zondag 2 oktober 2016

Long time, no see...


Zo...daar ben ik dan weer een keer.
Vanuit mijn warme bedje dit maal...terwijl zon en plensbuien elkaar buiten afwisselen.


Ik blijf zo lang mogelijk liggen vandaag, meer zit er niet in...


Of ik ziek ben? 
Nou...wellicht is er nu een één of ander virusbeestje op visite maar verder leg ik de oorzaak toch bij mijn 'ormonen' (ooit zo uitgesproken door onze Franse vroedvrouw en nooit meer weggegaan ;))

Intens moe (yep ben al aan de ijzerpillen), weinig talent meer voor relativeren en dus in elke mug absoluut een olifant te zien en andere kopzorgen die het wel naar hun zin lijken te hebben.


Natuurlijk doe je heel lang alsof je het allemaal onder controle hebt...niks aan het handje hoor! ;)


Maar toen ik gisteren op het strand liep, rillend van de kou...echt niet warm kunnen worden (en dat voor mij...ik heb het nooooit koud!)...


moest ik tóch aan mijzelf toegeven...het is tijd voor een 'time-out'.

Dat was wel een drempel hoor want eigenlijk zou ik vanmiddag naar een gezellige 'High wine' gaan.
Alles staat al klaar, ik had mij zó verheugd...maar het lukt mij niet...echt niet. 


En dus lig ik hier, met aangenaam gezelschap...dat wel ;) 


Uitzicht op dreigende wolkpartijen met zo nu en dan een sprankje blauwe lucht


Ik 'mag' hulp vragen (pffff...moeilijk!!) dus Janmijneman doet dit keer de boodschappen.


Beetje haken, beetje foto's maken...
bezoek ontvangen...

Mag eigenlijk niet hé...in ons bed ;)

En zelfs een blogje schrijven...
hoe handig toch hé...allemaal vanaf je telefoon! 
Nu hoop ik alleen dat dit blogje niet twee of zelfs driemaal wordt gepubliceerd 
want dat doet 'ie' namelijk wel met reacties.
We zullen zien!

Ik wens jullie nog een gezellige Herfstzondag toe!

18 opmerkingen:

  1. Lieve Petra,

    Sterkte! Ik herken mij in je verhaal helemaal in terug. Raar is dat toch! Ik lees je blogbericht en denk, ja hoor zo zit ik ook in elkaar! Op moment gaat het best, maar ik ben erg moe en zit ook al voor de zo en zoveelste keer aan de ijzerpillen.
    Kleine obstakels lijken ineens zooooo groot te zijn. Met 3 kinderen is dan ook altijd iets. Ook zijn er 2 al zelfstandig. Het blijven toch je kinderen.
    Ik wens je een hele fijne zondag en rust maar lekker uit.

    Liee groeten Octavia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut Octavia, ik herken het helemaal.

      Verwijderen
  2. Heel veel beterschap, je hebt ook een drukke tijd achter de rug. Neem je tijd en laat je je heerlijk verwennen.
    Schattige foto's heb je gemaakt!
    Nog een rustige zondag, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh meis toch... ook bij jou die vreselijke ormonen?? Echt, ik leef intens met je mee! Waarom willen wij toch altijd maar doordabberen, terwijl we eigenlijk gewoon 'op' zijn?! Je hebt een wijs besluit genomen, goed zo!! Een stuk ontspanning, dat dít nu is, wat het is.. en dat het er gewoon mag zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat het ormonen-kuurtje dat ik nu via een pilletje krijg me ongelofelijk goed doet. Ik wist zeker dat ik dat nóóit zou innemen.. totdat het het gewoon echt niet meer ging! En nu? Ik ben er zó enorm mee opgeknapt, en dat al binnen een paar dagen. Hee lieverd, ik wens je een rustig herstel toe en hopelijk knap jij ook gauw weer wat op. Neem je tijd en probeer te genieten van je time-out. Dikke knuffel en liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! En wat fijn dat dat ormonenkuurtje ;) helpt. Ja we zeggen weleens meer iets wat we niet gaan doen totdat je ergens in vastloopt. Ik heb inmiddels ook geleerd om soms gewoon dankbaar te zijn dat het er is...en te genieten van het feit dat het werkt. Goed gedaan Stefanie!

      Verwijderen
  4. Wat vervelend, maar niet erg om met dit weer lekker in bed te liggen. Er heerst ook een boel hoor, ben zelf al een paar dagen heel erg verkouden en pijn in m'n buik. Geen ormonen, maar gewoon een buikgriepje denk ik ;-) Gelukkig vinden Lop en Mo het geen probleem om je gezelschap te houden, maakt het iets gezelliger! Mooie foto's heb je gemaakt! Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. handig deze 'flessenpost', gewoon lekker in je bed blijven, ik vind je ziekenbezoek geweldig en, kanerniksaandoenhebietsmetlapjes,... je dekbedovertrek is gaaaaaaaaaaf!!!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Neem je tijd
    Het komt vast weer goed maar neem je tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Petra, sterkte en blijf maar fijn in je bed het is fris buiten!
    Ik hoop dat het gauw weer oke is met je ormonen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh jeetje Petra, nou ik zou zeggen gewoon uitzieken en er lekker van genieten. Het is er weer voor om in bed te blijven. Eerlijk gezegd verlang ik ook naar zo'n weekje bedhangen, boekjes om me heen, potje thee erbij mmmm..... Maar ja de plicht roept en ga ik zo meteen weer gewoon naar mijn werk. Beterschap, liefs en groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi een week is wel heel veel Coby...maar 1 dag was al echt een luxe ;)

      Verwijderen
  9. Je lieve leven ...zo geschreven ...goed zeg :0)
    Ik noemde zoiets misschien wel writers-block... enne stiekum denk ik dat onze lieve Bear er nu is ... dankzij mijn 'ormonen' anderhalfjaar geleden ; 0)
    Gelukkig (ook voor hem; 0) was dat een heel goed idee !
    En lijkt het voor mij te helepn (s ochtends heerlijk 'los' in 't park saampjes (met gelukkig regelmatig andere (lieve) hondenbeestjes met baasjes :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vervelend dat je je zo voelt, hopelijk knap je na wat rust snel weer op. Soms moet je er gewoon even aan toe geven he. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zooo niet zo leuk Petra, maar rust maar eens lekker uit soms is het ook goed om gewoon eens toe te geven en niet altijd maar door te denderen ( hoor wie het zegt ) Hoop dat het gauw weer de goede kant op gaat
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel sterkte, dat die 'ormonen' maar heel snel hun gemak houden.
    En eh... super goed dat je gas terug genomen hebt én hulp gevraagd hebt!!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wel fijn even om zo lekker even wat langer te liggen, heerlijk weer voor, maar je zult wel weer wat beter voelen denk ik.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wel fijn even om zo lekker even wat langer te liggen, heerlijk weer voor, maar je zult wel weer wat beter voelen denk ik.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!