donderdag 19 januari 2017

Lopend buffet...


Er is al dagen is er iets aan de hand...
op het Scheveningse strand.


Afgelopen weekend was er hoogwater,
de kades van de haven stonden onder water.
De wind was woest en stormachtig.


Dit alles bij elkaar was teveel voor heel veel zeesterren,
en ander levend schelpenvolk uit de zee.


Massaal spoelden ze aan...de arme stakkers.
Geen weg meer terug...

Maar...we weten het allemaal:
de één z'n dood....


tsja...voor de ander een waar eetfeest!

Geen hongerige meeuwenmaagjes in deze pittige vrieskou.
Geen gezoek naar wat eetbaars.


Nee...je buikje rond en vol eten en op je gemak lekker uitbuiken!


Met een gemengd gevoel loop ik daar...op die koude ochtend.

Ik geniet van de zee die nu bijna iets mystieks heeft.


De meeuwen die al krijsend massaal opvliegen...


het geeft mij een intense natuurbeleving.


Het lijkt wel fragment uit een natuurfilm...zoveel meeuwen!!


Maar dan...al die aangespoelde beestjes...
ik zou ze wel terug willen leggen in de zee.


Wetend dat dat natuurlijk helemaal geen zin heeft.


Zo is het...zo gaat dat in de natuur.

Aan het eind van de dag zie ik tijdens het koken een warm oranjegloed vanuit het keukenraam.


Ik stuif naar boven...met mijn camera ;)

Op het balkon klim ik op een tafeltje....'wow...dat wordt een mooie!!' roep ik.
Eigenlijk is 'hij', de zonsondergang, ál mooi.
Maar ik weet...nog éven wachten en dan.....

Magisch...troostend...


Zo is het...zo gaat dat in de natuur...



18 opmerkingen:

  1. Ah, wat zielig, al die mooie zeesterren. Ik had er al over gelezen dat de kust van noordelijk Nederland volligt. Men heeft geen die hoe het komt, wellicht door sterke wind of stroming.
    Wij hebben ze niet op het strand liggen.
    Hoe zielig ook, ik geniet wel heel erg van jouw prachtige foto's. Je ziet gewoon hoe het koud is.
    Die wolkenlucht is adembenemend.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Petra,ik geniet telkens weer van je prachtige foto reportages met je persoonlijke gevoelige teksten erbij. Dank je wel. Liefs Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's heb je weer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's, en wat is Nederland mooi, zoveel verschillende natuurgebieden. De zee, het strand en de lucht het is altijd boeiend, maar helemaal met deze winterse dagen, die zonsondergang, wow, ook hier over de Ruterpolder was het bijn een theaterspectakel. Heerlijk dat we met jou mee kunnen genieten, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's... ik geniet in stilte mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super. Foto's en tekst. Het gaat echt nog eens gebeuren hoor dat ik je daar tegen kom. Ik was er ook, woensdag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto's toch weer, complimenten Petra! Genieten van de natuur is toch zo mooi, elke ochtend sta ik voor het raam en kan heel ver kijken hier, een enkele fietser zo heel vroeg, rijp in de voortuin etc... mooi mooi mooi...
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ging ook naar het strand om al die zeesterren te zien. Maar ik vond er slechts eentje, of beter nog, een restje ervan. Alles wat er nog over was, was al weer teruggespoeld met de eerstvolgende vloed denk ik...
    Tja, de natuur... blijft boeien...
    Je maakte weer prachtige foto's Petra!
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat mooi maar laat je dat ook liggen ? ik zou met mn jaszakken vol terug komen, zoals ik op Texel deed. En dan later denk je ....wat ruik ik toch maar dat waren nog schelpen in mijn jaszak dus een wasbeurtje was wel nodig. pracht foto's Petra toppertjes !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi..ja ik ken dat...van die geur ;) Er gaat hier ook altijd wel iets mee naar huis ;)

      Verwijderen
  10. Dank jullie wel voor alle lieve reacties!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. W*O*W wat een overvloed voor die meeuwen.. en ja, het raakt je hart als je al die zeesterren zo aangespoeld ziet liggen.. Ik kan me jouw gevoelens hierbij goed voorstellen. De natuur biedt altijd weer een overpeinzing, als je er oog voor hebt. En dat heb jij!! Je foto's zijn ook weer adembenemend, ik hoop toch altijd nog eens een cursus bij jouw Janneman te mogen volgen ;o) Blijf ons verwonderen en verrassen Petra!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat is de natuur toch prachtig en wat heb je het mooi vastgelegd. Wel wreed maar voor de meeuwen fijn en dat is dan weer de natuur. Hier kunnen we (gelukkig) Niets aan doen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...