. Jammie, voor zo'n appeltaart kan je me altijd wakker maken, ziet er heerlijk uit!
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hoor, ik zag ze vrijdag op de markt ook liggen.. Héérlijk! Maar liet ze daar ;o)

    Ik ga eens bij die lekkere ba.. euhh.. inspirerende bakker om het hoekje kijken! Dank voor de linkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er heerlijk uit. Voor bakken ben ik helaas niet in de wieg gelegd. Op de een of andere manier lukt het gewoon niet en heb ik het maar opgegeven. Helaas voor de mannen hier in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmm ziet er heerlijk uit! Ik vind ook dat hij altijd lekkere recepten heeft :-) En qua goudreinetten is het inderdaad weer even wachten, ik had laatst ook zo'n bruine.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, dat ziet er erg lekker uit. Hoewel die ene appel je niet erg blij maakt. Dan is het maar goed dat je ze in stukjes kunt gebruiken :-). Ik ben bij tijd en wijle enthousiast aan het bakken, maar nu we het meest met z'n 2-en moeten opeten (waarvan 1 diabeet ;-) ] komt het er niet zo van :-).
    Lieve groet,Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat we geen geurblog hebben. Het rook vast heerlijk bij jou in huis. Hij ziet er heerlijk uit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Neeeeee.... Geen andere vorm! Dit is juist zo leuk!
    Mmmm.... Goudneinetten... Ben er gék op!
    Ik heb nu zin in taart... Snik...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmmmm....ziet er geweldig nomnom uit!!
    En die rustieke ambachtelijke vorm is juist moooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmm ziet er heerlijk uit! Het is inderdaad proberen welke appels dit moment lekker zijn. Al gaat een zelfgemaakte apple crumble, appeltaart of appelmoes er altijd wel in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Petra,
    Wat zal dat een heerlijke taart zijn. Hij ziet er fantastisch uit, een beetje rustiek en daar hou ik wel van. Ik geloof het direct als je zegt dat deze in één keer op ging, hij lijkt me verrukkelijk.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel eigenlijk; als je zou zeggen dat deze in één keer op ging...

      Verwijderen
  13. Oh... heerlijk Petra! Altijd genieten van die oerhollandse appeltjes. En mooi om te zien dat de nieuwe bloesem al weer bloeit, dat geeft hoop voor heeeeel veel nieuwe voorraden appeltjes ;o) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!