zondag 6 november 2016

In the mood!


Al een tijd peins ik over de witte muur boven mijn werktafeltje.
Ik wil daar iets...maar wat?


Eigenlijk ben ik niet zo van de lijsten ophangen...
ik wilde meer iets van tijdelijke aard.

Een idee werd geboren toen ik op bezoek was bij ons oudste meidje (klik).
Hé...een moodboard...dat is leuk!

Wat het is?
Een verzameling plaatjes, spreuken of wat dan ook (dat vul je lekker zelf in)
wat een bepaalde sfeer geeft waar jij je prettig bij voelt.
Wat jou inspireert, wat je oppept na een lange vermoeiende dag.
Eigenlijk een soort droom die bestaat uit allerlei dingen waar je heel blij van wordt.


Dus ging er een flinke stapel Flowtijdschriften mee naar huis om
mooie inspirerende plaatjes uit te zoeken.

Ai...tijdens die zoektocht ontdekte ik een valkuil.
Ik verlies mij al heel snel in die tijdschriften
waardoor het 'plaatjes verzamelen' niet echt vorm kreeg.

Op zoek naar een andere bron...Pinterest (klik).
Oh help...dat is een absolute uitdaging om je dáár niet in te verliezen!!
Maar het lukte...juiste zoektermen invullen en een kookwekkertje erbij
leverde binnen twee dagen een schat aan foto's op.


Mooie foto's...eigenlijk té mooi ;)
Te idyllisch, te lief...te perfect.
Nee...zo is het niet in het werkelijke leven...tuurlijk niet!
Maar voor een moodboard mag dat voor mij...het kan mij niet mooi genoeg zijn.

En zo vulde het lege muurtje zich al snel met dromerige afbeeldingen.


Ik plakte ze (op advies van Annabel) aan de muur met schilderstape.


Een paar kokertjes ervan rollen zodat het aan beide kanten kleeft...werkt echt perfect!
En handig want zo kun je het er ook weer makkelijk afhalen en een nieuwe mood creëren.

Kerst bijvoorbeeld...of een lekker winters sfeertje.


Yeahhh I'm in the mood!!


13 opmerkingen:

  1. Supermooi!!! Zit met hartjes-in-mijn-ogen te smullen van jouw moodboard ;o) Oh... wat een gaaf idee.. Gelukkig regent het, hihi, dus wie weet..! Heel fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige oplossing en je moodboard is prachtig, om op koude herfst-en winterdagen een warmgevoel van te krijgen. En je kunt telkens wisselen op deze manier. Groetjes en een fijne zondag, groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schilderstape... hmm goed idee! Die pas gestucte muren bij mij zijn te mooi voor een spijkergat, maar met tape..:-)
    groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou er zelf ook heel erg van en daarom heb ik hier en daar prikborden hangen.
    fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kan eenvoud toch mooi zijn.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee, fleurt jouw muurtje mooi op, is hard nodig met dit herfst weer.
    Geniet nog van de zondag
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee. En een leuk klusje ook

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee. En het ziet er prachtig uit. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezelligheid is het nu op de witte muur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooi en gezellig geworden! Ik herken een paar plaatjes van m'n eigen Pinterest, zelfde smaak ;-). En inderdaad leuk om met de jaargetijden mee te gaan, er zijn immers mooie plaatjes genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee! Veel creatiever en leuker als een zoveelste lijst..

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Stap uit je stad...

Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd om eens in hun achtertuin te gaan relaxen. 'Stap uit je stad'...