dinsdag 15 november 2016

Uit mijn tenen...


Grijs, nat en klam is het buiten.
Oh mens...het wil maar niet licht worden!


Echt herfst...bladeren kleven onder je schoenen
die vervolgens hun plekje ergens op de trap vinden.
Natgeregende broeken op de verwarming, om vier uur al kaarsjes aan...ik zucht!


Waar is de energie, de zin die ik nodig heb om het gezellig te maken?
Om het licht, wat ik buiten zo mis, in huis te brengen?


Meestal weet ik dit soort dagen prima in te vullen
maar dit keer moet ik het écht uit mijn tenen halen.


En wat zit er allemaal in mijn tenen? Nou...
Brood bakken! Yep...dat werkt.


Heerlijk met mijn handen in het deeg, de geur van het gist.
Een paar uur later ruikt het huis naar knapperig versgebakken brood.


Muziek doet wonderen...mijn Franse vriendje (klik) ook.


En dan?
Eeehhh...soppen...helpt altijd.


Na een uurtje blinkt de keuken en is de vriezer ontdooid.
Dat laatste werd trouwens weleens tijd ;)


Mijn haakwerk is af en er wachten nu nog ongeveer 650 draadjes om weggewerkt te worden.
Oh..nee...ik voel alleen maar weerstand.


Maar...ik wéét dat het soms juist positief op je humeur werkt
als je dwars door de weerstand heengaat.
Doen we! Hé dat voelt goed.


Ik kijk naar buiten en zie de regendruppels in de plassen.
De doorweekte bomen zien er een beetje bedroefd uit.


En dat terwijl ze hun mooiste herfsttooi aan hebben.
Wat ziet de wereld er toch anders uit als de zon schijnt.


Een logje schrijven...dat is mijn volgende project wat ik uit mijn tenen haal.
Want ik heb de afgelopen weken zóveel moois gezien.


Ver weg en héél dichtbij.


Ik kan bijna niet kiezen uit de grote hoeveelheid foto's (net zoveel als mijn draadjes 😉).


Dit heb ik nog nodig vandaag...


ondergedompeld worden...


in een warm herfstkleurenbad!



16 opmerkingen:

  1. Ja soms voelt het zo.Bij mij ook. Dat heb je heel mooi opgeschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's met een herkenbaar verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Petra,
    Heel herkenbaar. Ik heb het ook moeilijk mee in dezer dagen!
    Zelf het breien wil niet echt lukken. Dat zegt wel iets.
    Maar alleen al naar je prachtige foto's te kijken vrolijkte mij op.

    Lieve groet Octavia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! Ik heb last van een winterslaap, ik kan slapen waar ik zit...en ook bij mij komt er weinig uit mn handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, zo mooi dat herfstbos. Heerlijk!
    Het begin van de herfst vind ik altijd het moeilijkst, vooral als het uur verschuift. Dan is het een week resetten. En nu ben ik aan het opruimen in huis. En dat voelt goed! Geeft lucht en ruimte, in huis, mijn hoofd en de agenda. En dan is er ineens weer ruimte voor creativiteit en geniet ik van al het andere.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw mooie foto's! Daar krijg je wel energie van! Maar heel herkenbaar hoor, ik moet het soms ook echt uit mijn tenen halen. Vond het vanochtend ook heel moeilijk om uit bed te komen, toen ik zag dat het weer zo grijs was buiten (en dat terwijl het toch al half 9 was..). En honger dat ik heb iedere dag.. Zou je meer energie uit voeding nodig hebben als je het buiten niet kan vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een waanzinnig mooie reportage heb je gemaakt, je bent een heuse fotografe geworden.
    dit geeft nou energie, als je het buiten niet kan vinden.
    En ik ruik je zelf gebakken brood al....
    Fijne dag, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, ook voor mij heel herkenbaar! Waar halen we het vandaan, toch, tijdens deze grijze dagen ;o) Bij jou is het uiteindelijk goed gelukt, fijn! Ik zal eens kijken of het mij ook lukt mn zinnen wat te verzetten...! Dank voor de prachtige foto's, wat zijn ze ongelofelijk mooi!!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank jullie wel voor de complimenten over mijn foto's...*bloos* :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi geschreven Petra en ik begrijp wat je bedoelt! Toch hou ik van deze dagen die bij het jaargetijde horen, maar mocht ik kiezen dan ga ik voor helder en vrieskou. Dat heeft zeker een positieve uitwerking op mij.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik stuur je wat van mijn energie. Ik heb genoeg! Ik hou juist heel erg van dit soort weer. Beetje gek eigenlijk. En als het dan zomer is en 25+ graden stuur je dan wat naar mij? Want dan heb ik 0 energie. :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed omschreven en je foto's zijn prachtig!
    Mijn remedie is wat opruimen en fijne post maken om te versturen (vanuit een warm huis).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik lees je verhaal en bemerk veel herkenbaarheid bij mezelf :-) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke, herfstige foto's! Hopelijk kon je snel je draai vinden. Poetsen en opruimen helpt mij ook nog wel eens, net zoals een stukje met de hond te gaan wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!