zondag 21 mei 2017

Stap uit je stad...


Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd
om eens in hun achtertuin te gaan relaxen.
'Stap uit je stad' was het motto (klik)
En hoewel ik de reclame wel leuk bedacht vond en wij graag in onze 'achtertuin' vertoeven
bleven wij ditmaal een keer in het Haagse.


Niet echt gepland eigenlijk maar het liep gewoon zo.
Janmijneman las iets over oude Volkswagens op de boulevard in Scheveningen...
tsja...met twee mannen op stap was daar weinig ontsnappen aan 😉


Ach...best grappig hoor...ik kan ze mij nog heel goed herinneren in het straatbeeld.
Onze bovenbuurman had er één...zo'n grijs/beige die ontzettend veel herrie maakte.

Het was een leuk evenement, niet zo heel druk (iedereen was natuurlijk de stad uit!😜)
en werkelijk heerlijk weer! 🌞☼


Nu we toch in toeristisch Scheveningen waren
viel tussen het kevergebeuren de nieuwste attractie aan zee wel op.


Het reuzenrad! Zullen we??

Het stond al op mijn lijstje van 'nog te doen' uitjes.
Als ik ergens iets hoor, zie of lees wat mij wel iets lijkt
dan schrijf ik dat op in een gezellig boekje.


En zo nu en dan gaan we dan op pad om te kijken of het inderdaad leuk is.
Op naar de pier dus ditmaal!


We waren mooi op tijd, het rad begon net zijn eerste ronde.
Best een imposant gebeuren allemaal als je er pal voor staat.


We kregen een fraai uitzicht over mijn geboortedorp...


bijna niet op foto vast te leggen door de weerspiegeling van de ramen.

Maar dat gaf niks...het was zeer de moeite waard,


zeker een aanrader voor als je in de buurt bent.


We sloten dit leuke uitje af met een lekkere kop koffie op de Pier.
Onze kleine grote man is daar dol op hé...ergens koffie drinken!!


En ik ook...ooh, wat een fijn plekje om te ontspannen...


met uitzicht op zee.


Wat een goed idee om vandaag juist een keer onze stad 'in' te stappen!

15 opmerkingen:

  1. Ooh, durfde je dat! In een reuzenrad! Ik ben er niet zo'n held in. Maar soms moet je dingen gewoon een keer gedaan hebben in je leven. Wat een uitzicht! Zowel vanuit reuzenrad als vanuit het restaurant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik fietste er deze week nog langs. Maar ik durf niet en trouwens we waren met ons kleinkind van een

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had er al over gelezen, over die nieuwe attractie. Met dit weer levert het prachtige plaatjes op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat je dat durft, ik heb al hoogtevrees als ik op een krant sta. Maar je foto's zijn wel prachtig.
    De pier is echt mooi opgeknapt, heel wat anders dan vroeger.
    Fijne week, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dagje! Ook al weet ik niet of ik ook in het reuzenrad zou stappen.. Toch best heel hoog! Het levert wel mooie plaatjes op en een leuk uitzicht over Den Haag. Met de Volkswagens zelf heb ik niet zoveel, maar die kleuren.. super! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wauw, wat leuk! Ik zou zo met je in dat bootje stappen. En ook nog overdekt? Heeeerlijk. De zee, het strand, de koffie:-)
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's en heerlijke geschreven!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met al die tinten blauw, ziet het er prachtig uit! Wat een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh genoten van je mooie foto's en geweldig die oude kevers. Het is de 1e auto van mijn ouders die ik me kan herinneren, een lichtblauwe. Als kind vond ik het zo mooi dat er zo'n soort trede aan de zijkant was waar je lekker op kon staan, nostalgie. Helaas gister weinig van het mooie weer genoten, heel de dag op stap met oudste zoon die op zichzelf gaat wonen, dus keuzes maken. Vanaf een uur of 4 wel heerlijk in de tuin vertoeft bij de buurtjes op verjaardag en een heerlijke indische rijsttafel.
    Fijne week, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jee dat rad voor geen goud ga ik erin ,mooi weertje en lekker het strand. Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow jij durft !!!! zo'n held ben ik niet maar leuk om zo foto's te maken en daarvan te genieten en dan lekker koffie drinken met de grote kleine man heerlijk toch !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om zoiets in je eigen plaats te doen. Ook ik heb nog lang niet alles gedaan en gezien in Groningen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En de kleuren van de kevers passen nog prachtig bij je blog. Leuk zo'n reuzenrad en prachtig uitzicht, maar ik weet niet of ik wel zou durven. Jullie hadden een heerlijk uitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk zo,n dag giet zee.
    Ach daar kunnen dan wel effe wat leuke auto,'s bij toch.
    En wat een uitzicht uit dat reuze rad, geweldig..........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuke dag is dat geweest en wat een geweldige foto's

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!

Stap uit je stad...

Dit weekend werden onder andere Haagse stedelingen aangemoedigd om eens in hun achtertuin te gaan relaxen. 'Stap uit je stad'...