vrijdag 8 juli 2016

Beetje dom en ware kunst...


In de volle overtuiging dat ik aan de verkeerde kant was gaan haken...
zat er niets anders op dan...uithalen!


Nu is dat met haakwerk niet zo erg hé...je trekt gewoon aan de draad totdat je bij de fout bent.
Eén regel uithalen...tssss, makkie!


Maar...ondanks mijn inmiddels toch wel redelijke haakervaring
snapte ik er werkelijk geen jota van.


Ik trok wel aan de draad maar de stokjes bleven staan en dat makkelijke 
'uitritsen' ging ook niet.

Dan maar een knipje geven...probleem opgelost :)

Eehhh...nee...toch niet...


Mam....ik denk...dat ik snap wat er aan de hand is
zei Annabel (klik) twijfelend.
Volgens mij ben je de opzetrand aan het uithalen, je eerste regel!!

Slik...eehhh...tsja....het was waar.
Er was dus helemaal geen fout...ik was alleen...ietsjepietsje in de war.

Zuchtend en steunend kijk ik naar mijn halfweggeknipte opzetrand...
gaat dit nog goed komen???

Tuurlijk...zegt Annabel en hoppa...zij is al aan het haken!


Zó fijn...een handige én hakende dochter.

Eind goed, al goed...ik kan weer verder.


 O ja...en dan wil ik het met jullie nog even over die ware kunst hebben.


Kennen jullie Octavia (klik)?

Ja?...dan weten jullie vast al wat ik bedoel.
Nee?...neem dan maar snel een kijkje op haar blog.
Zie en verwonder je over de ware kunstwerken die zij breit...
van die projecten waar ik slechts van kan dromen.


Waar mijn creativiteit eindigt begint het ware werk voor haar pas.

'Mijn breiwereld' (klik) is absoluut een blog om te volgen en
 te genieten van geweldig mooi breikunstwerk.

Zegt het voort!

Ik wens jullie een mooi zomerweekend toe.



12 opmerkingen:

  1. o help dat kan de beste overkomen gelukkig heb je je handige dochter bij de hand. en die blog ken ik niet en dat patroon ook niet dus ik ga eens even gluren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Petra,

    ik wist even niet wat mij overkwam. Zit je reclame te maken over mijn blog.
    Wat lief van je! Ik was al verbaasd waarom ik in eens zo veel lezers had.
    Nogmaals hartelijk bedankt!
    Een heel fijn weekend en tot gauw!

    Lieve groeten Octavia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, zo'n dochter die je op het juiste pad zet!
    En Octavia... Wauw...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd handig zo' n hakende dochter en ach, dat soort warrige momenten hebben we allemaal wel eens hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat fijn dat je een dochter hebt die ook goed kan haken, maar ik voel je paniek.
    Gelukkig is het allemaal goed gekomen, gelukkig maar, want hij wordt echt mooi , je deken.
    Die blogs kende ik nog niet, leuke tips.
    Fijn weekend, geniet van het mooie weer.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi, hilarisch Petra, al snap ik dat je wel even flink de balen had van het uithalen van die verkeerde rand..! Gelukkig bood je dochter uitkomst, heerlijk zo'n kind :)
    En die Octavia.. tjonge, wat een kunstenares! Nee, zo'n niveau ga ik in geen jaren halen. Maar.. misschien moeten we dat gewoon ook maar niet willen! En alleen genieten van haar breikunsten! Jouw wolletjes doen er in mijn ogen niet voor onder, wat wordt je haakje prachtig :) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi herkenbaar, wat kunnen we soms aan het klunzen zijn he? Maar uiteindelijk maak jij prachtige dingen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan me zo goed voorstellen dat je die fout maakte. Soms zie je het zelf niet meer. Je opzetrand uithalen. Gelukkig heb je dan zo'n handige dochter die ook kan haken en hoe heerlijk dat zij het mooi kon corrigeren.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi gelukkig zie je er nu niet zoveel meer van, maar het kan gebeuren! Verder wordt de deken heel mooi, vind je foto's ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo gelachen Petra om je opmerking, ik was een beetje in de war, oeps zou het weer met de leeftijd te maken hebben? Zo herkenbaar...... En wat een prachtige kleuren weer bij mekaar! Hoe was je workshop afgelopen weekend?
    Liefs en groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh jee... gelukkig is het nog goed gekomen. Jij boft met zo'n dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig dat de hulp nabij was. Dat is achteraf wel lachen. Nu kun je weer heerlijk verder haken aan je prachtige deken.
    Prachtig breiwerk ook van Octavia, dat doe ik haar ook niet na.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!