dinsdag 17 mei 2016

25 jaar Janmijneman!


25 jaar geleden
was het voor mij persoonlijk
een draak van een tijd...


Zo'n draak waarvan je hoopt dat hij snel getemd in een hoekje gaat liggen,
zich koest houdt en zich even niet meer met je bemoeit.

 Maar het was niet anders...

Op 17 mei zouden wij gaan trouwen...Jan en ik.
En dat gebeurde...ondanks het onverwachte drakenbezoek.


Natuurlijk anders dan dat je je van tevoren had bedacht...
als je beide ouders heel erg ziek zijn.


Tóch wisten wij met elkaar, familie en vrienden de mooie momenten 
te laten overheersen.


Dat is nog eens 'Go with the flow' bedacht ik mij achteraf.


'Ja, héél graag' was mijn antwoord op dé vraag.

Ik zei 'Ja' tegen de man waar ik twee jaar eerder
mijn hart volledig aan verloor ;) 
tijdens een voetbalwedstrijd van Oranje.


Een lieve stabiele man waar ik zo af en toe heerlijk tegenaan kan leunen.


Als ik apen en beren zie, ziet hij de veiligheid van het vertrouwen.


Een man die mij (nog) steeds leert om gewoon te genieten
van dat wat er is...Nu...op dit moment.

 
En nu zijn we dan alweer 25 jaar verder!

En ohhww...wat gebeurt er veel in zoveel jaar.

Je leert steeds weer nieuwe kanten van elkaar kennen
terwijl je op hetzelfde moment heerlijk kunt genieten van het zó vertrouwde.


 Van die grapjes, ontstaan in de tijd en die alleen wij snappen ;) 

De dierbare momenten met onze prachtige kinderen.


Janmijneman...

een fijn mens om je leven mee te delen!


Met liefde teken ik voor de volgende 25 jaar!
 

18 opmerkingen:

  1. Wat mooi heb je dat verteld. Van harte gefeliciteerd enne... ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd en nog een hele fijne tijd samen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat mooi!!!! Gefeliciteerd hoor. Groet van Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een ode aan de liefde! Wat mooi heb je dit beschreven!
    Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum!!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een warme en lieve tekst, met mooie passende foto's erbij,
    Van harte gefeliciteerd met jullie 25 jaar!
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! :-) Geniet nog lang van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven! En gefeliciteerd natuurlijk :-) Maak er een fijne dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een liefde spat er van jou schrijven af! Gefeliciteerd.
    En wat maak jij toch altijd prachtige foto's, XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lief logje heb je geschreven. ..warm en liefdevol. ..
    Heerlijk! Gefeliciteerd, en ik wens jullie saampjes nog heel veel gelukkige jaren! ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met jouwe Jan, ik heb ook een mijne Jan al 36 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat prachtig Petra, het is echt een Ode aan je Lief! Ik vind het ontroerend mooi hoe je het allemaal beschreven hebt... gefeliciteerd hoor, en nog heel veel gelukkige, gezonde en liefdevolle jaren samen!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi verhaal en prachtige foto's ! Ik hoop dat je nog heel lang van jouw Jan mag genieten.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Ik hoef het niet te zeggen denk ik, maar toch; koester dit warme geschenk van jouw Janmijneman!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Petra, wat heb je dit prachtig verwoord. En natuurlijk weer heel mooie foto's erbij. Jij en je man van harte gefeliciteerd met jullie 25-jarig huwelijk. Op naar nog meer gelukkige, mooie en gezonde jaren samen.
    veel liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goeiemorgen Petra en Janneman dan deze keer alsnog van harte gefeliciteerd en ik hoop dat het een mooie dag was gister, in ieder geval zat het weer mee. Ik lees het dus nu pas, beetje te laat.
    Op naar de volgende 25 jaar!!!
    Gr. Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie blog Petra! Ik wens jullie nog heel veel gelukkige jaren samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een prachtige conclusie na zoveel jaren, gefeliciteerd. Ik wens jullie nog veel gezonde en liefdevolle jaren voor de boeg.
    Ik heb trouwens ook zo'n exemplaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Stap uit je stad...

Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd om eens in hun achtertuin te gaan relaxen. 'Stap uit je stad'...