Oliebollenbakkerij!


En dan is het alweer de laatste dag van het jaar 2016.

Wat betekende dit jaar voor mij?
Ach...een beetje hetzelfde als alle voorgaande jaren.
Apen en beren, yep...verdriet maar ook
ontspanning, uitdagingen én fijne genietmomenten.

Maar hé....is dat niet gewoon 'leven'?


Ik denk van wel, zo was het en zo zal het blijven.
Het één kan volgens mij niet zonder het andere bestaan.
Van het ene léér je juist weer om het andere te herkennen én te waarderen.

Dus we gaan gewoon zo verder in 2017 met de traditionele goede voornemens.
Die overigens waarschijnlijk al na 2 weken sneuvelen
maar ook dat is oké...dat hoort een beetje zo.
Het gaat voor mij meer om de bewustwording die om deze voornemens hangt.


Wat wil ik achter laten in 2016?
En wat wil ik juist in 2017 welkom heten?

Ik hou er wel van...een beetje mijmeren
en ondertussen lekker bezig zijn met praktische zaken.


De traditie van oliebollen bakken...ik denk dat ik dat blijf toen tot mijn laatste snik!
Hihi...zo fijn vind ik het.


Nee hoor...ik vind het niet stinken...ik noem dat juist die échte oudejaarsgeur in huis.
en de bollen zelf vind ik záálig ...met een appeltje erdoor en wat kaneel.


Voor de liefhebbers ook nog een maaltje zonder rozijnen en krenten.

Smullen maar!


Ik dank al mijn volgers en lezers voor jullie warme reacties en belangstelling
het afgelopen jaar, ik waardeer dat zeer.


Voor jullie allemaal...
een gezellig uiteinde van 2016
en héél veel moois, licht en liefde voor 2017!

Reacties

  1. Fijne jaarwisseling, en mooi, creatief en liefdevol 2017.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne jaarwisseling en een goed, mooi, fijn en gezond 2017 gewenst.
    Je oliebollen zien er heerlijk uit. Mooie -actie-foto's- .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Petra, aan zelfgebakken oliebollen kan niets tippen ;o) Ik wens je vooral een zorgeloos jaar toe en hopelijk mogen we nog lang genieten van je fijne en inspirerende posts!! Veel liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeiemorgen Petra, de allerbeste wensen voor 2017! Ik lig al 4 dagen met dikke koorst in bed dus heb er weinig van meegekregen. Alhoewel ik gisterochtend om 7 uur met de buuf samen ook stond te bakken. Daarna douchen en weer hup bed in. Hoop wel dat de koorst wat zakt want ik heb een weekje vrij en ga naar drente dus wil wel kunnen genieten.
    Hoop je in 2017 weer eens te zien, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens jou ook alle goeds en een liefdevol, gezond 2017. Zelfgemaakte oliebollen zijn de lekkerste! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk heb je een fijne jaarwisseling gehad! Je oliebollen zagen er in ieder geval heerlijk uit! Op naar een mooi, gezellig, gezond, fotogeniek en creatief 2017!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zagen die oliebollen er heerlijk uit. Vanuit het verre Aziatische land kan ik er alleen maar verlangend naar kijken, dit kennen ze hier niet.
    Ik wens jou een liefdevol en mooi 2017 toe. Ik heb er alle vertrouwen in.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Petra,
    Ik wens jou en je gezin ook een fantastisch, gelukkig en bovenal gezond 2017
    We blijven lekker doorgaan op deze manier.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Petra,
    Ik wens jou en je gezin een magisch 2017.
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Jip en Janneke...

Wafeltjes haken...