Even een onderonsje...


Herkennen jullie dat?
Dat je zo af en toe van die vragen hebt en dat je denkt...
hoe doen zij dat nou? Ben ik nou de enige die daar mee stoeit?
Hebben zij misschien het ei van Columbus al ontdekt?


Vandaar dit maal een onderonsje
met jullie...Blogsters en bloggers, Instagrammers, Facebookers
en natuurlijk fotoliefhebbers!
Want daar gaat mijn prangende vraag over...foto's!


Jullie weten...ik ben dol op mooie foto's maken.
Sinds ik fotografeer kijk ik anders om mij heen.
Zie ik in de kleinste dingen een mooi plaatje ;)
En dat is tegenwoordig nog prima realiseerbaar ook...
met een mobiele telefoon op zak.


Leuk...ik geniet van deze moderne uitspatting maar...
er is ook een andere kant ofwel
elk voordeel heeft ook een nadeel.


Geregeld sta ik onderweg even stil...klik...foto!
Ehh...nog maar één...dan kan ik kiezen welke de leukste is.
Ooohhh...soms maak ik wel 5 plaatjes van iets wat mij boeit.
Net even anders...herkennen jullie dit?
Daar bewaar IK natuurlijk alleen de leukste van
maar....


Ik heb laatst ontdekt dat ik niet de enige ben die over mijn foto's waakt.
Meneer Google...meneer Picasa, jongedame Blogspot en mevrouw Samsung
hebben zich allemaal geroepen gevoeld om al!! mijn foto's op te slaan.

Oh help...er hangen wel duizenden foto's van mij ergens in een aantal 'clouds'.
Ook van die uitprobeersels...van die niet aan te ziene exemplaren!


En dat vind ik lastig...als mens die houdt van orde en overzicht!
Moet ik nu alles gaan doorlopen en verwijderen...dat is een weektaak.
Is er al herkenning bij jullie? Hebben jullie daar een passende oplossing voor gevonden?
Ik hoor het graag!


En dan nog een leuk fotovraagje...
aan Blogsters...bloggers...
Ook weer een manier van foto's opslaan maar dan één die mij meer aanspreekt.
 Blogboeken
Heeft iemand van jullie ervaring daar mee?
Waar doen jullie dat? Wordt dat mooi? 
En...kijk je ze ook af en toe door?
Gezellig toch...zo'n interactief blogje hihi.


Nou dat was het wel weer voor vandaag...het gaat écht herfsten heb ik net gelezen.
Kom maar op...ik ben er helemaal klaar voor! ;)



Fijne dinsdag allemaal!

Reacties

  1. Lieve Petra,

    goede vragen heb je daar...
    Ik zelf ben er geen expert wat computer enzovoort betreft.
    Ik heb wel toevallig een paar weken geleden met de zelfde vragen gezeten.
    Ik weet dat Picasa Webalbum per 1 mei 2016 uit de roulatie is genomen.
    Nu zag ik dat al mijn foto's opgeslagen worden in Google foto's. De bedoeling hiervan zal zijn dat je een soort back-up zult hebben. Kan uit handig zijn als je zelf geen back-up hebt, zoals ik paar weken geleden.
    Toch vroeg ik mij af, waarom mijn foto's zonder enige toestemming van mij opgeslagen worden. En het is bijna onmogelijk om foto's uit het Google-albumarchief te verwijderen.
    Ik hoop je een beetje mee geholpen te hebben.

    Lieve groeten Octavia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat las ik ook...van Picasa. Toch is er nog steeds een Picasaalbum met meer dan 3000 foto's van mij erin ;) En ik kan er niks uit verwijderen. Ik denk dat zodra wij in zee gaan met bv Google foto's...dat je dan akkoord daarmee gaat tenzij je synchroniseren uitzet....maar ja...daar ben ik nu pas achter..hihi!

