zondag 24 april 2016

Tomeloos haken...


Daar heb ik écht zin in...heerlijk, ik hou van die term!
Niet door mij verzonnen hoor...Saskia Laan (klik) gebruikt 'm vaak.


En van haar word ik zo blij...leuke vrolijke vrouw met veel haaktalent.
Binnenkort verschijnt er weer een boek van haar (klik)...ik ben benieuwd!!


Kijk...ik loop steeds weer vast op het volgende. 
Herkennen jullie dit??


Eigenlijk ben ik een mens van 'één ding tegelijk'. 
Gewoon een leuk project beginnen...afmaken...ondertussen het volgende 
project bedenken...wol verzamelen en weer beginnen!
Dat werkt voor mij het beste...en toch....


tóch laat ik mij steeds weer verleiden voor een tweede project erbij...
omdat ik zoveel leuks voorbij zie komen.
Terwijl ik weet dat het iedere keer weer op hetzelfde uitloopt blijk ik er 
bij elk project weer in te geloven ;) maar de realiteit is anders...


Waar het bij mij op neer komt is dat ik dan één project uitkies en het andere 
project links laat liggen. Niet zo aardig naar het roze mandje toe maar 
het staat daar maar te staan...al een hele poos.


Dusssss....afgelopen dagen haakte ik tomeloos mijn poncho af...


 Ik ben er blij mee!

Nadat de winterversie (klik) erg goed bevallen is, wilde ik er ook
 één van katoen...voor  koele zomeravonden of frisse lentedagen ;).

Want fris was het wel vandaag hé! 
Ik had zo vanaf mijn haakhoekje op de bank een fraai uitzicht.


De frisgroene iepbloesem tegen een grijze lucht met een zonnetje erbij...smullen!

En dan nu....nu heb ik iets bedacht waardoor het misschien weleens 
zou kunnen gaan lukken bij mij...

multitasked haken!


Want deze bollen gaan met elkaar een mooie warme deken worden, een gestreepte deken.
Dus bedacht ik om elke dag 1 kleur ofwel 2 toeren te haken. 
Het wordt een ruime deken dus die toeren zijn best lang...écht weer een tomeloos haakproject.

En verder werk ik aan het roze mandje...zodat het daar ook een beetje op gaat schieten.

Want ohhwee ohhwee...


ik heb alweer nieuwe ideeën voor een volgend project!


9 opmerkingen:

  1. Goed idee Petra, je gebruikt prachtige kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, zo herkenbaar :) Heerlijk toch om zo vol inspiratie te zijn, ik snap het goed. Je hebt prachtige wolletjes liggen en die roepen gewoon heel hard dat ze gebruikt willen worden ;o) Je poncho is super geworden, echt mooi!! Hier ook hoor, met twee projecten bezig maar de derde en vierde liggen dwingend te wachten. Ik moet mezelf echt bedwingen om niet stiekem een heeeeel klein stukje uit te proberen. Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap je helemaal. Ik ben ook een mens van één ding tegelijk maar met haken gaat het gewoon niet lukken. Je hebt er een gezellig haakverhaal van gemaakt. En dan zo tomeloos haken met zulk fijn uitzicht, dat gaat nooit vervelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Petra, dit is zo herkenbaar. Ik zwicht altijd voor een tweede project, en dan nog een derde en zelfs een vierde... Ik denk dat ik nog zeker 4 of 5 projecten heb liggen, flinke projecten, die nog af moeten... een keer... Ik probeer nu eerst de CAL 2015 deken af te maken, maar ben heel druk met andere dingen dus het gaat niet zo snel. En evengoed stond ik laatst met weer nieuwe garens in mijn handen. Die heb ik toch maar teruggelegd.
    Je poncho is super mooi geworden, lekker hoor, van katoen, daar ga je een heleboel plezier van hebben.
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zeg niets.... :-)))))
    Goed tegen de rsi, maak ik mezelf dan wijs. Dat is ten dele waar, maar niet als je iets helemaal aan de kant gooit :-))
    Wat heb je een mooi haakhoekje!
    Je poncho is super; zo mooi strak gehaakt. En ook je andere projectjes (júist die in het roze mandje) zijn prachtig. Veel tomeloos haakplezier!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh...hihi....ja ernstig hé, al die inspiratie..
    Heeeeeeel herkenbaar hoor, wat je beschrijft! ;-)
    Je hoeft je nooit te vervelen zeg maar!
    Mooie kleuren heb je uitgezocht! (niet zo gek toch, dat zij je roepen! Snap ik helemaal!)
    Mooi wat je er van (gaat.. ;-) )maken!
    Je raam...wauw...prachtig!
    En je katje...ze lijkt heel erg op mijn eerste poes...aww...
    Haakse! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk al die blauwe kleuren, echt prachtig..
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O hoe herkenbaar dit! Wat gek toch dat we daar allemaal wel last van lijken te hebben. Maar uiteindelijk komt alles af toch? Mooie kleuren ook. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Genoeg ideeën en mooie wolletjes, daar zal het niet aan liggen hihi. Ik heb het vooral met grotere projecten zoals dekens, deze blijven altijd een tijd liggen. De amigurumi's haak ik en zet ik gelijk in elkaar, anders weet ik van mijzelf dat het blijft liggen. Als het te lang stil ligt ga ik ook twijfelen aan de kleurcombinatie en dan komt het helemaal niet meer af. Oeps. Wat een mooie projecten laat je zien! Je poncho is ook erg gaaf geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!