maandag 24 oktober 2016

Stierengedoe...


Nietsvermoedend wandelde ik een paar weken terug door mijn favoriete duingebied.
Ik kom er zó vaak...ik weet wel een beetje wat ik er kan verwachten.
Ruimte en....rust.


Nu...dat was dit keer even iets anders.
In de verte hoorde ik al wat koeiengeluiden...veel meer dan normaal.
Nou goed...dat kan!


 Eenmaal bij een watertje aangekomen zag ik ook koeien...
nou...dit waren stieren om precies te zijn.
En dat maakt verschil hé...mannen onder elkaar!


Want hé....dit wordt menens!

Irriteren ze elkaar? Ruziën ze om een mooie koedame?


Een derde stier bekijkt het duel maar houdt zich net als ik veilig op de vlakte.


Oh..wat fijn dat de fotocamera mee is!!! 

Wat een kracht hebben deze dieren...gewéldig vind ik het! 


Ze gooien hun volle gewicht in de strijd en alles wat ze eventueel tegenkomen moet wijken.


Aanschouwend en vooral bewonderend vraag ik mij steeds af...
waar zou het nu om gaan?? 


 Of...zijn ze misschien gewoon lekker aan het dollen?

Want...ineens is de lucht geklaard.
Gewoon zoals het hoort...en zien ze er zelfs schattig uit...
die twee jonge kerels!


De duinrust keert terug en ik stap innig tevreden weer verder.

13 opmerkingen:

  1. Het heeft je prachtige foto's opgeleverd, heel mooi.
    Hartelijke groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's Petra, maar was je niet bang of zat er een afscheiding tussen. Zelf ben ik zo'n scheitebroek, bang voor koeien en paarden bbrrr....
    Fijne dag, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Coby, ze lopen daar vrij rond. Slechts één keer hebben we een boze stier achter ons aan gehad...toen wij te lang stilstonden om een foto te maken van een kalfje. Ik begreep de stier...zou ik ook doen ;) Maar verder doen ze echt niks zolang je hun grenzen maar respecteert.

      Verwijderen
  3. Mooi zeg en dat je het zo goed kon vastleggen. Ik gok dat het ook een beetje mijn favoriete duingebied is en volgens mij heb ik de heren wel eens gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig om dat zo te kunnen bekijken ja waar zou het over gaan dat vraag ik me nu ook af :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WOW, wat gaaf!!! Jee, ik weet niet op hoeveel afstand je stond, maar ik zou het toch wel een beetje spannend vinden hoor ;o) Ach, die jonge kerels hebben af en toe wat stoom af te blazen denk ik, hihi! Nog geen dames voor zichzelf misschien, en tja, dan moet je wat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik hield ze goed in de gaten hoor maar juist omdat ik er zo vaak kom voelt het allemaal wel redelijk vertrouwd. En ik hou wel wat afstand...ik zou niet naast die derde stier gaan staan ;);)

      Verwijderen
  6. Oh, wat is dit mooi!!! Het was een misschien een soort oefening, voor als het echt nodig is. Prachtige foto's. groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een mooie fotoreportage heb je gemaakt, het is net of ik naar een filmpje zit te kijken.
    Wat zal het indrukwekkend zijn geweest, zoveel kilo aan het knokken
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's en van een mooi moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig om te zien.
    Mooie foto's.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat bijzonder om van zo dichtbij te zien! Imposante dieren zijn het..

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!