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijke sfeervolle foto's! Ik ruim eigenlijk alleen regelmatig de mapjes met foto's op mijn computer op. Laatst heb ik mijn Dropbox eens opgeschoond en inderdaad, hier was ik wel eventjes mee bezig. Ik heb geen ervaring met een blogboek, maar het klinkt wel leuk. Bundel je dan je teksten en foto's? Of alleen foto's?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja...dropbox...dat zit ook op mijn mobiel idd. Jullie...de jonge generatie lopen net een pasje voor hé...dat merk ik ook bij onze meiden. Is logisch hoor...ik tuf er wel achter aan ;) Die blogboeken zijn heel leuk volgens mij...je kan alles laten afdrukken. Tekst, foto's en reacties. Prijzig zoals ik hieronder al las...maar t lijkt mij leuk!

      Verwijderen
  3. herkenbaar mijn blogfoto's heb ik ook op mijn telefoon hoe vaag is dat kan ze er niet afhalen want dan zijn het mini foto's.
    Ik denk dat ik me er maar niet zo druk over ga maken. en als dat wel moet hoor ik het graag van je.
    blogboeken ik zal nog eens kijken wie of dat heeft gedaan.
    Ik dacht Yvonne van het tjokvolle huis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha...nee hoor...je hoeft je er niet druk om te maken...tis meer mijn drang naar overzicht ;) Want het is allemaal wel privé...hoop ik :p

      Verwijderen
  4. Volgens mij kan je aardig wat dingen uitzetten zodat het niet opgeslagen wordt op allerlei sites en clouds

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja idd...dat ontdek ik nu ook steeds meer.

      Verwijderen
  5. Interessante vragen Petra! Ik heb werkelijk geen idee waar wie welke foto's van mij opslaat ;o) Om heel eerlijk te zijn gebruik ik Picasa alleen om sommige foto's wat te bewerken, maar ik sla mijn foto's altijd gewoon op in ouderwetse 'mapjes' op mn bureaublad. Deze backup ik weer op een externe harde schijf. Na een jaar gaan alle foto's die ik wil bewaren van dat betreffende jaar naar de externe harde schijf en verwijder ik ze van mijn pc. Zoiets dus, haha! Ik ben hier vast heel naïef in...
    En blogboeken, ja, die laat ik al een aantal jaren maken! Ik vind het echt geweldig leuk om te laten doen. Je krijgt een daardoor dagboeken van de afgelopen jaren en daar lees en kijk ik regelmatig in. Ook als ik iets terug wil zoeken, of laten zien, dan pak ik deze boeken erbij. Echt een aanrader!!
    Nou, hopelijk heb je hier iets aan!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals jij ze bewaart...zo doe ik dat ook ...al jaren. Maar we lopen wat achter heb ik nu ontdekt. Want er zijn nu allemaal 'wolken' waar ook onze foto's in opgeslagen zitten. Is handig...extra back up maar ik wil zo graag overzicht (hihi, je zal er maar last van hebben). Maar goed...ik denk dat ik mijn energie maar beter ergens anders aan kan besteden en die foto's maar laten voor wat ze zijn. Ik heb nu wel een aantal synchronisaties uitgezet op mijn mobiel.Die blogboeken...dat klinkt toch wel erg leuk...waar laat jij ze maken?

      Verwijderen
  6. Hai Petra, heel herkenbaar hoor maar ik denk dat we al te laat zijn en niet meer terug kunnen. We hadden gewoon bij ons al oude fototoestel moeten blijven, dus die keuze kan je vanaf nu wel maken? Ik weet 2 mensen die een blogboek laten maken, wel van woonblogs hoor Lia van ifoundmyhome en Gea van G-Style (daar is zelfs nu een echt boek van uitgegeven). Prachtig he de kastanjes. Ik was iid in Ruurlo, morgen weer werken.
    Groetjes en liefs, Coby
    ps hoe is het met de breiclub?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi..ik ben juist zo blij met die telefoons die erg mooi fotograferen...nee..ik wil niet terug. En de rest dus maar accepteren...ik vrees het ook Coby!

