Herfsttruc....


Zaterdagmiddag...rond een uur of drie...


De boodschappen zijn in huis, een lekkere lunch genuttigd.
Het zonnetje schijnt en het is friskoud, perfect weer om naar een herfstbos te gaan!


Yep...dat dachten wij en met ons vele anderen ;)

Een mooie plek in Den Haag om van herfstpracht te genieten is het Landgoed Clingendael.


Alsof ze hier in de loop der jaren alleen maar bomen hebben geplant
 die mooi kleuren in dit jaargetijde...


je zou het bijna gaan geloven toch!

Een favoriete plek dus...ach, ik kom er het hele jaar heel graag.


Nu heeft Clingendael nóg iets speciaals...de Japanse tuin.
Daar is het in het voorjaar werkelijk smullen...
een prachtig idyllisch plekje midden in onze grote stad.


Ik bedenk mij nu dat ik daar nog niet over geblogd heb...foei! 
Dat ga ik komend voorjaar snel goedmaken ;)
 

Alvast een klein voorproefje dan...in herfsttooi!


Want in de herfst is de tuin ook even open...morgen de laatste dag.
Dát wist ik niet maar het verklaart wel de enorme drukte in het park en bos.


Want druk was het!!!



En hoe leuk is het dan (als je juist van rust houdt) om 
de uitdaging aan te gaan je focus van die drukte af te houden...


en te kijken naar dátgene waar je blij van wordt.


Hihihi...het werd zelfs een sport om met de foto's juist een rustig beeld
weer te geven voor dit blogje ;).

Want zo gaat dat hé...met foto's maken...
 je ziet alleen wat je wilt zien ;)


Ik wens jullie nog een lekker rustig weekend toe!

Reacties

  1. Oh, wat mooi, herinnering uit mijn jeugd, lang niet geweest, maar ik loop er in gedachte zo weer rond
    Geniet van het weekend Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's, Petra. Ik wist van die Japanse tuin, maar ben er nog nooit geweest. Nu toch maar weer eens onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is niets te zien van die drukte! Goed gedaan. Voor mij eeen heerlijke rustige zondagochtend zo. En op IG had ik het al gezegd maar wat een wonderschone foto van het roodborstje. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan Petra, geen kip te zien ;o) En inderdaad echt een uitdaging om dan heel dicht bij jezelf te blijven! Prachtig die foto van het roodborstje!! En nog zo'n fijne dag gewenst hoor!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi plekje en dat daar in Den Haag. Heerlijk genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's . Wat is de natuur toch mooi. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk blogje met super mooie foto's! Wij zijn pas ook in Clingendael geweest, maar wist toen niet dat de Japanse tuin open was, anders waren we daar wel even heen gegaan. Maar nu kan ik het gelukkig nog even op de foto's bewonderen :-) Ik wil ook snel een keer naar de Amsterdamse waterleidingduinen, daar schijnt een overschot aan herten te zijn, waardoor je er dus heel veel ziet! Misschien ook nog een leuk idee voor jullie! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gelukt hoor, ik zou denken dat jullie de enigen waren ;-)! Schitterende herfstfoto's... Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's, echt op en top herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's! Leuk dat er zo'n Japanse tuin bij is, dat zie je niet vaak. Ook in de herfst is ie erg mooi, maar ben toch ook wel benieuwd naar de lente foto's ervan 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's! En dat roodborstje... wauauauw!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...