dinsdag 24 januari 2017

Wie het kleine niet eert...


Al kregen wij maar één ochtendje sneeuw!!!


Dat schreef ik als reactie op het mooie 'witte wereld' logje van Stefanie (klik)
Nouuuuu....afgelopen zaterdag zei onze jongste...mamma...kijk...sneeuw!!!


En hij had gelijk....in de vroege ochtenduren lag er een flinterdunne witte deken over onze laan.


Nou ja...meer een doorschijnend lakentje eigenlijk 😉


Maar...het was wit!


Dus hoppa...schoenen aan, dik ingepakken en op naar de duinen.


Wit en vrieskou...dit mens is dik tevreden!


Dat vindt overigens niet iedereen hier in huis...
het poezenvolk is niet naar buiten te krijgen.


Even 'moeten' ze van mij gezonde winterkou opsnuiven maar
echt na 3 minuten klinkt er alweer een jammerlijk gemiauw aan de deur...rare dames!!


En...mijn eerste affo in 2017 is een feit!

In de kerstvakantie kocht ik een bol sokkenwol, Opal 20 Jahre om precies te zijn.


Gewoon...ik kreeg na zóveel stokjes haken weer eens zin in breien.
Een klein projectje moest het worden dus al snel kwam ik bij sokken uit.

Echt weer zo heerlijk om te doen...


dat smaakt zeker naar meer!

11 opmerkingen:

  1. heerlijk om met dit weer de duinen in te trekken. heerlijk winterweer was het al vind ik het nu wat minder hier mist en regenkou. Maar goed we zullen niet klagen :)
    Mooooie sokken en twee dezelfde dat blijft een punt apart. De ene keer lukt het heel simpel en een andere keer bak ik er niks van zonder heel veel garen weg te doen en dat..... daar hou ik niet zo van

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto`s, en wat heerlijk om zo dicht bij de duinen te mogen wonen! Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het nu genieten buiten he? Wat lief dat je zoontje zo enthousiast is over deze sneeuw! Heerlijke mooie sokken heb je! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het genieten met dit weer, het zijn prachtige foto's. En die sokken...geweldig, helemaal jouw kleur. Lekker warm met dit weer.
    Fijne week, met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die sokken heb je wel nodig met die kou, mooi zijn ze! Ik hoop nog stees op een dik pak sneeuw, maar afgelopen week was het zeker mooi buiten. Leuke foto's van Mo en Lop, zo grappig dat ze liever op een stapel dekens liggen dan buiten te zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super gezellig blogje weer zeg, mooie witte buiten kiekjes hoor.
    Zo heerlijk weer en zeker met een zonnetje erbij, heerlijk om dan buiten te zijn......................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke foto's weer. Met én zonder poedersuiker :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook weer zo genoten van het wit, tja wel elke ochtend om 6.30 uur sta ik al te krabben maar dat is mij het waard. Jee wat goed van je sokken breien, breien kan ik dus echt niet en zeker geen sokken. Heb net wel nl 8 gekocht en wol om een sjaal te proberen, makkelijk beginnen maar.
    Fijne dag, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja zonnetje erbij en dan is die vrieskou heerlijk,gisteren ook nog een eind gelopen samen met manlief,koud maar wel heerlijk met een zonnetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's weer! Hier is wel iets meer sneeuw gevallen ( zo veel, dat het nog steeds niet allemaal gesmolten is) maar zo'n klein laagje is ook wel heel lieflijk. En wat zijn je zelfgebreide sokken mooi geworden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook genoten van de witte laagjes in de duinen. Zo is het er elk jaargetijde weer mooi hè en blijven we genieten. Ik maakte vorige maand ook een paar sokken voor mezelf, kreeg les van mijn moeder, en nu staat alweer het tweede paar op de naalden...
    Heel fijne zondag Petra,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!