zondag 22 mei 2016

Haken met kleur...


Allereerst...dank jullie wel!!! 


Dank voor al jullie warme en lieve reacties op mijn vorige blogje.
 Echt een verwennerij op zo'n dag.

We kregen ook nog eens mooie kaarten met lieve woorden 
en plantjes en bloemen (zelfs uit China !).


Dus onze kamer kleurt en geurt en dat is
best welkom als je naar het grauwe weer buiten kijkt.


Ik wilde vandaag een blogje schrijven over mijn haakwerk,
wat nog steeds niet af is, maar wel al aardig vordert.

Echt spannende foto's gaan dat dus niet worden maar...
met de bloemen erbij komt dat helemaal goed!


Het roze mandje...weten jullie nog? (klik)
Tunisch haken in kleur...
wat mij uiteindelijk niet echt beviel. 


Kleurrijk haakwerk bij iemand anders is voor mij hoe bonter...hoe leuker.
In mijn eigen huis...als blauwmens...wil die click er maar niet komen.


Is dat raar of is dat raar? Best wel toch!

Maar zo haalde ik al mijn werk uit en begon met vertrouwde tinten.
En dat voelde meteen goed! 

De andere kant leefde ik mij uit op blokjes haken



Yep...goedgekeurd!

En dan nog mijn deken (klik)...daar was ook iets mee.


Jullie raden het nooit...maar het donkerdere blauw werd door mij geskipt! 
Echt!


Het was teveel...soms heb je dat weleens.
Nou hoeven de mooie blauwen geen zorgen te hebben hoor...
daar vind ik nog wel een leuk projectje voor.

Het roze (even wennen ;) ) mocht blijven.
 Een heerlijk haakproject wat je bijna met je ogen dicht kunt doen.


Of met je ogen op een aflevering van 'Call the midwife' (klik)
en dat ga ik nu nog even doen!

17 opmerkingen:

  1. Wat een bloemenpracht, dat is genieten van de natuur binnen met dit druilerige weer buiten.
    Je haakwerkjes worden leuk, zeker die laatste heeft mooie kleuren. Ja dat herken ik wel , je kan struikelen over 1 kleurtje en dan wil het ook niet meer vlotten.
    Ik ben benieuwd naar het eind resultaat
    Fijne week
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie bossen bloemen met mooie kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi al die bloemen met haakwerk. En mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik word blij van al die mooie bloemen en haakwerkjes in een mooie omgeving. Ik ben benieuwd wat je van dat mooie blauwe garen gaat maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verwennerij al die bloemen, prachtig. Jammer dat we geen geurblog hebben. ;-)) En je haaksels zijn zoals altijd prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtig, vrolijk blogbericht op deze grijze dag vol regen!
    En mooi werk van jouw handen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk vrolijk blogje op deze grijze dag! Mooi hoe de bloemen en de werkjes bij elkaar passen. Ik vind je deken heel mooi worden (ook met het roze ;-))!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je af en toe kijkt hoe tinten wel of niet passen, zowel bij je werk, als bij jou ;o) En dan gewoon je gevoel en hart volgen: dan komt het altijd goed :) Ik vind het prachtig, jouw zachte tinten!! En die bloemen.. wat een kleurenweelde! Meer dan verdiend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige bloemen én haakwerkjes. Wat een mooie foto's...
    Mijn absolute favoriet us die waarbij je op de achtergrond jouw bank met haakwerk ziet.
    Heerlijk. Je wordt als het ware je woonkamer in gezogen :-)))
    Haak ze!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankjewel voor je leuke reactie op mijn blog! Volgens mij ben je erg creatief als ik je haakwerkjes zie (ben altijd jaloers op mensen die kunnen haken) en wat een mooie bloemen op zo'n druilerige dag als vandaag. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd nog met jullie huwelijksdag, het lijkt wel een bloemenzee bij jullie. Mooie projecten ben je mee bezig, haken is ook altijd heerlijk om te doen. Groetjes, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. een mooi kleurig haakwerk zo op deze manier ik snap het best soms heb je kleuren die het toch niet net zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wauw wat een kleur,ik hou er zo van,en wat ben jij druk met haken zeg,geweldige projecten

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Petra, ik heb ook even de tijd genomen om op jouw blog te kijken.
    Prachtige foto's en mooi haakwerk. En wat een mooie bloemen samen met je haakwerkjes.
    IK heb altijd bewondering voor de mensen die zo veel kunnen haken en daar dan ook de rust in vinden. Ik heb wel gehaakt maar ik wordt er niet rustig van ha ha ha,.. ik ga liever wandelen met mijn camera.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige dekens!Én bloemen :) En ik haak ook vaak met dezelfde, vertrouwde kleurtinten. Voor bestelling haak ik vaak met het tegenovergestelde, leuk om eens te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Petra, ik heb ook even een kijkje genomen op jouw blog. Mooie foto's. Vooral deze blogpost met die mooie bloemen.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oeps,.... 2e keer. Ik heb niet meer gekeken, maar ik zie dat mijn bericht toch door was.
    Ik kreeg nl een melding dat het bericht geblokkeerd was. Nu zie ik dat het er toch op staat.
    Nou ja, beter 2 x dan helemaal niet, toch ??
    Tot de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!