      Verwijderen
  7. Met blog oeken heb ik geen ervaring, maar het klinkt interessant!
    Foto's maak ik meest met mijn camera. Als ik foto's met mijn telefoon maak, mail ik ze en sla ik ze op bij mijn andere foto's; op mijn pc. Eens in de zoveel tijd maak ik een backup op een exterrne harde schijf. Ik heb alle 'clouds' uitgezet (al blijven ze aandringen :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé...ik heb ze nu ook uitgezet maar ze geven niet snel op ;)

      Verwijderen
  8. Ik heb dezelfde vragen, je bent dus niet de enige, hihi. Ik wacht dus lekker de antwoorden hier af. Dankjewel, Petra!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat mijn foto's overal rondzweven heb ik maar geaccepteerd, ik denk dat het is zoals Coby hierboven zegt, dat we te laat zijn. Mijn dochter heeft voor mij gekeken naar een blogboek maar aangezien ik al zoveel geschreven had werd het een hele dure aangelegenheid. Dus niet gedaan. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja...vanaf nu heb ik synchronisatie uitgezet..da's het enige wat ik er nog aan ga doen want dat verwijderen uit sommige clouds moet foto per foto en duurt heel lang!

      Verwijderen
  10. Mijn foto's worden ook via Picasa bewerking bij Google foto's opgeslagen, maar ik geef geen toestemming om ze openbaar te zetten. Behalve de collages, die bij mijn blog staan, die zet ik openbaar op het web, maar in mijn blog staat dat de foto's uitsluitend gebruikt mogen worden met mijn toestemming vooraf. Voordeel: Stel dat mijn computer crasht dan staan ze in elk geval nog in Google-foto, maar niet openbaar. Of ik daarmee goed doe weet ik niet, maar voor mijn gevoel wel. Hartelijke groet El

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is zeker handig als extra back up, bij mij is het ook niet openbaar gelukkig :)

      Verwijderen
  11. Hoe herkenbaar allemaal. Ik zou zo graag foto's willen maken met mijn toestel, maar als het er op aan komt heb ik het juist niet bij me. Mijn mobiel wel. Altijd. Gemak dient de mens.
    Voor je het weet kom je om in de foto's.
    Ik heb me nu aangewend om alle foto' s die niet om aan te gluren zijn, gelijk weg te gooien.
    De anderen gaan gelijk in mapjes. De mooie sla ik op op een externe harde schijf.
    Vroeger gebruikte ik Picasa, maar ik gebruik nu een ander bewerkingsprogrgramma, wat mij beter bevalt.
    Met blogboeken heb ik totaal geen ervaring
    Wat een zorgen hebben we toch als bloggers
    Geniet van al het mooie van de herfst, je foto' s zijn in ieder geval weer prachtig
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Petra,
    Ik 'bewaar' mijn foto's op een externe harde schijf en zodra ze daar op staan verwijder ik ze van mijn pc. Maar over hoe ze in zo'n wolk worden bewaard, daar weet ik helemaal niets van... lekker naïef ben ik daarin.
    Mijn blog heb ik vanaf het eerste jaar (2011) laten drukken in boekvorm, bij Blog2print. Dat is een Amerikaans bedrijf. Je upload je blog voor een bepaalde periode daarin en kunt een formaat foto's kiezen. Je kunt ook kiezen voor alleen je tekst met foto's, of met alle reacties erbij, maar in mijn geval kom ik dan op zulke dikke boeken, omdat ik nogal veel posten heb geplaatst. Dan wordt het ook een heel dure grap. Ik zal niet zeggen dat die boeken prachtig mooi zijn, ze zijn leuk en ik vind het heel leuk om zo nu en dan eens door te bladeren. Toch een soort van dagboek van de laatste jaren.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk Mirjam! Ik ga daar eens rondkijken :)

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...