Mooi moment...


Hallo lieve allemaal...ik ben er nog...en jullie hopelijk ook!
Onbewust hield ik een blogpauze, ik was het zeker niet van plan. 
Maar soms gaan de dingen zo...en dan laten we ze gewoon maar gaan toch?!

Afgelopen week was ik wel weer een beetje aan het bijlezen in Blogland, altijd leuk.
Zo zag ik vanmorgen op het mooie en gezellige Zeeuwse blog Haak en Pen (klik) 
dat ik genomineerd ben voor het "one lovely blogaward' award.  

Wat lief, dank je wel Manon!

En dus merkte ik vandaag dat het door die nominatie weer begon
 te kriebelen bij mij...blogkriebelen om precies te zijn.
Een mooi moment dus om weer een blogje te schrijven! 

Oké...we gaan van start...zeven dingen over mijzelf die jullie nog niet weten. 
Want dit is een '(spel)regel' van het award. 

Eehhh...nummer 1:


Ik ben graag alleen in huis. 
Vroeger moest ik daar echt weleens moeite voor doen in ons heerlijke grote gezin. 
Toch zorgde ik regelmatig voor een beetje 'me-time in huis' gewoon 
omdat ik het echt nodig heb zo af en toe. 
Tegenwoordig word ik steeds vaker op mijn wenken bediend
en heb ik rust genoeg aan mijn hoofd ;)

nummer 2:


Ik wandel graag 's avonds door onze wijk. Als de rust in de stad is neergedaald vind ik het heerlijk om door de gezellige straten te lopen (en af en toe ergens naar binnen te kijken sssstt....;) )

nummer 3:


Ik heb een echte thee-, hand- en vaatdoekjestic!  Echt heel moeilijk voor mij om frisse nieuwe kleuren te laten liggen in de winkel...als vanzelf blijven ze meestal aan mijn handen kleven!

nummer 4:

Ik zing heel vaak (vraag maar aan onze benedenbuurvrouw :p ) 
en héél hard mee met liedjes van The Passion. 
Op mijn telefoon staan heel wat nummers van verschillende jaren....
ik ken ze allemaal uit mijn hoofd.

Mijn absolute favoriet is deze...



nummer 5:


Ik hou van poetsen in huis, ja...echt! 
Heerlijk...de geur van schoonmaakmiddel en natuurlijk weer die vaatdoekjes hé! 
Beetje opruimen, beetje gezellig maken...ik vermaak mij dan prima!

nummer 6:


Je mag mij er voor wakker maken...nou geloof mij, dat zeg ik niet vaak! 
Maar voor een heerlijke Indiase maaltijd kom ik grif mij bed uit.
 Het liefst door mijzelf gemaakt....hahahaha....eigen roem stinkt zeggen ze toch ;)  
Een heerlijke spinaziekorma bijvoorbeeld met vers naanbrood, mangochutney...yammie!

nummer 7:


Smilies!!!  
Die van whats app bedoel ik.
 Ik hou van ze....zo leuk.

 

Regelmatig lig ik echt in een deuk om die leuke smoeltjes dussss....
ik gebruik ze vaak tijdens het 'appen'.  

Daar sta ik hier in huis dan ook wel een beetje bekend om hoor...er wordt weleens gezucht!



Dat waren mijn 7 wetenswaardigheden, grappig om te doen eigenlijk!

Nu mag ik nog wat blogs nomineren die ik zeer de moeite waard vind...

Mirjam van Stins (klik) bijvoorbeeld....een blog waar ik altijd erg blij van word!

en nog een Mirjam van Hand, have a nice day (klik)...haar foto's zijn stuk voor stuk juweeltjes!

Elly van Happy Earl Grey (klik)...ik kijk elke week uit naar haar blogje. Ga ik echt even voor zitten!

en zo kan ik nog wel even doorgaan hoor maar veel blogs die ik graag lees zijn al genomineerd.

En mocht ik je vergeten zijn...schroom niet...schuif gezellig aan als je zin hebt!



Ik wens jullie allemaal een gezellig weekend.

Reacties

  1. Nou Petra, ik druk net de laptop aan en denk hee Petra heb ik al een tijdje niet voorbij zien komen? Ook niet op IG, er zou toch niets zijn? Neehoor ik word op mijn wenken bediend en er staat een leuk blogje, want tja inderdaad soms gaan de dingen zo...... Was weer verbaasd over onze overeenkomsten, "alleen zijn" "s avonds wandelen" "the passion" hihi en de theedoeken maak me gek, alleen je weet ik ben niet van de kleuren. Alhoewel ik kan het enorm waarderen en word er ook toe aangetrokken maar in huis bij mij juist heel onrustig. Poetsen ook heerlijk alleen wat minder tijd voor omdat ik nu 3 dagen ben gaan werken, maar een huis wat niet schoon is, haakt niet lekker zal ik maar zeggen.
    Ben benieuwd waar je nu mee bezig bent, ik heb bijna 2 poncho's af en druk ah borduren. Heb je al een haakclubje kunnen vormen, ik sluit graag aan hoor, mits het niet op mijn werkdagen is.
    Nou lieverd een fijn weekend en tot horens, Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles goed hoor, snel maar weer eens bijkletsen hé..gezellig!

      Verwijderen
  2. Leuk, die dingen die je noemt! Sommige zaken gelden ook voor mij, maar niet allemaal, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je weer begonnen bent! Een paar dingen herken ik wel; indiase curry, beetje poetsen, alleen thuis.. Maar the passion, nee dat is niks voor mij hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig blogje. Grappig hoor, je vaatwasdoekjestic.
    Die spinaziekorma.....mmmmm heb je een recept?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga het snel een keer maken en dan schrijf ik er een blogje over...met recept!

      Verwijderen
  5. wat leuk dat je er weer bent en wat een leuk blogje vaatdoekjes tja ik betrap me er wel eens op dat je er zolang mee doet want ik heb ook de neiging om het eens weer opnieuw te doen leuke nieuwe kleuren . verder heb ik een mokken en een kaarsen tic ha ha welk jaar was dit lied van the passion goed idee om dat eens op mijn mobiel te zetten .
    weer veel goede tips dan je wel Petra :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was the Passion uit 2012...volgens mij de eerste in Rotterdam.

      Verwijderen
  6. Wat fijn dat je er weer bent Petra, ik was al bang dat je toch het bloggen aan de wilgen had gehangen. Leuk dat je genomineerd bent en ook heel leuk dat jij mij weer nomineert. Ik vind het altijd heel leuk om van die weetjes over mensen te lezen, zoals jouw vaatdoekjes-tik en zo... en ook die van die Indiaase maaltijd, heb je daar trouwens een recept van? Lijkt me echt verrukkelijk...
    Nu ga ik maar eens heel hard nadenken over die 7 dingen die iedereen nog niet van me weet... ik ben bang dat iedereen alles al zo'n beetje weet van me... Ik ga zeker mijn best doen hoor...
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je terug bent! En leuk om jou 7 dingen die iedereen niet van je weet te zien. Ik moest lachen om de smily's zo grappig dat je die zo leuk vind. Dat vvind ik dan weer leuk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je er weer bent, ik had je gemist.
    Grappig die weetjes over een ander, dat graag zo nu en dan alleen zijn herken ik. Dat is inderdaad goed voor de rust in het hoofd.
    Hier op het platteland mis ik het binnen" gluren" bij anderen een beetje. Dat deed ik vroeger ook graag.
    Je hebt weer echte Petra foto's gemaakt ☺️
    Nog een fijn weekend Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn om weer van je te horen en dan meteen op deze manier :-))) (helaas geen WhatsApp smiley)
    Ik heb nu wel zin gekregen in... Curry!!!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo, Leuk om te lezen dat weer mee doet en gelijk zo´n gezellig verhaal. Ik blijf je volgen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je weer bent begonnen met bloggen! En dan gelijk me een tag beginnen is altijd leuk ;) Ik ben ook wel graag alleen thuis, al af en toe de deur uit vind ik ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om te lezen :-) Ik vind die emoji's ook heel leuk en mijn dochter is er verzot op ( ze heeft er kaftpapier, etiketjes, pennenzak en een rugzak van ).
    Mooie handdoeken brengen ook gezelligheid in de keuken vind ik, maar als je zo graag poetst, mag je altijd eens bij mij langskomen ;-)
    En zo in je eentje thuis zijn, dat vind ik ook heerlijk!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb vandaag eindelijk mijn weetjes op mijn blog gezet Petra.
    Echt wel heel leuk, maar ik kom maar tot 4 stuks...
    Fijne zondag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...